Gå til innhold

Dere som sitter på andre siden av bordet og ansetter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har cv på finn.no og profil på linkedin. Når dere har behov for ny arbeidstaker, bruker dere slike muligheter til å finne en kvalifisert person?

Man kan ta en samtale og registrere seg hos vikar/rekrutteringsfirmaer, og ta vikariat med mulighet for fast ansettele, og håpe på det beste, for målet er jo selvfølgelig å få en fast stilling så man har forutsigbarhet i lønn, vi har alle faste utgifter....

Vikar/rekrutteringsfirmaer forteller gjerne at faste stillinger ikke blir annonsert, men at firma oftes tar kontakt med dem. De forteller også at de får mange flere henvendelser om stillinger som firmaer trenger besatt enn det som er i dagspressen/ finn.no

Hade vært kjekt med kommentar fra dere som er på andre siden av bordet, og sleng gjerne med tips og råd for oss som er jobbsøkere, hva som er lurt å gjøre.

På forhånd takk :)



Anonymous poster hash: fdd75...f22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi skal ansette går det ut annonse på finn via et bemanningsbyrå først. De tar den første screeningen av søkere, og plukker ut de de mener er de beste kamdidatene ut fra informasjonen jeg har gitt dem om hva slags stilling som skal besettes og hva slags person jeg ser etter.De ringer referansene for oss, og gjør på en måte "grovarbeidet". Så sender de over CVene til de ti beste kandidatene, jeg ser over dem og bestemmer hvem jeg vil ha inn til intervju. Om jeg ikke finner den riktige blant CVene ber jeg bemanningsbyrået forsøke på nytt, så leter de videre for meg. Finner jeg noen lovende blant CVene (som oftest er jo de fleste det, byrået gjør en god jobb) gir jeg byrået beskjed om hvilke jeg vil ha inn på intervju, og hvilke tidspunkt som passer, så videreformidler de dette til kandidatene.

Anonymous poster hash: e45a9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter ikke på LinkedIn etter en kamdidat. Men jeg søker gjerne opp de som er interessante der, for å danne meg et inntrykk av dem.

Anonymous poster hash: e45a9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter ikke på LinkedIn etter en kamdidat. Men jeg søker gjerne opp de som er interessante der, for å danne meg et inntrykk av dem.

Anonymous poster hash: e45a9...021

Hva mener du, danne deg et inntrykk av mennesker på linkedin? For min del så er det veldig basic der, men min cv og noen nøkkelord om meg selv. Det er ikke som facebook der man virkelig får inntrykk av mennesker. Bruker dere facebook til å sjekke interessante kandidater? Jeg er ikke på facebook, er det rart da kanskje?

TS

Anonymous poster hash: fdd75...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fremstiller ikke seg selv likt på LinkedIn, der alle kan se informasjonen, og i en CV de har sendt spesifikt til oss, så for meg er det litt interessant å se.

Jeg har aldri søkt opp en kandidat på Facebook. Facebook anser jeg som privat, i motsetning til LinkedIn.

Anonymous poster hash: e45a9...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...