Gå til innhold

ØNSKER BARN VÆR SÅ SNILL Å HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei vi har 2 barn fra før og ønsker et barn til men siden jeg har for høye verdier av noe slag så sier gynekologen at IVF er den behandlingen du trenger.

Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg i denne sammenhengen å dele sine erfaringer med meg . Det jeg egentlig konkret spør etter er hvor er det biligst å gjøre dette. altå pris i utlandet , hørt om riga , tsjekkia polen osv.

Jeg håper noen kan finne eksakt pris i utlandet for et forsøk og pakke på 3 IVF behandlinger. Er sikker på at flere tråder men hvis vi kan undersøke dette alle med priser vil det være til stor hjelp med de som kommer etter meg også som lurer på det samme , i oslo skal de ha 75000 kr det har jeg ikke råd til .

Som skrevet hvis alle hjelper til her med priser fra Tsjekkia , polen , Bulgaria , russland så kan dette bli med en tråd der mange kan få svar på på de som kommer etter oss som søker det samme.



Anonymous poster hash: e3ea7...4ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betaler 53000 for inntil 3 forsøk på Klinikk Hausken, pluss 1900 for første konsultasjon, medisiner kommer utenom. De har lokaler i Bergen og Stavanger. Hvis sjansene er veldig reduserte, som klare tegn på at overgangsalder er begynt, kan man få avslag, eller kun mulighet for å kjøpe forsøk enkeltvis til 26500/stk.

Jeg har ikke sett så mange på dette forumet som ikke har vært i Norge eller Danmark, men det er flere på andre forum, som onskebarn.no, babyverden

no mm. Ellers tror jeg du finner mye hvis du søker på nett selv, med søkeord som infertility eller ivf og landene som er aktuelle, og evt ordet erfaring, da får du gjerne også med norske forumposter. Prislister pleier å ligge på klinikkenes nettsider.

Du bør også få tak på hvilke verdier som er for høye, og hva de betyr for sjansene for å lykkes, før dere legger ut så mye penger. Det er ikke sikkert at alle aktører vil gi deg et realistisk bilde. Medicus.no har en spørrespalte, legen der svarer innimellom på henvendelser om man har gode sjanser hvis en legger fram opplysninger om alder, prøver mm.

Anonymous poster hash: e4dde...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 53000 for inntil 3 forsøk på Klinikk Hausken, pluss 1900 for første konsultasjon, medisiner kommer utenom. De har lokaler i Bergen og Stavanger. Hvis sjansene er veldig reduserte, som klare tegn på at overgangsalder er begynt, kan man få avslag, eller kun mulighet for å kjøpe forsøk enkeltvis til 26500/stk.

Jeg har ikke sett så mange på dette forumet som ikke har vært i Norge eller Danmark, men det er flere på andre forum, som onskebarn.no, babyverden

no mm. Ellers tror jeg du finner mye hvis du søker på nett selv, med søkeord som infertility eller ivf og landene som er aktuelle, og evt ordet erfaring, da får du gjerne også med norske forumposter. Prislister pleier å ligge på klinikkenes nettsider.

Du bør også få tak på hvilke verdier som er for høye, og hva de betyr for sjansene for å lykkes, før dere legger ut så mye penger. Det er ikke sikkert at alle aktører vil gi deg et realistisk bilde. Medicus.no har en spørrespalte, legen der svarer innimellom på henvendelser om man har gode sjanser hvis en legger fram opplysninger om alder, prøver mm.

Anonymous poster hash: e4dde...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått gjennom 2 forsøk hos St. Olavs må jeg bare si dette, jeg hadde IKKE turt å gjort dette i utlandet! Kunne kanskje dratt til Danmark, men ikke lengre. Å la noen fra disse landene du nevner stikke nåler i skjeden min for å hente ut egg, håndtere mine egg, mine gener.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turt! Men det er jo meg da :P

Får dere ikke forsøk offentlig da? Det er jo mye billigere enn å gå privat..

Vi har gått gjennom 2 fulle forsøk med kort regime (offentlig), og totalt for medisiner og legetimer/ sykehustimer/ uthenting/ befruktning/ innsett har vi nok brukt i underkant av 30.000 kr. Men så fikk vi jo igjen over 7000 kr fra HELFO for hormonene, i tillegg får man dekt mye av reisekostnadene gjennom Pasientreiser, og jeg fikk tilbake litt siden jeg hadde gått over egenandelen til frikort. Vi fikk tilbake ca 6000 kr fra Pasientreiser, og vi hadde ikke skrevet på all reisinga en gang.. Så om man går offentlig sparer man mye! :)

Endret av Lilleløvetann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får man IVF i det offentlige hvis man har to barn fra før?

Anonymous poster hash: 5441a...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men får man IVF i det offentlige hvis man har to barn fra før?

