Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Vanlig og ha stikkninger i nedre del av magen og bitte litt utflod? Ringte legevakt for og høre. Men føler det kanskje var litt dumt hvis det er normalt. Er veldig nervøs ettersom jeg har 2 sa og 1 MA bak meg.

Som Saraby sa, det er helt normalt. Og jeg kjenner i alle fall selv at jeg får mer stikkinger/strekk nederst i magen hvis jeg er aktiv. Hjalp søsteren min med litt hagearbeid i går, og plutselig begynte det å strekke skikkelig nederst. Jeg vet jo at det er normalt, men jeg måtte bare sette meg ned og vente litt. Like etter kom kvalmen, så jeg var nok sulten også, hehe. Bare lytt til kroppen nå som du er gravid, og slapp av masse :):klem:

Da er det en veninne til som vet, hun klarte å avsløre meg under et middagsselskap. Hold det iallefall for seg selv til vi var alene ;)

Jeg er også nysgjerrig på hvordan hun skjønte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det går greit så lenge den er pasteurisert? Jeg har i alle fall spist mozarella. Og feta, men den er jo hardere. Bare spist hvis de har vært pasteurisert :)

Jeg har lest at man ikke bør spise feta. Virker som de er litt uenige om det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man ikke bør spise feta. Virker som de er litt uenige om det.

Oi.. Var bare tre kuber, da, så jeg tenker at det forhåpentligvis gikk bra..? Jeg prøvde å google det før jeg dro på den middagen, og da fant jeg i alle fall at den typen feta som vi skulle spise var pasteurisert.. Bah, får bare holde meg unna resten av svangerskapet for sikkerhets skyld. Og spørre legen på torsdag, han vet sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Var bare tre kuber, da, så jeg tenker at det forhåpentligvis gikk bra..? Jeg prøvde å google det før jeg dro på den middagen, og da fant jeg i alle fall at den typen feta som vi skulle spise var pasteurisert.. Bah, får bare holde meg unna resten av svangerskapet for sikkerhets skyld. Og spørre legen på torsdag, han vet sikkert :)

Går sikkert bra det:) lurt å spørre legen. Står noen steder at det er ok hvis den er fersk og andre steder står det at den ikke er fersk nok og derfor ikke bra. Men går nok bra med den ene gangen. Si gjerne hva legen sier. Jeg elsker fetaost! Hihi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble litt nysgjerrig på hva som avslørte deg :)

Som Saraby sa, det er helt normalt. Og jeg kjenner i alle fall selv at jeg får mer stikkinger/strekk nederst i magen hvis jeg er aktiv. Hjalp søsteren min med litt hagearbeid i går, og plutselig begynte det å strekke skikkelig nederst. Jeg vet jo at det er normalt, men jeg måtte bare sette meg ned og vente litt. Like etter kom kvalmen, så jeg var nok sulten også, hehe. Bare lytt til kroppen nå som du er gravid, og slapp av masse :):klem:

Jeg er også nysgjerrig på hvordan hun skjønte det!

Hun kjenner meg veldig godt da, og har alltid klart å luske ut hemmelighetene mine av meg. Vi var i et selskap med mange og hun serverte såklart favorittvinen min.. Jeg sa at denne gangen kjørte jeg, men jeg såg det i blikket hennes allerde da at hun forsto det;);) men hun er en av de som skulle få vite tidlig uansett da:) greit med noen nære som vet alt, i tilfelle det skulle gå galt.. :) hun er også lege, så er jo kjekt med noen med litt ekstra kunnskap når jeg blir hysterisk:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra det:) lurt å spørre legen. Står noen steder at det er ok hvis den er fersk og andre steder står det at den ikke er fersk nok og derfor ikke bra. Men går nok bra med den ene gangen. Si gjerne hva legen sier. Jeg elsker fetaost! Hihi

Jeg har også hørt det er grei om dem er nyåpnet, i disse som pakkningene til appetina:) har ikke spist enda da, tenkte jeg skulle høre med jordmor:

Men har nå flere veninner som har spist den og de har fått friske sunne barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andr med endret smak?

Sjokolade og sursnop har jeg alltid elsket. Nå blir jeg kvalm av begge.

Pesto smaker plutselig bittert?

Alltid vert glad i brød med skinke og ost, nå er det ikke aktuelt. Eneste jeg vil ha er leverpostei og banan på skiva:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andr med endret smak?

Alltid vert glad i brød med skinke og ost, nå er det ikke aktuelt. Eneste jeg vil ha er leverpostei og banan på skiva:p

Har ikke merket så mye endret smak annet enn at i dag har alt smakt vaskemiddel.. Ellers så vil jeg bare ha leverpostei i det siste! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket så mye endret smak annet enn at i dag har alt smakt vaskemiddel.. Ellers så vil jeg bare ha leverpostei i det siste! :P

Vaskemiddel du?:P

Og lurer på hva det er med den leverposteien:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemiddel du? :P

Og lurer på hva det er med den leverposteien:p

Vaskemiddel ja. Kan ha noe med at det første jeg gjorde i morges var å sette på en klesvask og jeg syns det stinka vaskepulver på hele badet!

