Gå til innhold

Adopsjon


Gjest Kvinneline

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinneline

Noen her inne som har adoptert barn?

Vi prater mye om dette, men har enda ikke startet noe ordentlig prosess.

Vi har akseptert at vi aldri vil få barn på egenhånd, men har fryktelig lyst til å bli foreldre :)

Har noen her adoptert barn, og kanskje kan fortelle litt om opplevelsen? Hvordan opplevde dere barnets tilknyttning i starten, og er det utfordringer man kanskje ikke tenker over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring, men tror du kanskje kommer i kontakt med flere som har det på Familie og barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskebarn (onskebarn.no) er behjelpelig om dere har spørsmål :) Jeg har ingen erfaringer, men vil anbefale dere å kontakte Ønskebarn for spørsmål og eventuelt hjelp.

Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Ønskebarn (onskebarn.no) er behjelpelig om dere har spørsmål :) Jeg har ingen erfaringer, men vil anbefale dere å kontakte Ønskebarn for spørsmål og eventuelt hjelp.

Lykke til <3

Det har jeg ikke hørt om tidligere. Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er super når det gjelder både adopsjon, fosterhjem, prøverør og ufrivillig barnløse :) Hjelper til med det meste! Flotte folk.

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinneline

De er super når det gjelder både adopsjon, fosterhjem, prøverør og ufrivillig barnløse :) Hjelper til med det meste! Flotte folk.

Bare hyggelig :)

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan reglene er for adopsjon... Får man adoptere selv om man kan bli gravid og har biologiske barn fra før? Vi har to barn, men istedet for å få tredjemann så har jeg heller kunne tenkt meg adopsjon.



Anonymous poster hash: c8e7f...3ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Lurer litt på hvordan reglene er for adopsjon... Får man adoptere selv om man kan bli gravid og har biologiske barn fra før? Vi har to barn, men istedet for å få tredjemann så har jeg heller kunne tenkt meg adopsjon.

Anonymous poster hash: c8e7f...3ca

Det vet jeg faktisk ikke noe om, men jeg kjenner mennesker som først har fått barn og deretter adoptert. En fødsel kan jo i ulike tilfeller være traumatisk, og noen vil kanskje ikke gjennomgå det mer enn en gang. Jeg synes jo adopsjon uansett er en flott vei å gå for å bli foreldre, fordi det er veldig mange barn som venter på en adopsjonsfamilie :) Vil derfor kanskje tro at det er greit selv om man i teorien kan få barn selv, men jeg vet ikke for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke noe om, men jeg kjenner mennesker som først har fått barn og deretter adoptert. En fødsel kan jo i ulike tilfeller være traumatisk, og noen vil kanskje ikke gjennomgå det mer enn en gang. Jeg synes jo adopsjon uansett er en flott vei å gå for å bli foreldre, fordi det er veldig mange barn som venter på en adopsjonsfamilie :) Vil derfor kanskje tro at det er greit selv om man i teorien kan få barn selv, men jeg vet ikke for sikkert.

Har hatt helt greie svangerskap og fødsler, så egentlig ikke noe i veien for å få tredjemann egenprodusert :)

Men, jeg har helt siden jeg var ganske ung hatt et ønske om å adoptere. Det er så mange barn her i verden som ikke har gode vilkår i livet, som er foreldreløse og som har det vondt, og som ville fått et godt liv med oss.

Anonymous poster hash: c8e7f...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg har helt siden jeg var ganske ung hatt et ønske om å adoptere. Det er så mange barn her i verden som ikke har gode vilkår i livet, som er foreldreløse og som har det vondt, og som ville fått et godt liv med oss.

Det er helt ok å adoptere selv om du har egenfødte barn. Men om det er fordi du vil "hjelpe noen" er det like greit å glemme det, for det er langt flere gode foreldre som ønsker å adoptere enn barn som frigjøres for adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har adoptert to barn. Kort sagt er det å bli mamma til våre to gull det mest fantastiske jeg noen gang har vært med på! :)

Du kan lese det meste om lover og regler rundt adopsjon på webben til de tre adopsjonsforeningene. I tillegg holder de jevnlig informasjonsmøtet og du kan selvsagt kontakte dem om deg er noe du lurer på.

Adopsjonsforum.no

Verdensbarn.no

Noradopt.no

Endret av Bridget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...