Gå til innhold

Når får jeg utbetalt lønn - kommune?


mmaria

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på når jeg får første lønningen min.Jeg skal jobbe på et kommunalt sykehjem i Bergen i sommer. Jeg begynner i morgen, og det står at jeg får timebetalt. Jeg jobber nesten hver dag i fem uker fremover. Men kommer jeg til å få utbetalt første lønning 12.juli eller 12.august? Trenger virkelig pengene 12.juli..

Noen som jobber i Bergen kommune som vet?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i kommunen (ikke i Bergen), vi får også utbetalt den 12. Men vi må ha en måned innestående, så hos oss så får vi ikke lønn før måneden etter. Altså 12 august i dette tilfelle, siden lønnen regnes fra den 14 juni til 15 juli - den lønnen kommer 12 august.



Anonymous poster hash: 8cb9a...58b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Vil tro at dersom du leverer timelisten når måneden er over, vil du få utbetalt lønna i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går på timer, får du alltid lønn på etterskudd. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune hvor mye du har innestående. Enkelte steder jeg har jobbet, går det nesten en måned fra man leverer timelister og til man får utbetalt lønn. Der jeg jobber nå leverer vi timelisten siste dagen i måneden og får utbetalt 12. Der jeg jobbet før, leverte vi timelister 10. i hver måned og fikk utbetalt 12. måneden etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kommunen på et sykehjem. Da begynte jeg i slutten av en måned, og fikk lønn for det jeg jobbet den mnd, utbetalt den 12. :)



Anonymous poster hash: ed584...dd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...