Leverpostei kan kanskje ha noe med at kroppen trenger jern? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andr med endret smak?

Jeg er sjokoman, men nå er plutselig sjokolade noe jeg bare kan spise litt av uten at det "vokser i munnen".

Kyllingpålegg har alltid vært min greie, og annet kjøttpålegg også. Nå vil jeg ikke ha det i det hele tatt, bare ovnsbakt leverpostei eller gulost. Rart, men heldigvis ikke så usunt at det gjør noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemiddel ja. Kan ha noe med at det første jeg gjorde i morges var å sette på en klesvask og jeg syns det stinka vaskepulver på hele badet!

Leverpostei kan kanskje ha noe med at kroppen trenger jern? :)

Kan jo være, men var og gav blod rett før EL og hadde svært gode jernlagre da. Så ser ikke for meg at det plutselig skal ha stupt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte ikke kylling, men har blitt bedre med det. Grillmat har alltid vært min favoritt, men æææsj så kvalm jeg blir av å bare tenke på det. Sjokolade og snop klarte jeg heller ikke de første ukene. Brus er fortsatt godt, men jeg blir super surrete i magen av det så det har jeg kuttet ut 100 %, og godt er det! for brus ekkenobra!

Her går det også veldig mye leverpostei og brød med bare smør! supper har jeg alltid lyst på, og asiatisk mat av en eller en annen grunn :klo: Men jeg har liksom ikke begynt å like noe jeg ikke likte før, har bare blitt dårligere til å spise.

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke kylling, men har blitt bedre med det. Grillmat har alltid vært min favoritt, men æææsj så kvalm jeg blir av å bare tenke på det. Sjokolade og snop klarte jeg heller ikke de første ukene. Brus er fortsatt godt, men jeg blir super surrete i magen av det så det har jeg kuttet ut 100 %, og godt er det! for brus ekkenobra!

Her går det også veldig mye leverpostei og brød med bare smør! supper har jeg alltid lyst på, og asiatisk mat av en eller en annen grunn :klo: Men jeg har liksom ikke begynt å like noe jeg ikke likte før, har bare blitt dårligere til å spise.

Spiste blomkål- og brokkolisuppe i sta, og det var helt fantastisk! Tror det hjalp at jeg var veldig klar for suppe generelt, men det var så godt at det var litt sært :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter her på første av fire nattevakter og leser side opp og side ned om at man ikke Bør jobbe natt i svangerskapet, uansett når i svangerskapet det er og at det dobler sjansen for spontanabort. Kjenner jeg blir stressa. Sa ja til disse vaktene tidlig i sommer, så kan ikke plutselig ikke ta dem. Da vil de sikkert ikke gi meg så mange vakter senere. Men det er også de som skriver at det ikke er farlig og legene dems har sagt at det er ok å jobbe natt. Blir gal her jeg sitter, vet ikke hva som er riktig og galt 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på første av fire nattevakter og leser side opp og side ned om at man ikke Bør jobbe natt i svangerskapet, uansett når i svangerskapet det er og at det dobler sjansen for spontanabort. Kjenner jeg blir stressa. Sa ja til disse vaktene tidlig i sommer, så kan ikke plutselig ikke ta dem. Da vil de sikkert ikke gi meg så mange vakter senere. Men det er også de som skriver at det ikke er farlig og legene dems har sagt at det er ok å jobbe natt. Blir gal her jeg sitter, vet ikke hva som er riktig og galt 😓

Hør med legen din, mange som blir delvis sykemeldt (fra natt) eller ordner med jobben slik at de jobber dagtid istede.

Mamma var sykepleier og jobbet natt i alle sine svangerskap. Og hun har 5 friske barn som kom til vanlig tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Ikke noe stikninger, ikke noe uggenhet.. Savner det!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen din, mange som blir delvis sykemeldt (fra natt) eller ordner med jobben slik at de jobber dagtid istede.

Mamma var sykepleier og jobbet natt i alle sine svangerskap. Og hun har 5 friske barn som kom til vanlig tid:)

Takk for svar. Sendte mld til legekontoret nå for litt siden, så spent på hva de svarer.

Jeg har ikke noe fast nattestilling, og er, bortsett fra fast helg, kun tilkallingsvikar. Sånn sett kan jeg unngå nattevakter, men er allerede satt opp på noen.

Jeg syns det var supert å jobbe natt! Det er et utrolig stille og rolig sted og jobbe natt, og satt for det meste bare å så på tv. Ingen problemer med å holde meg våken, og ingen prolemer med å sovne når jeg kom hjem. Teamlederen har snakket om et 50% vikariat natt, noe jeg egentlig kunne tenke meg. Det er kun 2 vakter i uka, så det er ikke så mye. Men får høre med legen først :jepp: Det er jo ikke sikkert jeg får det vikariaet en gang.

I dag føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Ikke noe stikninger, ikke noe uggenhet.. Savner det!! :P

Kjenner meg veldig igjen! Men vi får vell være fornøyde med at symtomene ikke er værre, selvom det hadde vært mye mer betryggende om de var det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...