Gå til innhold

Ta-deg-ei-bolle kortet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet ditt?

Har jeg et problem fordi jeg mener at folk som drar ta-deg-ei-bolle kortet er lite lure? Er det jeg som har et problem når jeg aldri bruker den frasen og heller argumenterer for mine meninger?

Wow!

Anonymous poster hash: 7ab5d...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta seg en bolle - jeg trodde det betydde å røyke en pipe med hasj, for å roe seg ned? :P

Skrevet

Har jeg et problem fordi jeg mener at folk som drar ta-deg-ei-bolle kortet er lite lure? Er det jeg som har et problem når jeg aldri bruker den frasen og heller argumenterer for mine meninger?

Wow!

Vel jeg er ikke en av dem som sier "Ta deg en bolle" jeg tror det kommer ann på hvor du bor også..

Og hvilken situasjon det er brukt i...

Her jeg er ifra betyr det rett og slett "Ro deg ned" eller "Ro ner levra di!"

Så fremst du ikke er dansk da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det kom fra bilturer når man var barn. Man spiste jo gjerne boller i bilen, og mor og far ble sliten av minsten og ville snakke "voksen" prat. Er det feil? Jeg tar ta deg en bolle som vær stille?

Anonymous poster hash: e8add...b86
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Ja, en tråd når alltid nye høyder når noen kommer med den morsomme ta-deg-ei-bolle vitsen!Tjihihi, fnis,fnis, promp og bæsj! Og bilde av boller er jo bare enda morsommere! For det er jo INGEN som har gjort det før! Anonymous poster hash: 7ab5d...12b

Jeg tror muligens at du burde få deg noe snart. Kanskje du klarer å pule vekk surmulinga di :)
  • Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg trodde det kom fra bilturer når man var barn. Man spiste jo gjerne boller i bilen, og mor og far ble sliten av minsten og ville snakke "voksen" prat. Er det feil? Jeg tar ta deg en bolle som vær stille? Anonymous poster hash: e8add...b86

Hehe ja, det var en god tanke siden alle synes boller er så godt og blir stille når vi spiser det :)
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror muligens at du burde få deg noe snart. Kanskje du klarer å pule vekk surmulinga di :)

Enda et eksempel på idiotisk argumentasjon!

"Lenge siden du har fått deg noe?"

"Du er bare sjalu"

"Ta deg ei bolle"

har lagt merke til en ny tendens også: "Kom deg ut i sola" og "Gå ut og få deg litt luft".

Alle de utsagnene er jo bare ensbetydende med "Jeg klarer ikke argumentere for mine synspunkter og snur det derfor mot deg...."

Patetisk!

Og forresten: Jeg pulte for en timestid siden. Godt var det også.

• Liker 1
Skrevet

På vestlandet sier vi "ta deg ei pære",på dialekt - ta deg ei pera

... aldri hørt om bolle

Anonymous poster hash: c412c...c03

Ikke? :fnise: Det er mer vanlig enn du tror å si ta deg en bolle.

Gjest avocadoen
Skrevet

Enda et eksempel på idiotisk argumentasjon!"Lenge siden du har fått deg noe?""Du er bare sjalu""Ta deg ei bolle"har lagt merke til en ny tendens også: "Kom deg ut i sola" og "Gå ut og få deg litt luft". Alle de utsagnene er jo bare ensbetydende med "Jeg klarer ikke argumentere for mine synspunkter og snur det derfor mot deg...." Patetisk! Og forresten: Jeg pulte for en timestid siden. Godt var det også. Anonymous poster hash: 7ab5d...12b

Sinnataggen :fnise:
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Blir baking i morgen kjenner jeg. Skal ta meg mange boller :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med TS, til en viss grad. Man viser ikke akkurat evne til refleksjon og argumentasjon når man møter motdebattanter med "ta deg en bolle", eller andre hersketeknikker.

Og ja, jeg kjenner til frustrasjonen som kan oppstå når man diskuterer med brukere som oppfører seg som amøber. Likevel gjør det noe med trådene og debattene, når det er såpass vanlig å slenge korte, intetsigende fornærmelser etter folk, istedenfor å møte dem på argumentene deres. Når jeg ser at tråder domineres av hersketeknikk, one linere uten innhold og annen barnehagementalitet, så gidder jeg ikke å verken lese eller bidra. Litt krasshet og temperatur må man selvsagt regne med i nettdebatt, men det er temmelig lite interessant, og fremstiller ikke akkurat forfatteren i et godt lys, når vedkommende ikke orker å bruke to hjerneceller på å argumentere, og når halve tråden består av samme lavmål.

Dessuten er det ikke overraskende at halve tråden består av latterliggjøring av TS. Herre, så lei jeg er av å lese sånne ironiske jeg misforstår med vilje for å komme med et halvslapt sarkastisk poeng, slik at trådstarterens budskap forsvinner helt, og jeg klarer å fremstille meg selv som så jævla smart.

Jeg er tilhenger av sarkasme og ironi, men bruk i det minste litt fantasi. Prøv i det minste å knytt litt substans til det. Dette er så forutsigbart. TS har et poeng her.

Anonymous poster hash: d0ccd...143
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Ta deg ei bolle" var vel kult når det kom (og var det ikke Hilde Christina som starta den tro?), nå syns jeg bare det er harry og oppbrukt.

