Gå til innhold

- Svømmeundervisning er en utfordring for muslimer


jallaJens

Anbefalte innlegg

Hvor enkelt er det for overvektige, eller sykelige tynne å dusje sammen med andre ?

Bare les her inne på trenings forumet hvor mange syke forestillinger en del personer har til egen og andres kropp. Man blir sett på som feit dersom man er normalvektig.

Må innrømme at jeg er feit selv om jeg ser objektivt på det, men å dusje sammen med andre har jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her virker det som om det er en sammenblanding av mobbing og det å dusje nakne. Det virker som om enkelte mener at hvis fellesdusjen forsvant så forsvant mobbingen og at all mobbing foregår i dusjen.

Når jeg vokste opp så dusjet man nakne. Det foregikk også noe mobbing men jeg ikke huske at det noen gang var relatert til dusjen.

Mobbing er et stort problem som må gripes tak i som et eget problem. Å beskytte/unngå at barna kommer i situasjoner som kan gi grunnlag for mobbing er ikke noen god løsning. Barn kan bli mobbet på grunn av hvor bra de gjør det på skolen, i fotball, foreldres status, hvordan de snakker, hvor de kommer fra o.s.v. Man kan ikke beskytte barna mot alt dette.

Jeg har tidligere spurt en del jevnaldrede om hvilken opplevelse de hadde av fellesdusjen som barn. Jeg har ikke sett noen sammenheng mellom overvekt og negativ holdning til fellesdusjing. Faktisk alle de som jeg spurte som var overvektige mente at barn burde dusje sammen.



Anonymous poster hash: 3f74e...337
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...