Gå til innhold

mammatilmichelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AdEm skrev:

" ingen justin bieber i kveld pga fødsel"

Haha, she's back :fnise:

Hvem sin fødsel er det denne gang da? Regner ikke med at det er hennes. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen fødsel, men hun fortalte at noen andre fikk de billettene de hadde skaffet, siden termin er i disse dager, og de ville ikke risikere fødsel på konserten :) Ganske forståelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Dottie skrev:

Ingen fødsel, men hun fortalte at noen andre fikk de billettene de hadde skaffet, siden termin er i disse dager, og de ville ikke risikere fødsel på konserten :) Ganske forståelig.

Selvsagt er det forståelig. Det som ikke er forståelig, er tittelen, som ikke henger på greip med innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Galaxy X skrev:

Selvsagt er det forståelig. Det som ikke er forståelig, er tittelen, som ikke henger på greip med innlegget. 

Henger noen av hennes overskrifter på greip da? 

Men, akkurat denne med konserten, har hun brukt før, har hun ikke? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Dottie skrev:

Henger noen av hennes overskrifter på greip da? 

Men, akkurat denne med konserten, har hun brukt før, har hun ikke? 

Jo, det mener jeg hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Ulzzang skrev:

En rask analyse av de synlige innleggene på hovedsiden viser at:

"innrømme" er brukt: 27 gg (alternative ord )

"Veldig" er brukt: 149! gg (kontra feks meget= 0, ganske= 5, innmari= 0, skikkelig= 15, kjempe= 6 osv)

"Veldig tydelig" er brukt: 9 gg

"Prinsen" er brukt: 6 gg (ganske mye mtp at hun ikke tilhører monarkiet)

"likevel" er brukt: 38 gg (alternative ord og uttrykk)

"dagene" er brukt: 26 gg

"liten" er brukt 48 gg (kontra vesle= 0, små= 7)

og så mye annet... Har ikke inkludert ord som er logiske å ha i en mammablogg som feks familie, gravid, barn/barna, pappa, osv. 

Altså, det jeg vil få frem her er at Norges største blogg er skrevet av noen som tydeligvis trenger å lese og utvide sitt vokabular noe sinnssykt... Hva sier dette om oss andre? hvorfor har hun blitt så populær når det hun leverer er av så lav kvalitet? og hvordan er det mulig at hun har holdt seg der oppe så lenge? teorien om togkræsj stemmer til en viss grad her, men vi må også huske at hun har mange følgere som forguder henne og synes at det hun skriver er "så godt skrevet"... eeeeeh :roll:

Enig i det meste du skriver, men akkurat "små" kan ikke brukes som "liten". "Små" er flertall og "liten" er entall :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Soeuh skrev:

Enig i det meste du skriver, men akkurat "små" kan ikke brukes som "liten". "Små" er flertall og "liten" er entall :)

Ja sant det. Den gikk litt fort. Men da har hun ikke brukt en eneste synonym for "liten" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ulzzang skrev:

Ja sant det. Den gikk litt fort. Men da har hun ikke brukt en eneste synonym for "liten" 

Tror det er ganske vanlig å bruke "liten" til det meste, jeg kommer i hvert fall ikke på synonymer..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Tydelig at det her også begynner å bli lite dokumenterbart å kritisere utenom skrivefeil og/eller feil ordvalg 🙊 

Valg av ord handler både om dialekt, alder, talemåte og masse annet. Må da vel finne noe annet dere kan snakke om eller eventuelt la Anna få litt ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Onbothsides skrev:

Tydelig at det her også begynner å bli lite dokumenterbart å kritisere utenom skrivefeil og/eller feil ordvalg 🙊 

Valg av ord handler både om dialekt, alder, talemåte og masse annet. Må da vel finne noe annet dere kan snakke om eller eventuelt la Anna få litt ro. 

Hvis du sikter til meg så anbefaler jeg at leser innlegget på nytt. Det å bruke ordet "veldig" 149 ganger viser jo bare at hun ikke kan skrive. Og hun står på førsteplass...lissom... Jeg sier det igjen så det blir lite rom for misforståelser: Norges mest leste blogger kan ikke skrive, det viser hvor fordummende bloggfenomenet er

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
1 minutt siden, Ulzzang skrev:

Hvis du sikter til meg så anbefaler jeg at leser innlegget på nytt. Det å bruke ordet "veldig" 149 ganger viser jo bare at hun ikke kan skrive. Og hun står på førsteplass...lissom... Jeg sier det igjen så det blir lite rom for misforståelser: Norges mest leste blogger kan ikke skrive, det viser hvor fordummende bloggfenomenet er

Både i dette og i det forrige innlegget ditt hvor du har summert ordbruken har du en drøss skrivefeil selv. I tillegg har du ikke tatt med ord som er "vanlig" i en mammablogg, hvilken bachelorgrad trengee man for å fastslå hvilke ord det er? 

Man kan bli forfatter med dysleksi på samme måte som man kan bli fotomodell uten å være vakker, sportskommentator uten kunnskap om sport osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Både i dette og i det forrige innlegget ditt hvor du har summert ordbruken har du en drøss skrivefeil selv. I tillegg har du ikke tatt med ord som er "vanlig" i en mammablogg, hvilken bachelorgrad trengee man for å fastslå hvilke ord det er? 

Man kan bli forfatter med dysleksi på samme måte som man kan bli fotomodell uten å være vakker, sportskommentator uten kunnskap om sport osv

1.- Mine skrivefeil skyldes at jeg ikke har norsk som førstespråk (og det har jo Anna såeee)

2.- Jeg kan skrive med så mange skrivefeil jeg vil fordi jeg ikke lever av å skrive masse tull. Slik som Anna gjør.

3.- Bachelorgrad? Helt ærlig så forstår jeg ikke helt hva du mener her.

4.- altså man han si mye fint om Anna men du kan ikke ignorere faktumet at hun skriver dårlig. Uansett hvor mye du liker henne så hadde det vært ren løgn om du sa at hun skriver bra. Man skal kalle en spade for en spade. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ulzzang skrev:

Man skal kalle en spade for en spade. 

Så fremt man ikke jobber i VG. Da kaller man en spade for en gravemaskin.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket til Anna er helt forferdelig. Greit nok at hun sliter med dysleksi, men her er det ikke bare rettskrivingen som er problemet. Anna klarer ikke å bygge opp en setning i det hele tatt. Innlegget "Barna blir som vi voksene gjør dem til" er pinlig å lese, og kan minne om en skolestil på barneskolenivå. Rart hun ikke er blitt bedre med årene, eller at Jan ikke hjelper henne i større grad - men han er kanskje på det samme nivået selv. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frusjur skrev:

Språket til Anna er helt forferdelig. Greit nok at hun sliter med dysleksi, men her er det ikke bare rettskrivingen som er problemet. Anna klarer ikke å bygge opp en setning i det hele tatt. Innlegget "Barna blir som vi voksene gjør dem til" er pinlig å lese, og kan minne om en skolestil på barneskolenivå. Rart hun ikke er blitt bedre med årene, eller at Jan ikke hjelper henne i større grad - men han er kanskje på det samme nivået selv. 

Unnskyld at jeg sier det, men mange mennesker med dysleksi sliter også fælt med å bygge opp setninger! Det er ikke bare rettskrivingen som er en utfordring, men ofte store deler av det å lese og skrive. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, Onbothsides skrev:

Blir rett og slett kvalm av at folk mobber folk som har skrive og lesevansker.  

Men i alle dager? Anna Rasmussen er en profesjonell blogger. Det er det hun lever av. Mener du at man skal være fritatt kritikk for det man jobber med? Kan man ikke kritisere kvaliteten på maten på en restaurant? Eller hva med kvaliteten på varene man kjøper i butikker? Hva med syferdighetene til en lege? Eller hvorvidt lærere legger frem fagstoffet sitt på en pedagogisk måte?

Du skriver at forfattere kan ha dysleksi. Det er sant, men det er jo ikke et problem da teksten går gjennom korrekturlesing. Forfattere, selv de som har dysleksi, er da klar over at språk er en viktig del av kvaliteten på arbeidet deres. Bloggere er heller ikke de eneste som blir kritisert for språk. Journalister har også blitt flådd for dette flere ganger. 

Jeg synes det er skammelig å hevde at man "mobber folk som har skrive- og lesevansker" når man kritiserer det profesjonelle arbeidet bloggen leverer. Dersom dette hadde vært en personlig dagbok hadde jeg vært enig med deg, men dette er en offentlig blogg som Anna Rasmussen tjener utrolig godt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tjener gode penger på å skrive, bør ha såpass yrkesstolthet at de leverer et produkt med korrekt språk og rettskriving!
Klarer de ikke lese korrektur selv, må de få andre til å gjøre det!

Tenk om f.eks. en butikkansatt skulle bli unnskyldt om h*n stadig ga feil vekslepenger fordi h*n har dårlig matteforståelse...

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clear skrev:

Men i alle dager? Anna Rasmussen er en profesjonell blogger...

Innlegget ditt oppsummerer godt 🙌🏻

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...