Gå til innhold

Noen som har fått dekket silikon her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Silikonpupper koster ikke allverdens. Du klarer fint å spare opp de kronene om du tar deg tid og skjærer inn til beinet. Spar penger du får til fødselsdag og bursdag, konfirmasjonspenger, selg ræl du ikke trenger. Er det så viktig for deg, så prioriterer du det fremfor cola på 7-11 eller kaffe i kantina.

Anonymous poster hash: eb92e...44f

Jeg sparer. Jeg går aldri ut på cafe, shopping, kino. Jeg må fortsatt betale litt selv da moren min egentlig ikke har forsørgelsesplikt for meg lengre. Men hun betaler for det hun klarer av leie der hun og jeg bor, men jeg betaler noen ganger regninger når jeg må. Jeg får ikke så mye i bursdagspenger og til jul. Det vil isåfall ta minst 10 år før jeg har spart nok, i mellomtiden står livet på vent. Jeg trenger 30tusen. Ikke allverdens for noen, men for meg er det det.

Anonymous poster hash: 96c28...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri fått dekket psykologtimer siden jeg var 18? Er det slik med lege at du kan få frikort, eller får man alt dekket?

Anonymous poster hash: 96c28...781

Man får frikort hos psykolog ,ja. Frikort kommer i så fall automatisk i posten. Men da må psykologen ha en avtale med det offentlige. Privatpraktiserende psykologer lopper deg, og du får ikke frikort.

Anonymous poster hash: eb92e...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man hatt veldig usymmetrisk ansikt hadde man fått det dekket, hadde man hatt en stor klump på leggen hadde man fått det dekket, hadde man hatt et digert fødselsmerke over ansiktet hadde man fått det dekket. Men når det gjelder pupper, nei da FORTJENER MAN IKKE FÅ DET DEKKET. Man har også store psykiske problemer fordi man ikke takler å ikke inneha den mest feminine atributten kvinner eier! Nei da er det noe i veien med selvbildet og selvtilliten, IKKE de ikke-eksiterende kroppsdelene.

Det blir dekket TS, bare finn riktig fastlege du.

Ansiktet er tross alt noe man ikke uten videre klarer å skjule. Det er mye verre og ha f.eks stor asymmetri av ansiktet enn og ha små pupper.

Det er absolutt ikke bare å få puppene dekket, som du nærmest virker sikker på. Uansett hvor mange fastleger man bytter til, har kirurgen siste ord.

Søsteren min jobber som sekreter hos en kirurg på privatklinikken aleris, og hun setter timer til alle inngrepene hos kirurgen. Har aldri hørt at noen har fått dekt silikon pga små bryster, og hun har jobbet der i mange år. Om det i det hele tatt kan dekkes, er det i så fall svært sjeldent. Er ikke for å krangle, men vil ikke gi ts så store forhåpninger her.

Hun har psykiske problemer angående egen selvtillit! Er silikon absolutt det eneste i hennes tanker, bør hun som flere påpeker, spare og BETALE selv! Sorry ts, men du vil garantert måtte betale! Spar!

Anonymous poster hash: cbd89...ec2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer. Jeg går aldri ut på cafe, shopping, kino. Jeg må fortsatt betale litt selv da moren min egentlig ikke har forsørgelsesplikt for meg lengre. Men hun betaler for det hun klarer av leie der hun og jeg bor, men jeg betaler noen ganger regninger når jeg må. Jeg får ikke så mye i bursdagspenger og til jul. Det vil isåfall ta minst 10 år før jeg har spart nok, i mellomtiden står livet på vent. Jeg trenger 30tusen. Ikke allverdens for noen, men for meg er det det.

Anonymous poster hash: 96c28...781

Mulig noen har mer kunnskap om dette enn meg, men jeg har forstått det sånn at ettersom du ikke har fullført VGS, og du er i ferd med å fullføre, vil din mor fortsatt ha forsørgelsesplikt for deg.

Anonymous poster hash: eb92e...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fastlege og be om henvisning til psykolog. Høres ut som om du trenger noen å prate med. Legen må vurdere deg som "kvalifisert" til henvisning til DPS som vil vurdere deg. Det er ca 3 måneders ventetid for dem som har rett på hjelp :)

Noen har rett og slett veldig små bryster. Det beste er om du lærer deg å akseptere kroppen din som den er.

Har selv slitt mye psykisk på grunn av ulike skavanker, men jeg har øvd meg, og vet nå at alle er forskjellige. Hvorfor vil du se ut som alle andre? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg vet også at man kan få dekket laseroperasjon dersom man er kvinne og har skjeggvekst. Det er bare for det psykiske sin skjuld, og prisene er ganske høye på det også. Pupper er det bare ''å komme seg over''.

Når man f.eks har hatt brystkreft har man ingen fyskisk skade av å ikke eie pupper heller, men får det dekket. Man kan ikke amme heller bare ved å rekonstruere ett bryst så man får ingen fyskisk funksjon. Men da er det greit. :(

Anonymous poster hash: 96c28...781

Nei, man får ikke dekket laser hvis man har skjeggvekst som dame. Det har jo vært en stor sak i media om nettopp dette for et år siden eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 461fc...2a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kansje noen venner som har mye penger til overs og som kan låne deg disse 30 000 til en normal rente? Jeg hadde nok gjort det hvis det var en venninne av meg som slet såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har fått dekt silikon pga. psykiske plager og små pupper. Mulig det var "tube"pupper, det vet jeg ikke. Om det er riktig at det er sånn, er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Bytt fastlege og be om henvisning til psykolog. Høres ut som om du trenger noen å prate med. Legen må vurdere deg som "kvalifisert" til henvisning til DPS som vil vurdere deg. Det er ca 3 måneders ventetid for dem som har rett på hjelp :)

Noen har rett og slett veldig små bryster. Det beste er om du lærer deg å akseptere kroppen din som den er.

Har selv slitt mye psykisk på grunn av ulike skavanker, men jeg har øvd meg, og vet nå at alle er forskjellige. Hvorfor vil du se ut som alle andre? :klemmer:

Veldig enig i dette.

Du må jobbe med å akseptere deg selv som du er ts. Uansett om du velger kirurgi eller ikke, vil du få mye igjen av og forbedre eget selvbilde :) Mange opplever faktisk og ikke føle seg bedre eller eventuelt penere etter kirurgiske inngrep, og innser at "feilen" ligger i psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men jeg bare lurer: Hva er tube-pupper?

Dette er et eksempel på tubepupper

www.beckermd.com/wp-content/uploads/rmgallery_images/large/1170/2.jpg

Anonymous poster hash: eb92e...44f

Endret av Stjernesol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på tubepupper

www.beckermd.com/wp-content/uploads/rmgallery_images/large/1170/2.jpg

Anonymous poster hash: eb92e...44f

Ok. Takk! Beklager OT

Endret av Stjernesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare 20, selv jeg som mann vet at svært mange ikke har ferdig utviklede bryster før de er i midten av 20åra. Faren med å operere nå er at de vokser veldig iløpet av de neste årene. Det ser sjeldent pent ut i tillegg til at du da har gjennomført et smertefullt inngrep unødvendig.

Spør deg selv, ville en mann trodd du var en gutt om de så deg naken?

Ikke for å ødelegge noe her, men det er absolutt ikke slik at kvinner ikke er ferdig utviklet kroppslig før man er 25. De fleste har ferdig utvokste bryst som 15-16 åringer.

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å ødelegge noe her, men det er absolutt ikke slik at kvinner ikke er ferdig utviklet kroppslig før man er 25. De fleste har ferdig utvokste bryst som 15-16 åringer.

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

Jeg var flatbrysta til jeg var 21. Nå er jeg 23 og har en solid c-cup!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen har mer kunnskap om dette enn meg, men jeg har forstått det sånn at ettersom du ikke har fullført VGS, og du er i ferd med å fullføre, vil din mor fortsatt ha forsørgelsesplikt for deg. Anonymous poster hash: eb92e...44f

Nei. Man kan få dekt 1 år ekstra (utvidet barnebidrag) fra man er 18 til man er 19 dersom man tar VGS. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Ikke for å ødelegge noe her, men det er absolutt ikke slik at kvinner ikke er ferdig utviklet kroppslig før man er 25. De fleste har ferdig utvokste bryst som 15-16 åringer.

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

Det stemmer ikke nei. De fleste utvikler seg ganske mye fra 15/16 til 25. Selv gikk jeg fra en 60C til en 60I...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var flatbrysta til jeg var 21. Nå er jeg 23 og har en solid c-cup!

De fleste er fortsatt ferdig med puberteten (den fysiske delen) som 15-16 åringer. Mine var ferdig utviklet da jeg var 14, men de vokste en cup da jeg var 17 siden jeg byttet p-pillemerke. Man kan også tro at puppene fortsatt utvikler seg om man legger på seg noen kg og det også legger seg på puppa

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bytte fastlege.

Jeg synes i hvert fall flate bryst er finere enn tubebryst

Synes det er unødvendig å kommentere slikt. Det kan være kvinner med tubebryst og knalldårlig selvtillit som sitter og leser samme tråd.

Anonymous poster hash: 984d1...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge noe her, men det er absolutt ikke slik at kvinner ikke er ferdig utviklet kroppslig før man er 25. De fleste har ferdig utvokste bryst som 15-16 åringer.

Anonymous poster hash: 2007f...3a7

Kvinner er ingen homogen gruppe - les hva jeg skrev en gang til. Svært mange =/= alle/flertallet. Det betyr at det er en anseelig mengde mennesker som opplever vekst og utvikling flere år etterpå. Medianen ligger på rundt 18 ifølge helsetilsynet og SSB, ikke 15-16.

Hvor store brystene blir, hvor fort de vokser og når de er ferdig utvokst, varierer fra person til person. Utviklingen styres av kvinnelige kjønnshormoner, i hovedsak østrogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manges bryster vokser til man er midtveis i tyveårene. Kanskje du i løpet av noen år vokser til en B- eller C-cup?

Evt. kan du jo begynne på p-piller da.



Anonymous poster hash: 984d1...e0b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...