Gå til innhold

Passer du inn i BHer fra Lindex og H&M?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Change har jo på en måte sine egne mål... Selvsagt er en centimeter en centimeter, men standarden i div kjedebutikker har jo vært at målet under bysten er lik målet man skal ha i omkrets. Dvs at hvis man er 80 cm under bysten skal man bruke 80 i omkrets. Hos Change derimot, får jo alle mini-omkretser, de opererer altså med en annen forståelse av hvilken omkrets man skal bruke hvis man er x cm under bysten. Tviler på at flertallet av norske kvinner er 65 cm under bysten liksom... Jeg er vel drøye 70 cm under bysten, men i følge Change bør jeg ha 65 cm i omkrets.

Og der ligger hele problemet, for slik er det ikke på undertøysbutikker (ikke bare Change). Der er det vanligvis slik at man kan trekke fra 5 cm på det målet man får for å finne riktig omkrets i BH'en. Det er med andre ord ikke Change det er noe galt med, men kjedebutikkene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Og der ligger hele problemet, for slik er det ikke på undertøysbutikker (ikke bare Change). Der er det vanligvis slik at man kan trekke fra 5 cm på det målet man får for å finne riktig omkrets i BH'en. Det er med andre ord ikke Change det er noe galt med, men kjedebutikkene.

Godt mulig, men jeg påpekte som sagt bare forskjellen.

Synes for øvrig det er rart at omkrets 80 liksom ikke er for dem med ca 80 cm under bysten, da. Veldig ulogisk. Change og lignende forretninger tjener i alle fall fett på denne forskjellen, enten den er reell eller ei ;)

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter litt med å finne bher. akkurat nå bruker jeg kun en type BH, jeg personlig synes den er fin. og samtidig god å ha på. og får brysten mine, som er små, til å se litt større ut enn de kanskje er. så det er pluss. jeg bruker 65b. aldri blitt målt. føler heller ikke jeg trenger det, for den jeg har funnet er veldig behagelig å ha på. og støtter veldig godt. men om den typen forsvinner. så har jeg store problemer. for det er den eneste jeg har funnet i 65B og forsåvidt i 65 generelt. forsåvidt er det bra cubus



Anonymous poster hash: 6162d...25d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det håp for oss med str 90G også i disse omtalte butikker? Hva blir str i såfall?

Anonymous poster hash: a3dc6...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 65G/H, jeg kjøper aldri bh hos cubus/lindex osv.. Rett og slett fordi den størrelsen er umulig å finne omtrent, og hvis man finner noe er det som regel noe som er dritstygt. :(

Skal sies at jeg har haugevis med dyre bher, men herregud jeg lever en gang og puppene mine fortjener dem :fnise: Pluss at de er dødsfine da.

Noen har skodilla, jeg har fått bh-dilla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig, men jeg påpekte som sagt bare forskjellen.

Synes for øvrig det er rart at omkrets 80 liksom ikke er for dem med ca 80 cm under bysten, da. Veldig ulogisk. Change og lignende forretninger tjener i alle fall fett på denne forskjellen, enten den er reell eller ei ;)

Jo større omkrets man har, jo mer stoff i BH'en - noe som gjør at den kan tøyes mer. Derfor er det ofte slik at de som har større omkrets på kroppen kan gå lenger ned i BH-omkrets, fordi de får mer stretch å gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk meg en aha-opplevelse da jeg gikk til Change og fikk målt skikkelig hvilken BH-størrelse jeg skal ha. Har i alle år brukt 80B og 80C i de bh-ene som er fra Cubus og lignende, men jeg skal ha 65E. Nå ser jo klær og alt såå mye finere ut når jeg har BH som sitter perfekt under!



Anonymous poster hash: 7796b...cdc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med målingen hos Change og mine bh-er derfra sikkert veldig fint. Det hender jeg finner min størrelse på HM og sånt, men jeg synes passformen ofte er så rar.



Anonymous poster hash: f9a89...217
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet noen Triumph BH-er som passer gjennom årene, samt at de enkleste (kjedeligste) i den (nye?) LOVE-serien fra Lindex passer.



Anonymous poster hash: c3f7a...14f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jo større omkrets man har, jo mer stoff i BH'en - noe som gjør at den kan tøyes mer. Derfor er det ofte slik at de som har større omkrets på kroppen kan gå lenger ned i BH-omkrets, fordi de får mer stretch å gå på :)

Ja, selvsagt. Men hvor mye BH'en strekkes er veldig varierende. Noen myyye, bare etter et par dagers bruk, andre lite, selv etter langvarig bruk (hvor de er kjøpt har lite å si etter min erfaring, det er absolutt ikke slik at dyre BH'er strekkes mindre enn billige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Når jeg forsøker å legge inn målene mine på VS får jeg bare beskjed om å "Please enter a band measurement between 30 and 40."

'Nuff said.

Og jeg la inn målene mine hos Change. Resultat: ??F... :klo: Jeg kan da ikke legge inn større mål enn jeg har..?

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg la inn målene mine hos Change. Resultat: ??F... :klo: Jeg kan da ikke legge inn større mål enn jeg har..?

Jeg ser 65 cm er det minste målet du kan legge inn - hvor mye måler du, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant tilfeldigvis en "modell" på cubus som passet for noen måneder siden så da hamstret jeg litt. Fine var bhene også, bruker 65C i de og de passer perfekt. Jeg har aldri vært i spesialbutikk før, har aldri "tatt meg råd" til det, men burde sikkert gjøre det en dag, kan jo hende de bhene jeg føler passer helt perfekt egentlig er helt feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Jeg ser 65 cm er det minste målet du kan legge inn - hvor mye måler du, da?

Ja, jeg prøvde med 65 og da fikk jeg resultatet 60F. Jeg er 63-64 cm rundt, så da ble jo ikke forskjellen så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Jeg blir så frustrert når jeg ser på BH på slike butikker. Jeg er en helt vanlig størrelse 36 i vanlige klær og har helt gjennomsnittlige pupper i forhold til kroppen min. Kort sagt så ser jeg ut som en hvilken som helst 23 åring i kroppen. Likevel så sliter jeg masse med å finne BHer som passer! Jeg ender opp med å kjøpe 70 C selv om jeg nok tror 65 d hadde vært tingen, men det har de jo selvfølgelig ikke....

Når jeg som har en så gjennomsnittlig kropp ellers ikke kan finne noe som passer så lurer jeg på hvem de lager dette undertøyet for??? Jeg vet jo at jeg kan gå til en dyr forhandler å få noe som passer bedre, men det er jo så dyrt at de færreste unge studenter har råd til det...

Anonymous poster hash: 9be5a...c26

Jeg passer egentlig kun i H&M sine BHer. De fra Lindex og Cubus ser bare stygge ut på meg, ikke vet jeg hvorfor. Har også en rimelig gjennomsnittelig kropp/str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før jeg fant ut at jeg skulle handle på change så handlet jeg på lindex og deretter triumph. På lindex var det største jeg fant 80D eller DD, men det passet jo aldri. På triumph fant jeg 80E. Det passet sånn greit nok, men fortsatt "dobbeltpupp", og de ramla ut hvis jeg bøyde meg :fnise: På change bruker jeg 75I, og endelig passer faktisk bher :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...