Anonymous poster hash: d40a8...68e
Skrevet

Og når ble enkelte her såååå opptatt av å fremstille seg selv i et godt lys på et anonymt nettforum som kg er? Her syns jeg faktisk det burde snakkes om å være så fordømt politisk korrekt hele tiden. Det er brukere som anklager meg for å være politisk korrekt pga meningene mine, og nå sitter andre der på sin høye hest og vurderer alle som sier "ta deg en bolle" til å være en mindre interessant debattant fordi personen viser seg å være et menneske og ikke hele tiden ha korrekt oppførsel? Dette minner meg om en tidligere venninne som så seg selv som den beste personen fordi hun aldri avslørte hva hun egentlig følte av sorg skuffelse og smerter offentlig. Ikke ett eneste glipp fikk noen av oss se. Og den dagen jeg falt sammen fordi jeg var presset til det ytterste, satt hun der og så hånlig ned på meg. Da var jeg plutselig blitt puttet i båsen med "overdramatiske" mennesker.

Alt dette bare fordi HUN ikke kunne takle å se alle menneskelige nivåer av følelser og reaksjoner. Takke meg til. Og vær så god: Her har du en bolle. NYT DEN for pokker!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og når ble enkelte her såååå opptatt av å fremstille seg selv i et godt lys på et anonymt nettforum som kg er? Her syns jeg faktisk det burde snakkes om å være så fordømt politisk korrekt hele tiden. Det er brukere som anklager meg for å være politisk korrekt pga meningene mine, og nå sitter andre der på sin høye hest og vurderer alle som sier "ta deg en bolle" til å være en mindre interessant debattant fordi personen viser seg å være et menneske og ikke hele tiden ha korrekt oppførsel? Dette minner meg om en tidligere venninne som så seg selv som den beste personen fordi hun aldri avslørte hva hun egentlig følte av sorg skuffelse og smerter offentlig. Ikke ett eneste glipp fikk noen av oss se. Og den dagen jeg falt sammen fordi jeg var presset til det ytterste, satt hun der og så hånlig ned på meg. Da var jeg plutselig blitt puttet i båsen med "overdramatiske" mennesker.

Alt dette bare fordi HUN ikke kunne takle å se alle menneskelige nivåer av følelser og reaksjoner. Takke meg til. Og vær så god: Her har du en bolle. NYT DEN for pokker!

Det handler ikke om å være eller ikke være politisk korrekt. KG er et forum for debatt og meningsutveksling, og det er da klart at det å behandle motdebattantene sine med et minimum av respekt er å forvente. Ikke kun for motdebattantens del, men for at tråden ikke skal kjøres straka vegen til helvete og bli uinteressant. Det er masse rom for å være menneskelig og komme med interessante innspill med personlighet, selv om man samtidig oppfører seg som folk.

Skrevet

Det handler ikke om å være eller ikke være politisk korrekt. KG er et forum for debatt og meningsutveksling, og det er da klart at det å behandle motdebattantene sine med et minimum av respekt er å forvente. Ikke kun for motdebattantens del, men for at tråden ikke skal kjøres straka vegen til helvete og bli uinteressant. Det er masse rom for å være menneskelig og komme med interessante innspill med personlighet, selv om man samtidig oppfører seg som folk.

Det er mange av oss som oppfører oss som folk så langt det er mulig. Men ikke forvent at vi skal være perfekte, for det finnes ikke.

AnonymBruker
Skrevet

EN BOLLE. BOLLEN. IKKE "EI BOLLE". Øynene mine blør!

Anonymous poster hash: 50605...2d2

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange av oss som oppfører oss som folk så langt det er mulig. Men ikke forvent at vi skal være perfekte, for det finnes ikke.

Det handler da absolutt ikke om å være perfekt. Det finnes så utrolig mange andre måter å formulere seg på, hvorfor benytte denne harry og oppbrukte frasen, som får deg til å fremstå som mindre intelligent?

Gjest Lykkeliky
Skrevet

WTF! :sjokkert:

Jeg må ærlig innrømme at de som sier det virker litt...... korte?

De svarer det jo bare fordi de ikke har noe bedre å komme med, og da er det vel bedre å bare holde kjeft?!

Det høres bare barnslig og teit ut, og, for ikke å snakke om oppbrukt! Ikke akkurat morsomt lenger.

Det har ikke noe med å være perfekt å gjøre, men er man litt oppegående så skjønner man vel at det ikke akkurat lyser intelligens av det uttrykket der. (Eller kanskje ikke, og det sier jo sitt om de som bruker det som "argument" i en debatt).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfatter ikke at noen etterlyser "perfekt". Det kan gå ei kule varmt for alle innimellom, jeg har opplevd det selv at jeg har svart på en krassere måte enn nødvendig og lignende. Men når ta deg en bolle-retorikk blir et gjennomgående mønster, i mange tråder, så kan man begynne å snakke om at det har noe å si. I løpet av mine fire år på KG så har jeg merket at det går i bølgedaler. Noen perioder er det ekstremt mye latterliggjøring, korte one linere og tull, og det er overhodet ikke hakket unna "perfekt oppførsel" i disse periodene.

Skrevet

Det handler da absolutt ikke om å være perfekt. Det finnes så utrolig mange andre måter å formulere seg på, hvorfor benytte denne harry og oppbrukte frasen, som får deg til å fremstå som mindre intelligent?

Rett og slett fordi jeg ikke er så himla opptatt av å fremstå som intelligent. Er det noen som er så dumme at de velger å dømme meg for ett eneste innlegg hvor jeg skriver noe de er uenige med meg om og hvor jeg bruker ord de ikke liker, ja da får de bare gjøre det. Sier mer om dem enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...