Gå til innhold

mammatilmichelle

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, lenebu skrev:

Ganske interessant at hun nå velger å si at hun følte seg presset av leserne til å velge M, når hun var svært tydelig på at dette var hennes valg alene, at leserne ikke fikk bestemme for henne, og at hun visste at hun hadde valgt den rette i oktober. I oktober vinklet hun det som om hun bare fikk kritikk for leserne for å velge M i stedet for J, men nå er det plutselig leserne som mer eller mindre tvang henne til å gå for M. 

Ja skyld på leserne som har fått deg dit du er i dag... :roll: Altså makan til frekkhet fra den jenta!! 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, lenebu skrev:

Ganske interessant at hun nå velger å si at hun følte seg presset av leserne til å velge M, når hun var svært tydelig på at dette var hennes valg alene, at leserne ikke fikk bestemme for henne, og at hun visste at hun hadde valgt den rette i oktober. I oktober vinklet hun det som om hun bare fikk kritikk for leserne for å velge M i stedet for J, men nå er det plutselig leserne som mer eller mindre tvang henne til å gå for M. 

Nettopp derfor jeg skrev at J var 2. valget, men det ble slettet som spekulasjoner selv om Anna selv har skrevet at hun fulgte hjertet sitt og at M var den eneste hun noen gang har elsket. Kort tid etter blir hun dumpet og går tilbake til J og planlegger å få barn med en gang. Håper hun innså at hun elsket J også i løpet av de 2 ukene hun var singel og før hun bestemte seg for å få barn med ham...

Endret av elvane
  • Liker 8
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)

Må ærlig innrømme at jeg liker Anna mye bedre når jeg ser på serien, enn de få gangene jeg har trykket inn på bloggen. Hun slår meg som en helt normal tenåringsjente, som har måtte bli voksen ganske tidlig, og derfor ikke fått levd livet som andre på sin alder. I tillegg virker Jan som en god og moden fyr, som sikkert er veldig bra for Anna. Også er han veldig kjekk :fnise:

Endret av ElizabethTaylor
Skrevet
Den 04.04.2016 at 19.13, mjauritz skrev:

Merkelig ting å henge seg opp i..

Noen er bare ikke så interessert i interiør, og det meste på IKEA er helt fint og veldig praktisk. Spesielt med 2 små og snart nr 3 i hus. Jeg hadde ikke kjøpt meg en 100k sofa med småbarn i hus - uansett hvordan bankkontoen min så ut :) 

Blir rimelig spesielt å "ta" en 19 åring for å handle på IKEA liksom... :klo:

Hvem sa at jeg "tok" henne på dette eller at jeg klagde (som noen andre skrev)?

Jeg bare stilte et spørsmål. Var spent på å se hvilken interiørstil hun har. Basert på hennes kjellerleilighet og Kypros leilighet, så liker hun minimalisme.

Skrevet
Den 04.04.2016 at 1.07, Rammfrø skrev:

Jeg må nesten spørre: hvorfor i all verden leser folk denne bloggen?
Har prøvd å lese i den flere ganger, den er trossalt på topplisten og ofte #1 - men hvorfor?
Anna gjør ikke noe spesielt interessant. Ungene ser ut til å heldigvis være sunne og friske.
Hun ser ikke ut til å ha noen spesielle ting som gjør henne interessant, hun er ikke noe særlig engasjert for noe, hun skriver aldri om noe interessant; alt omhandler stort sett hennes (kjedelige) hverdag og ungene, og noe privat om hennes sosiale liv med clickbait titler. Går bare igjen om de ungene, noe some plager henne og mannfolk. Hvorfor gidder folk å følge med på dette? Utrolig kjedelig. Fatter det ikke.

Personlig leser jeg ikke innlegene, men skumleser. Skrivemåten er kanskje ikke den mest spennende, men hennes liv er det med tanke på at hun er bare en tenåring.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Den 05.04.2016 at 13.08, Miranda16 skrev:

Hun ønsker å holde terminen hemmelig. Hvilke grunner har man for å holde det for seg selv. Alle venninnene mine har flere barn og de har aldri holdt en termin hemmelig.Det er ikke akkurat slik at de vil ligge paparazzies i buskene hennes

Jeg vil tro at det kan oppleves som mye press, forventninger og folk som nesten "spionerer" dagene rundt terminen. Det er sikkert bare for å unngå unødvendige spørsmål hvis hun plutselig ikke blogger en dag i september?

Endret av Ny Bruker
  • Liker 2
Skrevet

Clickbait overskrift, eller synker hun så lavt som å mene det er tåpelig at gravide må sjekke vekten sin på sykehuset? Jeg leser ikke bloggen, men overskriften dukket opp på Facebook. 

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, smartbimbo skrev:

Clickbait overskrift, eller synker hun så lavt som å mene det er tåpelig at gravide må sjekke vekten sin på sykehuset? Jeg leser ikke bloggen, men overskriften dukket opp på Facebook. 

Kunne ikke være mer enig. Skjønner hun ikke betydningen av hvor viktig at gravide veier? Jeg synes det er bekymringsfullt at hun sender ut signaler om at det ikke er viktig

• Liker 5
Skrevet
17 timer siden, Miranda16 skrev:

Har ikke vært klar over at hun har åpent kommentarfelt på FB. Det gir ikke mening, når hun har har stengt kommentarfeltet på bloggen

Nja, det gir en viss mening fordi at på FB må man kommentere under fullt navn. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
31 minutter siden, smartbimbo skrev:

Endret av ashera
feilpost
Skrevet

Det er faktisk negativt at ikke jordmødre er flinkere til å veie gravide. Alle gravide burde ha vektkontroller i svangerskapet, slik at de som sliter med vekt ikke føler at de er plukka ut til vektkontroller fordi de i utgangspunktet er overvektig eller undervektig og ta seg nær av det. 

Det er så viktig å følge med på gravides vekt mtp  utvikling av  svangerskapsforgiftning og hvis jordmor skal være redd for å sjekke vekta til de gravide fordi de ikke vil fornærme noen, så kan det få store konsekvenser. 

hadde det bare vært en rutine ved hvert besøk hos jordmor så vil det ikke bli så "skremmende" heller. Jeg ble ikke veid en eneste gang i svangerskapet og syns det var veldig rart. Var ikke over eller undervektig i utgangspunktet og gikk ikke opp ekstremt mye heller, men ettersom jeg aldri ble veid så får jeg følelsen av at vektkontroll ofte er forebeholdt de som er overvektig eller på grensen til det i utgangspunktet og kan godt forstå at det er sårt for de det gjelder. 

Har ikke lest innlegget til MTM ang dette temaet, men å spørre "er det nødvendig med vektkontroll av gravide" er nesten som å spørre om det er nødvendig med vekstkontroll av babyen. Når man er gravid for tredje gang så burde man kanskje vite at det er viktig og hvorfor. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Ny Bruker skrev:

Personlig leser jeg ikke innlegene, men skumleser. Skrivemåten er kanskje ikke den mest spennende, men hennes liv er det med tanke på at hun er bare en tenåring.

Er ikke hun 19-20 nå? Ville ikke kalt det en tenåring.

Skrevet
12 minutter siden, Rammfrø skrev:

Hun er 19. Nineteen = teenager :)

• Liker 12
Skrevet

Synes det er merkelig at hun i det hele tatt "tar opp temaer". Man kan jo ikke kommentere uansett. 

• Liker 3
Skrevet

Var nok en clickbait-overskrift.

Fra innlegget:

"Er man overvektig eller undervektig, eller til og med om man er helt normal, så er det viktig å følge med på vekten under graviditeten. Går man opp for mye, eller ned for mye, så må det tas tak i. Jeg har aldri opplevd å gå opp noe særlig i vekt, og det er nok nettopp derfor dette er et lett tema for meg å snakke om, men jeg vet andre gravide som syns det er et sårbart tema."

http://mammatilmichelle.blogg.no/1459926649_er_det_greit__veie_gr.html

Skrevet
13 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Hun er 19. Nineteen = teenager :)

Ifølge loven er 18 år og oppover voksen, myndig uansett. :vetikke:
Uansett så kan man jo alltids se på Teen Mom eller Tennåringsmødre på TV hvis man synes det er interessant med barn som får barn.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Ny Bruker skrev:

Jeg vil tro at det kan oppleves som mye press, forventninger og folk som nesten "spionerer" dagene rundt terminen. Det er sikkert bare for å unngå unødvendige spørsmål hvis hun plutselig ikke blogger en dag i september?

Bare et OT tips til deg: Du kan multisitere innlegg og svare på flere samtidig, istedet for å poste tre innlegg med svar til tre forskjellige. Trykk på plusstegnet, det kan du gjøre på flere innlegg på rappen. :) 

2 timer siden, Rammfrø skrev:

Nitten = tenåring.

• Liker 10
Skrevet

Er det ikke standard rutine å veie gravide? Det er jo en egen rubrikk på helsekortet for gravide med vekt. Jeg ble veid på hver eneste kontroll i alle mine svangerskap, og jeg var langt fra overvektig.

• Liker 2
Gjest eksiltronder
Skrevet

Nå er dette en helt annen diskusjon, men... Som tjukkas er dette med å veie meg foran folk en av de store skrekkene ved en eventuell graviditet. Det er flaut nok å måtte si tallet om jeg ikke skal måtte sjekkes og kontrolleres for om hvorvidt jeg snakker sant også.

Skrevet
16 minutter siden, Fotballfluen skrev:

Er det ikke standard rutine å veie gravide? Det er jo en egen rubrikk på helsekortet for gravide med vekt. Jeg ble veid på hver eneste kontroll i alle mine svangerskap, og jeg var langt fra overvektig.

4 minutter siden, eksiltronder skrev:

Nå er dette en helt annen diskusjon, men... Som tjukkas er dette med å veie meg foran folk en av de store skrekkene ved en eventuell graviditet. Det er flaut nok å måtte si tallet om jeg ikke skal måtte sjekkes og kontrolleres for om hvorvidt jeg snakker sant også.

Man trenger ikke veies. :)  Man kan også veie seg hjemme og fortelle om det. For de som ikke ønsker at vekten skal registreres i det hele tatt kan man også kun oppgi vektoppgang, altså at jordmor ikke får vite startvekt, men antall kg opp for hver kontroll. Det er selve vektoppgangen som er viktig å kontrollere, med mindre man er så over eller undervektig at det utgjør en komplikasjon for graviditeten. 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...