Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

1 dag lenger en meg du! :)

Jeg følger el-termin da, men ifølge mensen er termin 4 april. Men vet når jeg hadde el og den var litt sein så følger heller den med termin 8. :)

Har fått henvisning til UL nå pga litt blødning og tettere oppfølging dette svangerskapet.

I følge utrekninga frå unnfangelse på internett sto der 4 april. Ganske likt uansett da! =) Alt er jo fortsatt kjempe tidleg.. Håper berre det går bra med deg, meg..oss.. Vi er vertfall kjempe spennt og klar for ein ny kvardag. Eg tenkte lenge at ein evt. spontanabort er berre naturen som går sin gang og det er ein god grunn for at det skjer (ikkje levedyktig osv.). Skjer det så skjer det.. Men NO -når eg faktisk ER gravid og det har sunke inn - ville eg ha nok kjennt ei enorm sorg om eg skulle misse..sjølv om det er berre nokre få veker på vei. Håpar det ikkje var "feil" å dele den tanken. Krysser fingre, poter og tær for at det går bra med deg og at du får den oppfølginga du treng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom til å tenke på ein ting. Gjeld vel til de som har vore gravid før. Kor tidleg merka de at magen forandra seg? Er det under navlen den blir rund først?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke erfaring selv men har en veninne som er høygravid og begynte å se magen hennes rundt uke 18, den kom først under navlen:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne selv se en aaanelse liten bump da jeg var 15-16 uker på vei (sånn bortsett fra da jeg var oppblåst i første trimester), men det ble ikke tydelig for andre før jeg var 20 uker på vei, og det var så vidt. Fra uke 22 til 23 poppet magen skikkelig ut. :)

Nå begynner den oppblåste perioden å gi seg for min del, og jeg har en anelse bump nå, men igjen, det kan lett forveksles med å ha lagt på seg. Håper den kommer mer tydelig innen tre uker, slik at jeg slipper å føle meg feit i bikini på ferie. :P

Magen kommer under navlen først ja. Er først i uke 20 at livmoren når navelen.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho var hos legen nå og testen var utrolig sterk positiv blir ultralyd i løpet av neste uke ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på ein ting. Gjeld vel til de som har vore gravid før. Kor tidleg merka de at magen forandra seg? Er det under navlen den blir rund først?

lurer jeg også på. Men det varierer vel litt fra om du er førstegangs gravid eller ej. :) Har to veninner hvor hu ene så høygravid ut i uke 20, mens hun andre hadde ikke særlig til mage da hu va høygravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joho var hos legen nå og testen var utrolig sterk positiv blir ultralyd i løpet av neste uke ❤️

Sååå gøy :-) hvor langt er du på veg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå gøy :-) hvor langt er du på veg?

4+3 :) så er veldig tidlig ennå, men pga risikosvangerskap, så får jeg tidlig ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei . Da tok jeg mot til meg igår og testet. Har hatt en ustabil mens, så har drøyd testinga siden tanta "alltid" kommer rett etter testen. Vel, testen igår var sterkt positiv. Er litt i tvil om når siste mens var, men hadde en blødning den 18 juli. Dette gjør at foreløpig termin er 28.03.15

Foreløpig er symptomene mine å våkne hver natt av å måtte gå på do, ømme bryster og appetitten til en mann. Kjekt å kunne skrive i denne gruppa :-)

Gratulerer så mye! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages ikke med noenting foreløpig:O blir nesten litt redd for at det ikke er noe der!! Dette eneste jeg merker av symptomer er ømhet på høyre side ned mot lysken, som at muskel/huden er for kort. Og at jeg må ofte på do, men det må jeg alltid som forloveden min sier;) Er litt redd for når jeg skal fly hjem. Flyturen tar 9 1/2 time. Håper ikke det skjer noe med den i magen pga stråling:( Fant det ut nå på ferie.

Husk å kjøpe støttestrømper som du bruker på flyturen, og å gå deg en liten tur minst hver andre til tredje time. Lurt å drikke mye vann og å strekke litt godt underveis :) Jeg fikk ikke hatt på meg støttestrømper på vei hjem fra ferie (9t flytur), men det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 10+5 i dag og fikk høre av kolleger (som vet at jeg er gravid) at jeg har veldig synlig liten kul på magen. Jeg prøver å si at det er mye luft og at tarmene dyttes opp pga livmoren, men jeg ser da magen selv også. Håper magen ikke forsvinner og så må vokse på nytt senere :P Nå kan den gjerne vokse litt mer så jeg i alle fall ser gravid ut, og ikke bare oppblåst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sagt det til noen?:)

Vi er såpass langt på vei og føler oss såpass trygge etter fin ul at vi har fortalt det til foreldrene våre og noen venner, samt at jeg måtte fortelle sjefen og de nærmeste kollegaene pga jobben og samarbeidet. Forteller resten av familien og nære venner iløpet av neste uke og evt uka etter, deretter blir det Facebook. Så slipper jeg å tenke på det noe mer, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er såpass langt på vei og føler oss såpass trygge etter fin ul at vi har fortalt det til foreldrene våre og noen venner, samt at jeg måtte fortelle sjefen og de nærmeste kollegaene pga jobben og samarbeidet. Forteller resten av familien og nære venner iløpet av neste uke og evt uka etter, deretter blir det Facebook. Så slipper jeg å tenke på det noe mer, hehe.

Kjekt å være såpass langt på vei at man faktisk kan si det!:)

Her er det kun meg, barnefar og en veninne som vet:) tenker vi holder det slik frem til tidlig ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt til nærmeste familie og noen venninner. 2 kolleger på jobb vet. Sjefen har jeg ikke sagt noe til ennå - venter på lønnsopprykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...