AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Jeg er tidenes dårligste mamma.... Nå sitter 4 åringen å gråter, fordi vi ikka kan bli med venninden på stranda. Grunnen til at vi ikke kan det, er fordi 1,5 åringen kun sover inne på mørkt rom, og nekter å sove i vogna. Prøver vi, blir det bare vræling, og da blir jeg så stressa og frustrert og flau, fordi vi ødelegger for alle andre rundt oss med den skrikinga. Så da er vi låst hjemme mellom 11.30 og 14.30... Ikke har vi lappen og bil heller, så det tar jo "halve dagen" bare å komme seg ett sted, så¨det rekker vi jo aldri før/etter soving. Vi har ikke hage, og barna begynner å bli passe lei av å bare vimse rundt i nærområdet alene... Jeg forsøker hver eneste helg å invitere noen på besøk, eller å få til playdates med venner fra bhg, men de har alltid planer, som vi ikke får vært med på pga. ovenevnte. Og familien orker ikke barnemas, så de gidder ikke å komme.... 4 åringen har også helt tydelig blitt obs på hva de andre barna gjør i helgene, og er lei seg for at hun aldri kan gjøre slike ting. Det samme gjelder jo også ferie, det har hun aldri vært på, men hørt mye om i bhg. Det er blitt så kjedelig å trist å bare sitte hjemme, at jeg til tider angrer på at vi fikk nr 2, for det har ødelagt mye, selv om vi selvsagt elsker han! Men klarer ikke å la vær å tenke på alt vi kunne ha gjort uten han... Mammahjertet gråter, og jeg vet jeg er en dårlig mor, men aner ikke hva jeg skal gjøre for at ungene mine også skal få noen morsomme opplevelser. Dette er jo ett problem som vil vare i minst 1 år til.... phu, det var godt med en "utblåsning" Anonymous poster hash: 1c391...de3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 Kan ikke faren være hjemme med minste mens du tar med eldste på stranda Anonymous poster hash: d86cc...219 26
Mafalda Skrevet 14. juni 2014 #3 Skrevet 14. juni 2014 Om et halvt år er denne problemstillingen historie. Fram til da får dere rett og slett dele dere. Skjønner at det ikke er ideelt, men for meg ligger løsningen litt i dagen her. En er hjemme og passer minstenann, en annen finner på ting med eldstemann. Bytt ved behov, og snart er minstemann over det verste. 19
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg vet ikke helt hvor lystette slike er, men kunne strandtelt vært verdt å prøve? http://www.barnisolen.no/uv-telt-strandtelt.html?gclid=CIWd6vHy-L4CFcHOcgodAX8ALg Anonymous poster hash: 862ff...9b2
Sol79 Skrevet 14. juni 2014 #5 Skrevet 14. juni 2014 Jeg får inntrykk av at dere er to om det? Del dere opp da vel. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #6 Skrevet 14. juni 2014 Men etter 14:30 er det jo fortsatt lyst og fint, da kan dere jo ta en tur ut? Anonymous poster hash: 862ff...9b2 2
Shadee Skrevet 14. juni 2014 #7 Skrevet 14. juni 2014 Hva med å prøve å dele opp duppen til to små? En på morgenen og en på tidlig ettermiddag? Eller så må dere kanskje bare øve på å sove i vogn? Liker han å sitte i vogna? I såfall kanskje dere bare kan trille tur og vente til han er skikkelig trøtt før dere legger han ned? Hvis dere har sportstrille med mange reguleringer, så kanskje han kan ha sånn halvveis liggende stilling litt? Prøve bæresele? Nå slang jeg bare ut noen forslag her altså. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #8 Skrevet 14. juni 2014 Enten at en av dere blir hjemme med minstemann eller at du (om du er alenemor) hyrer inn barnevakt noen timer så du og jenta kan finne på noe sammen. Må være utrolig kjedelig for en 4åring å bli så satt til side hele tiden. Vær kreativ og løsningsorientert. Da kommer du/dere nok opp med løsninger. Anonymous poster hash: 6e4ed...4f1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #9 Skrevet 14. juni 2014 Jeg går ut fra at venninnens foreldre er med? Kjenner du dem godt? Du kan jo spørre dem om din datter kan være med dem mens du er hjemme, og tilby dem en eller annen gjentjeneste. Kanskje det er noe de trenger hjelp med? Anonymous poster hash: 862ff...9b2 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #10 Skrevet 14. juni 2014 Er det 1,5 åringen som er sjefen i huset deres? Høres ille ut at hele familien må innrette seg etter at han ikke ønsker å sove i vogn ute.. Det er viktig å ta hensyn til 4-åringens behov også, ikke bare minstemann. Anonymous poster hash: 0ce03...b7e 23
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #11 Skrevet 14. juni 2014 Kan ikke barnet ditt gjøre ting med venner uten at du er med? Kan ikke du eller faren være med babyen, mens den andre går med det eldste barnet? Anonymous poster hash: d201f...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #12 Skrevet 14. juni 2014 Dette går snart over. Søsken må ta hensyn til hverandre; sånn er livet. Hvorfor du ikke har lappen er jeg mer nysgjerrig på....du visste vel at livet med 2 barn vil være svært begrenset da du valgte dette.Anonymous poster hash: c5407...a94 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #13 Skrevet 14. juni 2014 Skyld da ikke på barn nr. 2 for egen, dårlig planlagt tilværelse!!Anonymous poster hash: c5407...a94 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #14 Skrevet 14. juni 2014 Takk for svar. Joda, jeg vet at det sansynlig vis "bare" er 1 år igjen av dette problemet. Men siden det allerede har vært slik i nesten 1 år, kjennes det uutholdelig ut, spessielt nå som været er så flott. Vi har jo forsøkt å "øve" på vognsoving helt siden han ble født, men etter 6 mnd ble det verre og verre. Han er så nyskjerrig at han får ikke sove når det skjer ting rundt. Og da er helvete i gang, og han er helt utrøstelig, og kan skike i 2-3 timer, og da vil ikke jeg være på offentlige steder og plage andre, og se alle de oppgitte/sure blikkene.... Joda jeg har ved ett par anledninger dratt ut med 4 åringen alene, mens pappan var hjemme med minsten. Og det har vært utroilig deilig! Men pappan vil ikke være alene med minste, så han bli fryktelig sur og grinete hvis jeg foreslår det. Og han gidder ikke å dra ut med henne selv heller, når jeg foreslår det.... Når det gjelder mangelen på lappen og bil, er det rett og slett økonomien som ligger til grunn, ingen av oss har noen gang hat råd til det, og uansett hadde det aldri gått rundt hvis vi skulle driftet en bil. TS Anonymous poster hash: 1c391...de3
Populært innlegg Britt Banditt Skrevet 14. juni 2014 Populært innlegg #15 Skrevet 14. juni 2014 Høres ut som en elendig pappa, ikke en elendig mamma.. 58
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #16 Skrevet 14. juni 2014 Nå er det selvsagt lett å være etterpåklok, men HVORFOR fikk du barn med denne mannen? Og HVORFOR fikk du enda et barn med denne mannen? Og HVORFOR fikk du barn før du har elementære ting som økonomi på plass? Ikke alle er avhengig av bil selv om man har barn, om man bor midt i en by, for eksempel. Men ellers i Norge er man ganske avhengig av bil. Å stille seg sånn at man ikke har råd til lappen eller bil, og deretter bosette seg slik at man er avhengig av bil, det er ekstremt dårlig planlegging. En av dere burde starte utdanning umiddelbart, slik at dere får råd til blant annet lappen og bil innen minste begynner på skolen. Nei, folk burde bli skikkelig voksne før de stifter familie, det blir jeg mer og mer overbevist om. Og stille krav til partneren sin. Anonymous poster hash: 1cc3e...79d 4
mara2012 Skrevet 14. juni 2014 #17 Skrevet 14. juni 2014 Fortvil ikke, denne perioden vil snart gå over. På en annen side ville jeg kanskje prøvd å endret rutinene litt. Jeg husker selv når jeg gikk hjemme med min første, og hele dagen gikk etter 1,5-åringens pipe. Jeg TRODDE hun ikke fikk sove på annet enn mørke rom, men det gikk mer på at vi aldri hadde prøvd noe annet. Det var vanskelig å planlegge ting en dag, pga. søvnmønsteret også. Men til slutt bare gikk det over, er barnet slitent nok, sovner hun/han uansett, man må bare ikke tenke så mye på "hvis ikke". Jeg tror også at vennene deres har full forståelse for at ett slitent barn gråter ol, så det er ikke noe å "skamme" seg over. 2
malifika Skrevet 14. juni 2014 #18 Skrevet 14. juni 2014 AnonymBruker, on 14 Jun 2014 - 13:40, said: Nå er det selvsagt lett å være etterpåklok, men HVORFOR fikk du barn med denne mannen? Og HVORFOR fikk du enda et barn med denne mannen? Og HVORFOR fikk du barn før du har elementære ting som økonomi på plass? Ikke alle er avhengig av bil selv om man har barn, om man bor midt i en by, for eksempel. Men ellers i Norge er man ganske avhengig av bil. Å stille seg sånn at man ikke har råd til lappen eller bil, og deretter bosette seg slik at man er avhengig av bil, det er ekstremt dårlig planlegging. En av dere burde starte utdanning umiddelbart, slik at dere får råd til blant annet lappen og bil innen minste begynner på skolen. Nei, folk burde bli skikkelig voksne før de stifter familie, det blir jeg mer og mer overbevist om. Og stille krav til partneren sin. Anonymous poster hash: 1cc3e...79d Dette var jo rette ræva som dreit! Bidraget ditt var jo skikkelig voksent! 8
Ciara Skrevet 14. juni 2014 #19 Skrevet 14. juni 2014 Vi har det på samme måte. Jeg har en gutt på fire og en gutt på halvannet. Minstemann sover stort sett bare i egen seng, og da må noen være inne med ham. Vi løser det på to måter: 1) Vi tar oss av hvert vårt barn. Dette må bare mannen din finne seg i å være med på, punktum. 2) Hvis bare én voksen er hjemme tar vi med barna ut før og etter sovingen til minstemann, og holder oss stort sett i nærområdet. Det er ikke noe problem, for vi har både lekeplasser og skog i nærheten. Når minstemann sover er vi inne med eldstemann og gjør roligere ting, gjerne ting det er vanskelig å få gjennomført når minstemann er våken, som å se film, legge puslespill eller bygge Lego. Selv om været er fint liker han de timene inne, for han har også behov for egentid med oss og litt ro midt på dagen. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #20 Skrevet 14. juni 2014 Jeg har en på to som nå også bare sover i senga. Men vi er ute fra ca kl 10 til 11.30. Drar vi tidligere rekker vi feks liten tur til byen eller på besøk til noen med buss eller bare besøk i nærmeste barnehage eller lekeplass. Er også ute kort tur på ettermiddag. Sykkel, ball, bøtte og spade er med. Om en av dem gråter mye når dere er ute og blir fort lei er det jo fordi de ikke er vant med å vøre ute når de ikke er i barnehagen. Bare å lære dem det først som sist. Anonymous poster hash: 8a111...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå