J.. Skrevet 24. februar 2017 #6321 Del Skrevet 24. februar 2017 22 minutter siden, Vikinggirl skrev: Ganske uvanlig i en alder av 20 år, men ellers nei. Når man allerede har fått 1 i en alder andre konfirmerer seg,er det ikke uvanlig å ha 2-3 i en alder de fleste nettopp tok av seg russebuksa.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoco90 Skrevet 24. februar 2017 #6322 Del Skrevet 24. februar 2017 Synes mange her er ufine i sine kommentarer. Synes virkelig ikke det er innafor å diskutere og kommentere hvorvidt Anna virket mer forelsket i eksen sin enn sin nåværende samboer, at de virket mer lykkelige, og at Anna og samboeren har "null kjemi". Eller at hun burde tatt utdanning, og gjøre noe med livet sitt som alle andre, og at det er som å se på to barn oppdra barn. Stakkars henne som lever dette livet osv. Greit nok at hun har valgt å være offentlige, men mange av dere eier virkelig ikke folkeskikk. Selv om jeg kan være enig av noe av det dere skriver, så ser jeg virkelig ikke poenget i å skrive det på offentlig forum. Hva godt gjør det? Vil tro det er ganske sårende for de dere omtaler.. Hun har valgt livet selv, og hun sier hun er fornøyd. Ikke alle ønsker det "perfekte liv", med lang utdanning, en masse vennner, barn når man er "voksen" osv. Diskusjoner som går på utlevering av barnas privatliv, clickbait, dårlige blogginnlegg og alt det der, er heller greit å diskutere... synes jeg da.. Men som sagt, hun har jo selv valgt å være offentlig, så da må man kanskje regne med at folk diskuterer disse tingene.. Synes bare måten det blir skrevet på er ganske nedlatende og ufint.. Skjønner at mange her på kg ikke er enige, men det får så være :-D 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 24. februar 2017 #6323 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) 23 timer siden, Shoco90 skrev: Synes mange her er ufine i sine kommentarer. Synes virkelig ikke det er innafor å diskutere og kommentere hvorvidt Anna virket mer forelsket i eksen sin enn sin nåværende samboer, at de virket mer lykkelige, og at Anna og samboeren har "null kjemi". Eller at hun burde tatt utdanning, og gjøre noe med livet sitt som alle andre, og at det er som å se på to barn oppdra barn. Stakkars henne som lever dette livet osv. Greit nok at hun har valgt å være offentlige, men mange av dere eier virkelig ikke folkeskikk. Selv om jeg kan være enig av noe av det dere skriver, så ser jeg virkelig ikke poenget i å skrive det på offentlig forum. Hva godt gjør det? Vil tro det er ganske sårende for de dere omtaler.. Hun har valgt livet selv, og hun sier hun er fornøyd. Ikke alle ønsker det "perfekte liv", med lang utdanning, en masse vennner, barn når man er "voksen" osv. Diskusjoner som går på utlevering av barnas privatliv, clickbait, dårlige blogginnlegg og alt det der, er heller greit å diskutere... synes jeg da.. Men som sagt, hun har jo selv valgt å være offentlig, så da må man kanskje regne med at folk diskuterer disse tingene.. Synes bare måten det blir skrevet på er ganske nedlatende og ufint.. Skjønner at mange her på kg ikke er enige, men det får så være :-D Skal ikke å dra denne diskusjonen lenger enn nødvendig, men vil gjerne kommentere ett par ting.... -Å fullføre videregående er IKKE en lang utdanning, men noe som jeg mener er en selvfølge, med mindre du (du, som i generelt) er en av de som er/havner på skråplanet. -Masse venner....alt er relativt. Noen har en vennegjeng på 15-20, andre har en krets på 5-10. Anna har ingen! Hun har Jan. Det er bekymringsfylt. Alle trenger venner i livet, om det så bare er ett par stykker. Men, det viser også på Anna, at hun ikke har så mye sosial omgang med andre. Derav den snodige oppførselen når hun først treffer folk. Endret 25. februar 2017 av Phaedra Ryddet for spekulasjoner. Phaedra,adm 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoco90 Skrevet 24. februar 2017 #6324 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) 23 timer siden, Krutthøna skrev: Skal ikke å dra denne diskusjonen lenger enn nødvendig, men vil gjerne kommentere ett par ting.... -Å fullføre videregående er IKKE en lang utdanning, men noe som jeg mener er en selvfølge, med mindre du (du, som i generelt) er en av de som er/havner på skråplanet. -Masse venner....alt er relativt. Noen har en vennegjeng på 15-20, andre har en krets på 5-10. Anna har ingen! Hun har Jan. Det er bekymringsfylt. Alle trenger venner i livet, om det så bare er ett par stykker. Men, det viser også på Anna, at hun ikke har så mye sosial omgang med andre. Derav den snodige oppførselen når hun først treffer folk. Tror ikke du skjønte poenget med innlegget mitt. Poenget var at det kanskje ikke alltid er innafor å diskutere slike ting. Noe som du fortsetter å gjøre i ditt innlegg. Endret 25. februar 2017 av Phaedra Ryddet for svar til spekulasjoner. Phaedra,adm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 24. februar 2017 #6325 Del Skrevet 24. februar 2017 På 22.2.2017 den 21.20, Miranda16 skrev: Tror ikke hun er usikker på Jan, men synes ikke det er særdeles mye kjemi dem i mellom. ei interesse når man er sammen med en mann, man elsker. Kroppspråket avslører mye. Skal bli interessant å se på dynamikken videre Sammenlignet med hollenderen så er det natt og dag. Er helt enig. Jeg tror at det at Anna har vært så utrolig åpen om at hun ønsker en familie og en ramme rundt henne og barna har påvirket hvordan vi ser på forholdet mellom henne og Jan. Tror det er også derfor hun har hintet så mye om frieri. Er vel heller ingen som presser noen til å fri på den måten, det må vel mannen i forholdet kunne bestemme selv. For meg så tror jeg dette er sum summarum at at hun ikke har noe forhold til de andre barnefedrene, det at hun har kuttet ut familien sin som gjør at hun må på en måte binde seg. Kanksje fokuset nå blir flyttet over til bryllupsplanlegging fremfor eksponering av barn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 24. februar 2017 #6326 Del Skrevet 24. februar 2017 Bare litt sånn for å snakke om noe annet.... Jeg tror at dette "frieriet" er godt planlagt - og ikke i rette forstand. Etter all negativ publisitet i forbindelse med bloggerne-premieren, var hun nok redd for å miste lesere og få litt for mange "fiender". Derfor passet det perfekt å komme med et frieri og bryllup nå. Dermed beholder hun leserne fremover.... Vedder på at det kommer mange dramatiske overskrifter før hun blir gift. Kan bare seg for meg "Forlovelsen brutt", "Han gikk fra meg" bla, bla, bla.... Det er slutt på klikk fra meg. Ønsker ikke å bidra til at hun skal meske seg enda mer, ellers takk!! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KG deltager Skrevet 24. februar 2017 #6327 Del Skrevet 24. februar 2017 Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. Det Anna har greid er super imponerende ! I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat??? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg blomst12 Skrevet 24. februar 2017 Populært innlegg #6328 Del Skrevet 24. februar 2017 24 minutter siden, KG deltager skrev: Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. Det Anna har greid er super imponerende ! I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat??? Snakker du om arbeidsplassen som hovedsakelig går ut på å utlevere barna sine? Syns ikke det er mye imponerende over det. Snakker du om huset de aller fleste kjøper, barna de aller fleste får sammen med mannen de elsker? Det er veien de fleste velger å gå,det er forsåvidt ikke noe imponerende over det. Det er livet. At hun har "fått til" dette i en så ung alder syns jeg bare er trist. Hun skulle levd ungdomslivet først, bekymret seg over bagateller, vært russ og bare kost seg med vennene sine. Så kunne barn, mann og ansvar kommet senere i livet. Men man kan ikke alltid planlegge livet, kun gjøre det beste ut av situasjonen man havner i. 92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FrkHumle Skrevet 24. februar 2017 Populært innlegg #6329 Del Skrevet 24. februar 2017 55 minutter siden, KG deltager skrev: Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. Det Anna har greid er super imponerende ! I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat??? På bekostning av barnas privatliv ja. Det er ikke imponerende at man overser grunnleggende rettigheter barn har fordi man vil tjene penger. At hun forsørger dem på egenhånd er flott, men ikke hvordan hun gjør det, og at hun ofrer barna for å gjøre det. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galaxy X Skrevet 24. februar 2017 #6330 Del Skrevet 24. februar 2017 53 minutter siden, KG deltager skrev: Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. Det Anna har greid er super imponerende ! I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat??? På bekostning av barns privatliv. Syns ikke det er noe å være stolt av. Men er enig i at enkelte kommentarer er ufyselige. Kommentarer om kropp og utseende bør enhver holde seg for god for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (:smilejenta:) Skrevet 25. februar 2017 #6331 Del Skrevet 25. februar 2017 9 timer siden, Krutthøna skrev: Bare litt sånn for å snakke om noe annet.... Jeg tror at dette "frieriet" er godt planlagt - og ikke i rette forstand. Etter all negativ publisitet i forbindelse med bloggerne-premieren, var hun nok redd for å miste lesere og få litt for mange "fiender". Derfor passet det perfekt å komme med et frieri og bryllup nå. Dermed beholder hun leserne fremover.... Vedder på at det kommer mange dramatiske overskrifter før hun blir gift. Kan bare seg for meg "Forlovelsen brutt", "Han gikk fra meg" bla, bla, bla.... Det er slutt på klikk fra meg. Ønsker ikke å bidra til at hun skal meske seg enda mer, ellers takk!! Så klart det er planlagt. Du ser jo at begge har på seg mikrofon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 25. februar 2017 #6332 Del Skrevet 25. februar 2017 8 timer siden, KG deltager skrev: Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. Det Anna har greid er super imponerende ! I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat??? Det er ikke imponerende å få tre barn med tre forskjellige fedre for så å lage millionbutikk ut av det. Er helt enig med det andre påpeker, hun lever av å utlevere barna sine. Skal virkelig bilder av barna være levebrød til foreldrene? Skal vi liksom bli imponert av det? Synes ikke det at hun tjener millioner i en alder av 20 er noe målestokk for suksess. Det hadde vært imponerende hvis hun hadde klart å lage en suksessrik blogg uten å utlevere barna så mye og fokuserte på andre ting enn kun de på bloggen. Eller hvis hun hadde startet på en utdanning mens hun oppdrar tre barn. For meg ser det ut som om hun prøver å lage det som hun har manglet hele oppveksten: en kjernefamilie med trygge rammer. Mulig dette er spekulasjon, men jeg tror ikke det forholdet til Jan kommer til å holde lenger enn til Anna føler hun er ovenpå igjen. Til hun skjønner at hun må ta opp igjen kontakt med familien og venner. Alle trenger andre rundt seg enn kun partneren ellers blir det svært belastende for partneren i det lange løp. Til den kommentaren om at de fleste ungdommer ville levd på studenthjem for 8000 i måneden. Studietiden er en fin og viktig del av det å være ung. Man får mange nye venner, man er ute på livet, drar på utveksling, man får kjenne på det å ha lite penger og setter mer pris på pengene når man begynner å jobbe. Jeg sier ikke at man MÅ studere for å nyte tiden som ung, men det er så utrolig mye kjekt man gjør i studietiden at det er verdt å leve på lite penger i den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 25. februar 2017 #6333 Del Skrevet 25. februar 2017 9 timer siden, KG deltager skrev: Litt sjokket over alt det stygge folk får seg til å skrive om ei ung jente.. Det Anna har greid er super imponerende ! I en alder der de fleste lever hjemme hos mor og far eller på et studenthjem med 8000 kr i lånte penger å leve for - midt i utdanning som vil gi de 350000 i årslønn , har Anna skapt sin egen arbeidsplass , har million inntekt, kjøpt sitt eget hus , fått 3 barn og har en mann hun er så glad i at hun aldri snakker om jeg , men vi ! Hvor mange av dere her inne kan skilte med samme resultat??? Det du skriver er veldig dømmende mot andre unge kvinner som velger anderledes. Fordi man har "klart" å få 3 barn før fylte tyve så er man liksom mer verdt enn andre som velger studier, jobb eller å ikke få barn? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 25. februar 2017 #6334 Del Skrevet 25. februar 2017 2 timer siden, (:smilejenta:) skrev: Så klart det er planlagt. Du ser jo at begge har på seg mikrofon Har ikke lest på bloggen, så det fikk jeg ikke med meg ()....tenker bare at hun har tenkt strategisk. Money talks! Å slik hun oppførte seg, var hun nødt til å gjøre noe for å ikke miste det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle Skrevet 25. februar 2017 #6335 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg har vært sporadisk innom bloggen det siste året og skjønner virkelig ikke hva det er med den som gjør at hun får så mange klikk? De GJØR jo ingenting? Det er kun bilder av kjernefamilien i hvite klær som lever et hverdagsliv som alle oss andre. Det er også litt rart som mor til en jente på samme alder som Anna å se hvor forskjellig hun lever i forhold til sine jevnaldrende. Alle venninnene til datteren min studerer eller er i Forsvaret. En av dem fikk barn som 17 åring, men hun har fullført utdannelsen sin og er nå lærling. Jeg ønsker virkelig ikke at mine barn skal måtte leve voksenlivet i en alder av 20 år. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 25. februar 2017 #6336 Del Skrevet 25. februar 2017 23 minutter siden, Hallepalle skrev: Jeg har vært sporadisk innom bloggen det siste året og skjønner virkelig ikke hva det er med den som gjør at hun får så mange klikk? De GJØR jo ingenting? Det er kun bilder av kjernefamilien i hvite klær som lever et hverdagsliv som alle oss andre. Det er også litt rart som mor til en jente på samme alder som Anna å se hvor forskjellig hun lever i forhold til sine jevnaldrende. Alle venninnene til datteren min studerer eller er i Forsvaret. En av dem fikk barn som 17 åring, men hun har fullført utdannelsen sin og er nå lærling. Jeg ønsker virkelig ikke at mine barn skal måtte leve voksenlivet i en alder av 20 år. Hun startet faktisk voksenlivet som 14 åring,ikke 20. For ingen 14 åring burde sitte med ansvar for ett annet menneske,knapt nok en hamster.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 25. februar 2017 #6337 Del Skrevet 25. februar 2017 Har ikke lest noen frieri-innlegg, men ser litt og et bilde. Det virker ganske oppstilt og planlagt fra start til slutt. Tror nok A og J har planlagt dette lenge. Alt fra dekor i bakgrunnen til hvilke innlegg de skal lage på bloggen. Hele greia virker uromantisk og falskt. Lurer på om A tror at vi går på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantastica Skrevet 25. februar 2017 #6338 Del Skrevet 25. februar 2017 (endret) 5 timer siden, J.. skrev: For ingen 14 åring burde sitte med ansvar for ett annet menneske,knapt nok en hamster.. Nettopp. Og her finner man nok grunnlaget for at bloggeren er som hun er. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor en fjortenåring velger å ha ubeskyttet sex, men jeg stiller spørsmålstegn ved omsorgspersonene hennes og hvordan de valgte å håndtere dette uønskede svangerskapet. En fjortenåring skal ikke ha ansvar for noe, ikke en gang en hamster, som J skriver. Hvorfor de da valgte å la henne gjennomføre svangerskapet er meg en gåte, det er de voksne som skal sette ting i perspektiv og forklare til en umoden tenåring at når barn får barn så vil det påvirke resten av livet hennes. Hun vil miste skolegang, hun vil møte problemer med å få seg en utdannelse, men mest av alt så vil hun miste ungdomstiden sin, miste muligheten til å gå gjennom alle de faser en tenåring skal gå gjennom, og miste venner hun eller kanskje ville hatt for livet. Det var menneskene rundt henne som sviktet den gangen, og det er de samme menneskene som nå ikke gir henne støtte og rettledning i hvordan hun markedsfører seg selv og familien sin. Endret 25. februar 2017 av Phaedra Ryddet for spekulasjoner og omtale av barn. Phaedra,adm 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 25. februar 2017 #6339 Del Skrevet 25. februar 2017 6 minutter siden, Fantastica skrev: Nettopp. Og her finner man nok grunnlaget for at bloggeren er som hun er. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor en fjortenåring velger å ha ubeskyttet sex, men jeg stiller spørsmålstegn ved omsorgspersonene hennes og hvordan de valgte å håndtere dette uønskede svangerskapet. En fjortenåring skal ikke ha ansvar for noe, ikke en gang en hamster, som J skriver. Hvorfor de da valgte å la henne gjennomføre svangerskapet er meg en gåte, det er de voksne som skal sette ting i perspektiv og forklare til en umoden tenåring at når barn får barn så vil det påvirke resten av livet hennes. Hun vil miste skolegang, hun vil møte problemer med å få seg en utdannelse, men mest av alt så vil hun miste ungdomstiden sin, miste muligheten til å gå gjennom alle de faser en tenåring skal gå gjennom, og miste venner hun eller kanskje ville hatt for livet. Det var menneskene rundt henne som sviktet den gangen, og det er de samme menneskene som nå ikke gir henne støtte og rettledning i hvordan hun markedsfører seg selv og familien sin. En ting er at Anna burde ha skjønt dette selv, men hun mangler den emosjonelle utviklingen hun burde ha hatt og evner ikke å regulere dette selv. Det er helt klart foreldrene som har sviktet her. Jeg er dessverre redd for at Anna aldri vil skjønne hvilke skader hun er i ferd med å påføre barna sine, og det er forferdelig synd. Barna hennes fortjener en trygg og god oppvekst, og jeg er stygt redd for at konsekvensene av å vokse opp på nett vil bli store. http://www.aftenbladet.no/lokalt/Mammaen-til-Michelle-deler-alt-Nesten-74050b.html Her kommer det jo greit frem at Annas omsorgspersoner ikke støttet valget i starten, informerte om konsekvenser, og at flere prøvde å overtale henne til abort. Man kan faktisk ikke tvinge noen til abort, og dersom en 14åring velger å beholde, til tross for hvordan omgivelsene prøver å påvirke, så er det beste man kan gjøre å støtte barnet. Frem til Anna ble sammen med Jan virker det som om at Annas omsorgspersoner har strukket seg langt for både henne og barna. Vi vet ikke mer en det vi leser på bloggen, og det vi har sett på bloggen er at omsorgspersoner han bidratt i aller høyeste grad. Selv om situasjonen ikke er den samme i dag. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 25. februar 2017 #6340 Del Skrevet 25. februar 2017 (endret) 4 timer siden, Fantastica skrev: Nettopp. Og her finner man nok grunnlaget for at bloggeren er som hun er. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor en fjortenåring velger å ha ubeskyttet sex, men jeg stiller spørsmålstegn ved omsorgspersonene hennes og hvordan de valgte å håndtere dette uønskede svangerskapet. En fjortenåring skal ikke ha ansvar for noe, ikke en gang en hamster, som J skriver. Hvorfor de da valgte å la henne gjennomføre svangerskapet er meg en gåte, det er de voksne som skal sette ting i perspektiv og forklare til en umoden tenåring at når barn får barn så vil det påvirke resten av livet hennes. Hun vil miste skolegang, hun vil møte problemer med å få seg en utdannelse, men mest av alt så vil hun miste ungdomstiden sin, miste muligheten til å gå gjennom alle de faser en tenåring skal gå gjennom, og miste venner hun eller kanskje ville hatt for livet. Det var menneskene rundt henne som sviktet den gangen, og det er de samme menneskene som nå ikke gir henne støtte og rettledning i hvordan hun markedsfører seg selv og familien sin. Og det er nettopp det jeg har sagt tidligere i tråden - at det koker ned i foreldrene hennes og den enorme tabben i å la tenåringen (!) deres fullføre svangerskapet i det hele tatt. For det er ikke riktig og starte på den fasen av livet før man er konfirmert. Endret 25. februar 2017 av Phaedra Ryddet for omtale av barn. Phaedra,adm 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg