Gå til innhold

Noen som har fått dekket silikon her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ansiktet er tross alt noe man ikke uten videre klarer å skjule. Det er mye verre og ha f.eks stor asymmetri av ansiktet enn og ha små pupper.

Det er absolutt ikke bare å få puppene dekket, som du nærmest virker sikker på. Uansett hvor mange fastleger man bytter til, har kirurgen siste ord.

Søsteren min jobber som sekreter hos en kirurg på privatklinikken aleris, og hun setter timer til alle inngrepene hos kirurgen. Har aldri hørt at noen har fått dekt silikon pga små bryster, og hun har jobbet der i mange år. Om det i det hele tatt kan dekkes, er det i så fall svært sjeldent. Er ikke for å krangle, men vil ikke gi ts så store forhåpninger her.

Hun har psykiske problemer angående egen selvtillit! Er silikon absolutt det eneste i hennes tanker, bør hun som flere påpeker, spare og BETALE selv! Sorry ts, men du vil garantert måtte betale! Spar!

Anonymous poster hash: cbd89...ec2

Nei hun må ikke det, hun må bare finne seg en fastlege som tar henne på alvor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Whitestripes

Nå er jeg slem, men jeg klarer ikke la være. Hva med å heller konsentrere deg om skole og fullføre videregående, så får du kanskje fokus vekk fra puppene dine en stund. Hvis du får angst av alt mulig på grunn av puppene dine, bør du heller bruke penger på psykolog framfor silikon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en som fikk silikon dekket. Bytt fastlege og prøv å søk. Det skader ikke å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er fortsatt ferdig med puberteten (den fysiske delen) som 15-16 åringer. Mine var ferdig utviklet da jeg var 14, men de vokste en cup da jeg var 17 siden jeg byttet p-pillemerke. Man kan også tro at puppene fortsatt utvikler seg om man legger på seg noen kg og det også legger seg på puppa

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

Har du lært om kroppslig utvikling i Donald eller noe? Det der er bare vrøvl og oppsppinn. Det finnes ikke en eneste 14 åring i hele verden som er ferdig utviklet når de er 14 om det ikke er en sjelden sykdom innvolvert. Les deg litt opp på kroppens utvikling før du kommenterer i en slik tråd hvor TS tydelig sliter med selvbildet og ikke presenter svada som fakta.

Anonymous poster hash: ad795...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke du får det dekket, da kan jo hvem som helst få det. Spar opp penger og ta silikon når du har råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun må ikke det, hun må bare finne seg en fastlege som tar henne på alvor.

En god fastlege vil sende henne til en psykolog så hun får hjelp til det psykiske. Større pupper vil ikke fikse det psykiske som er det reelle problemet. Mange kirurger nekter også å operere på pasienter som er i psykisk ubalanse selv om pasienten betaler operasjonen selv.

Anonymous poster hash: ad795...8cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei hun må ikke det, hun må bare finne seg en fastlege som tar henne på alvor.

Ja, for all del. Snylt fra oss skattebetalere. Herregud, det må da gå an å betale for sine egne pupper! Da kan jo alle flatbrystede jenter bare syte til legen (eventuelt 10 leger), og fortelle at de sliter ekstremt psykisk.. Hvem kan garantere at dette er sant da? Nei, det er ikke normalt at silikon dekkes, og godt er nå enda det!

Anonymous poster hash: cbd89...ec2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del. Snylt fra oss skattebetalere. Herregud, det må da gå an å betale for sine egne pupper! Da kan jo alle flatbrystede jenter bare syte til legen (eventuelt 10 leger), og fortelle at de sliter ekstremt psykisk.. Hvem kan garantere at dette er sant da? Nei, det er ikke normalt at silikon dekkes, og godt er nå enda det!

Anonymous poster hash: cbd89...ec2

Jeg vet om 2 som har fått det dekket og jeg har lest om flere her på KG som også har det så jo det er nok helt vanlig å få det dekket. Skatten du betaler er ikke dine penger til å begynne med, så slutt å syt.

Det sier seg selv at en kvinne vil komme til å slite psykisk om hun mangler 2 kroppsdeler, det er som et handicap å regne.

Det er lett for dere som sitter bak tastaturet med helt normale pupper å si KOM DEG TIL PSYKOLOG. Vel, man begynner vel ikke å utvikle ikke ikke-eksisterende kroppsdeler fordi man går til psykolog, gjør man?

Endret av KG dama
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med KG Dama. Mange av dere vet ikke hvordan det er å mangle en kroppsdel som er såppas definerende for kvinnekroppen. En kroppsdel alle kvinner egentlig skal få, men som man av en eller annen grunn ikke fikk. Og nå snakker jeg ikke om a cups, b cups osv, jeg snakker om de som er helt flate.

Det fører til dårlig selvtillitt på det området, rett og slett.

Om man ikke får det dekket på noe vis blir det bare å bite i det sure eplet og begynne å spare. Men ikke kom her og si at det bare er å komme over det eller komme seg til psykolog. Psykiatrien blir også dekket av staten, vet dere.



Anonymous poster hash: 3f278...de3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år, skal ta siste året vgs etter sommer viss jeg klarer det denne gangen. Jeg har aldri hatt en jobb. Jeg har høyt fravær. Jeg er deprimert over PUPPENE mine. De er flate. Helt flate, til og med legen sa at de var langt under gjennomsnittet men bare føyet problemet vekk. Ingen hjelp å få.

Det verste er at jeg vil bli gravid bare for å få normale pupper, men jeg tør ikke ha sex engang. Jeg har ikke penger til silikon, og klarer ikke skaffe meg en jobb pågrunn av mitt høye fravær. Jeg har angst for alt rett og slett pga puppene mine. Klarer ikke forklare hvordan jeg har det i dette innlegget, men om dere har sett på TLC på min nakne hemmelighet så er det ganske slik jeg ha det (hun med tubebryst). Bare at jeg har ikke bryst i det hele tatt.

Har lest at man kan få det dekket dersom man har tubebryst, men jeg synes det er så feil da jeg ikke har bryst. Kan ikke det bli dekket da?Jeg har kastet vekk så mange år av livet mitt på å ikke være med på ferie, stranden, fest, hatt kjæreste. Jeg bestemte meg at JEG MÅ ha silikon. Jeg klarer ikke å fortsette uten videre, jeg risikerer å bli ufør og gå til psykolog en gang i uken resten av livet.

Jeg kan ikke betale for det selv, jeg klarer så vidt komme meg på skolen. Jeg er ikke utadvendt, og er veldig nedfor. Dersom jeg får det dekket kan jeg jobbe og betale skatt. Dersom jeg ikke får det kommer jeg meg aldri noen vei.

Jeg går ikke til fastlegen igjen med problemet. Han har ingen forståelse for psykiske problemer. Jeg har gått til psykolog siden jeg var 16, hatt 4 forskjellige, men jeg kommer ingen vei. Hele problemet er puppene, og det utvikler seg til flere psykiske lidelser.

Det blir jo dyrere om jeg ikke klarer fullføre siste året vgs, noe jeg ikke klarer dersom jeg ikke har håp på å få fikset det lille problemet som har så å si tatt over hele livet mitt. Ingen vil ansette en jente som ikke klarer å møte blikket til andre, ser ned i bakken, har høyt fravær. Det er så frustrerende at ingen forstår at det virkelig er et ordentlig problem.

Anonymous poster hash: 96c28...781

Kjipt at du føler det sånn, men helt ærlig så kan vi ikke dekke kostbare operasjoner til folk som er misfornøyd med noe på kroppen sin. Du må lære deg å akseptere den du er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om 2 som har fått det dekket og jeg har lest om flere her på KG som har fått det dekket så jo det er nok helt vanlig å få det dekket. Skatten du betaler er ikke dine penger til å begynne med.

Det sier seg selv at en kvinne vil komme til å slite psykisk om hun mangler 2 kroppsdeler, det er som et handicap å regne.

Det er lett for dere som sitter bak tastaturet med helt normale pupper å si KOM DEG TIL PSYKOLOG. Vel, man utvikler ikke pupper fordi man går til psykolog, gjør man?

Greit nok det du sier om psykologen, men det bør ikke dekkes så enkelt. Det åpner opp for mange "snyltere". Kunne jeg lett gått til flere leger, grått hysterisk, og klagd til meg et par pupper da? For ja, nye pupper tar jeg gjerne. Mine er også flate, men det skal jeg betale selv.

Mye av skattepengene blir betalt inn uten grunn. Staten er stinn av penger, og mye slenges ut til folk som opprinnelig ikke fortjener de. Som f.eks damer med flate pupper, tydeligvis. Betaler veiavgift på nedbetalte veier også.

Poenget er at ts har psykiske problemer angående egen selvtillit. Det syns jeg er trist. Ønsker ikke kritisere ts, men og råde henne til kirugi for å "fikse" dette problemet er helt på trynet. Hun trenger åpenbart hjelp, for det ligger noe dypere her. Et kirurgisk inngrep er alvorlig, og fakta er at man sjeldent får det selvbildet man trodde man ville få etter en operasjon. Ts bør ta tak i dette først, og etter en god stund, vurdere om hun fortsatt ønsker operasjon. I mellomtiden kan hun spare litt og litt.

Anonymous poster hash: cbd89...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

augment17556_small.jpg

Det første bildet ligner på en gutt, ville dere sett ut som en 10 år gammel gutt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det du sier om psykologen, men det bør ikke dekkes så enkelt. Det åpner opp for mange "snyltere". Kunne jeg lett gått til flere leger, grått hysterisk, og klagd til meg et par pupper da? For ja, nye pupper tar jeg gjerne. Mine er også flate, men det skal jeg betale selv.

Mye av skattepengene blir betalt inn uten grunn. Staten er stinn av penger, og mye slenges ut til folk som opprinnelig ikke fortjener de. Som f.eks damer med flate pupper, tydeligvis. Betaler veiavgift på nedbetalte veier også.

Poenget er at ts har psykiske problemer angående egen selvtillit. Det syns jeg er trist. Ønsker ikke kritisere ts, men og råde henne til kirugi for å "fikse" dette problemet er helt på trynet. Hun trenger åpenbart hjelp, for det ligger noe dypere her. Et kirurgisk inngrep er alvorlig, og fakta er at man sjeldent får det selvbildet man trodde man ville få etter en operasjon. Ts bør ta tak i dette først, og etter en god stund, vurdere om hun fortsatt ønsker operasjon. I mellomtiden kan hun spare litt og litt.

Anonymous poster hash: cbd89...ec2

Diskuterer vi flate pupper her? Jeg trodde vi diskuterte ikke-eksisterende pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkelig ikke du får det dekket, da kan jo hvem som helst få det. Spar opp penger og ta silikon når du har råd.

Her er jeg delvis enig. Hvis hun virkelig sliter så mye at det går utover liv og helse, så kan det være begrunnelse for å få det dekket. Samtidig synes jeg det er forferdelig, ja helt grusomt, at det i dag finnes en mal på hvordan man skal se ut og hvis ikke så må man operere seg. Jeg er selv svært flatbrystet, og ville ta silikon da jeg var 18. Vet ikke hvor gammel TS er, men jeg har nå blitt 23 og er SVÆRT FORNØYD med å aldri ha operert meg!!! Jeg har ei venninne som nå er 30 som opererte silikon da hun var 20, altså for 10 år siden. Disse puppene er ikke fine i det hele tatt nå. TS er nødt til å tenke over at hun skal leve når hun er 30 år også. Venninna mi tenkte nok at det var verdt det da hun fikk økt selvbilde når hun opererte da hun var 20, men selvbildet hennes er ødelagt nå som puppene hennes henger som påsydde tuber pga silikonen og ikke er noe fine.

Det er ikke meningen å drepe psyken din helt, men VIRKELIG - forsøk å bli fornøyd med den du er!!! Å operere noe inn i kroppen vil uansett ikke holde seg fint i løpet av livet ditt - kroppens hudforandringer og minskende elastitet er virkelig ikke noe vi kan gjøre noe med. Venninna mi har operert 2 ganger etter fylte 30 for å forsøke å få de på plass igjen, men de ser ut som to påsydde sofaputer. Og da har hun vært hos Oslos dyreste klinikk. Beklager altså....

Anonymous poster hash: 3dca4...433

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier silikon ikke er løsningen, og synes at det ikke er så farlig med små bryster, hvordan ser deres egne bryster ut? Har dere a-cup? Er dere flatbrystet? Hvis dere ikke er flatbrystet kan dere ikke skjønne situasjonen til de som faktisk ikke har bryster. Dette betyr ikke at hun har store psykiske problemer. Det har med kvinnelighet å gjøre, og den forventningen om at kvinner skal ha pupper. Nå mener jeg ikke store pupper, men sånn at det er noe fett der som en B-cup for eksempel. Jeg mener heller ikke at alle som har dårlig selvtillit når det kommer til sine egne pupper skal få silikon dekket, men hvis man er veldig nede og sliter pga dette så synes jeg det er greit at man kan få økonomisk hjelp til operasjon.

Jeg er 27 år, har små pupper selv, og de passer ikke til resten av kroppen som er ganske kraftig. Fettet legger seg alle andre steder. Har også noen venninner som er flatbrystet. Har snakket med dem om det, og de sier at det er noe de tenker på hver eneste dag, og de er ganske lei seg pga det. Vi vet at det ikke er krise eller verdens største problem, men det er ganske sårt. Det er vanskelig å akseptere at man ikke ble ordentlig kvinne, men isteden har pupper som en vanlig 12-13 åring. Så jeg kan forstå at noen faktisk blir veldig deprimert av det.

Jeg kjenner ei som tok silikon for kort stund siden, og hun er en helt annen person nå. Kroppsspråket er helt annerledes, og hun er så trygg på seg selv. Før virket hun fryktelig usikker. For noen har dette mye å si, kanskje spesielt de som ikke er utstyrt med så mye, og ikke engang kan fylle en a-cup.



Anonymous poster hash: afc2a...6e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En a-cup er faktisk en god håndfull pupp. Disse får ikke dekket noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

augment17556_small.jpg

Det første bildet ligner på en gutt, ville dere sett ut som en 10 år gammel gutt?

Jeg er AnonymBruker noen innlegg over her, som skriver om min 30 år gamle venninne med silikon. Jeg er 23 år og er jenta på det øverste bildet. Og jeg er forferdelig GLAD for at jeg aldri opererte meg. Kunne ha vist dere hvis dette var virkeligheten, dette er ikke tull

Anonymous poster hash: 3dca4...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg jobbet med før fikk dekket silikon husker jeg. Hun hadde også veldig små pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville skje dersom alle som hadde psykiske problemer grunnet kroppen sin, fikk dekket plastisk operasjon? Da hadde malen på hvordan vi skulle se ut bare blitt enda tydeligere. Det ville blitt ENDA mer normalt å ha silikonpupper, og ENDA flere flatbrystede ville utvikle psykiske problemer på grunn av dette. JA, jeg er enig i at det kan bedre ens enkelte psykiske helse betraktelig, men jeg mener på det sterkeste at dette igjen ville ha gått negativt utover unge kvinners psykiske helse generelt. Og da vinner folkehelsen - den enkelte - null og niks på det...



Anonymous poster hash: 3dca4...433
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få pupper fra staten så må det ligge medisinske grunner til det. Hadde alle fått pupper gratis fordi de har lav selvfølelse hadde det blitt dyrt for staten gitt.

Men du kan jo få legen din til å prøve og se om du har manglende brystvev eller noe annet som gjør at du har små bryster. Da er det en sjangse for at du kan få det dekket. Men å bare være naturlig flatbrystet er ganske vanlig.

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...