Anonymous poster hash: 5441a...160

Det vet jeg ikke.. Er verdt å sjekke det ut i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått gjennom 2 forsøk hos St. Olavs må jeg bare si dette, jeg hadde IKKE turt å gjort dette i utlandet! Kunne kanskje dratt til Danmark, men ikke lengre. Å la noen fra disse landene du nevner stikke nåler i skjeden min for å hente ut egg, håndtere mine egg, mine gener.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turt! Men det er jo meg da :P

Får dere ikke forsøk offentlig da? Det er jo mye billigere enn å gå privat..

Vi har gått gjennom 2 fulle forsøk med kort regime (offentlig), og totalt for medisiner og legetimer/ sykehustimer/ uthenting/ befruktning/ innsett har vi nok brukt i underkant av 30.000 kr. Men så fikk vi jo igjen over 7000 kr fra HELFO for hormonene, i tillegg får man dekt mye av reisekostnadene gjennom Pasientreiser, og jeg fikk tilbake litt siden jeg hadde gått over egenandelen til frikort. Vi fikk tilbake ca 6000 kr fra Pasientreiser, og vi hadde ikke skrevet på all reisinga en gang.. Så om man går offentlig sparer man mye! :)

Både i Polen og Tsjekkia utdannes norske leger:-) På en dansk klinikk var det en av legene som brukte sin egen sæd til å lage barna... Trygghet og kvalitet er viktig, så man må sette seg inn i klinikkens rykte og pasientenes erfaringer før en velger, til syvende og sist legger man mye i hendene på klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok uansett ikke gjort dette i utlandet. Her blir det offentlig klinikk med nummer 2 også, noe annet er ikke aktuelt for min del :) Men det er jo bare min mening, og det er det jeg vil gjøre fordi det er her jeg føler meg trygg på at ting blir gjort som de skal :)

Og hvis jeg måtte gå privat ville jeg også gjort det i Norge av samme grunner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fordeler ved utenlandske klinikker. Ikke alle prosedyrer gjøres i Norge engang. Det kommer helt an på hvilket behov man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har to felles barn så får dere ikke støtte fra offentlige. Jeg har vært i samme situasjon. Jeg har selv 2 barn. Vi fant ikke årsak til problemet. Men jeg fikk beskjed om at hausken kunne ta prøverør. Det ville koste en vannvittig sum hvis man skulle ha en garantipakke, dvs at man får ta en del prøverørsforsøk for å lykkes.

Jeg er singel nå, og desverre brast den store drømmen litt for meg, men det er ennå håp om at jeg får på naturmetoden hvis jeg satser på å få meg en mann og flere barn igjen :)

Jeg kom så langt at vi var på en time på Hausken, og fikk beskjed at oddsene på å lykkes på prøverør for oss var 87 prosent på hvert prøverørsforsøk.

Jeg anbefaler deg privat prøverør på Hausken. Legen min anbefalte meg klinikken for han sa at de har størst lykkeodds. Altså at det er lettere at de får det til der, enn andre steder i landet.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meline 37, får jeg spørre hvilken diagnose som gir så vanvittig gode odds?:-)

Anonymous poster hash: e4dde...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meline 37, får jeg spørre hvilken diagnose som gir så vanvittig gode odds?:-)

Anonymous poster hash: e4dde...f40

Hun skriver at de ikke fant noe årsak :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meline 37, får jeg spørre hvilken diagnose som gir så vanvittig gode odds?:-)Anonymous poster hash: e4dde...f40

Jeg lurer på det samme, hadde to forsøk på Hausken og de sa at det var mellom ca 20 og 30 % sjanse for å lykkes i hvert forsøk. Heller ikke hos oss fant de en årsak til barnløsheten.

Anonymous poster hash: 5441a...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skriver at de ikke fant noe årsak :)

Leste visst litt for fort:-) Da forstår jeg enda mindre at sjansen på ett eneste forsøk skulle være nesten 90%. Vi fikk 45-50% på 1 og 70% på 3, i ettertid viser det seg at et av problemene er større enn det så ut først. Men vi er spente på resultatet av første forsøk, testdag i neste uke.

Anonymous poster hash: e4dde...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke veldig stress (og ganske dyrt) å ta dette i utlandet? Man må jo kaste seg på første fly etc, bruke opp av ferien på veldig kort varsel...

Anonymous poster hash: ba9d3...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke veldig stress (og ganske dyrt) å ta dette i utlandet? Man må jo kaste seg på første fly etc, bruke opp av ferien på veldig kort varsel...

Anonymous poster hash: ba9d3...e7e

Det må man vel ikke. Er det noe som kan times godt, så er det ned og oppregulering av kroppen for å gjøre den klar til uttak og innsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man vel ikke. Er det noe som kan times godt, så er det ned og oppregulering av kroppen for å gjøre den klar til uttak og innsetting.

Ikke det inntrykket jeg har av de jeg kjenner som har drevet med IVF. Inn til UL. Nei, vente noen dager til. Inn igjen. Ojda, overstimulert. Prøve på nytt neste måned...

Anonymous poster hash: ba9d3...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...