Gå til innhold

Forsikring kun for penger brukt i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er snakk om forsikring i Agria, gjelder det for hele behandlingen (startet juli 2013), eller kun for beløp betalt i år?

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var behandlinger ila en 3-4mnd periode jeg, men sjekk avtalen din, mulig de varierer

Anonymous poster hash: 0de0e...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg kan ringe inn der og høre til uka.

Har "vanlig forsikring", livsforsikring og spesialforsikring.

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje det er noen her inne som har brukt agria, og som vet?

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dekker vel i utgangspunktet alt, men hvorfor er ikke saken meldt inn til Agria for lenge siden? Jeg vil tro de vil fundere på hvorfor de ikke hører noe før nå. For øvrig er det bare å lese i forsikringspapirene dine.

Anonymous poster hash: 843e8...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dekker vel i utgangspunktet alt, men hvorfor er ikke saken meldt inn til Agria for lenge siden? Jeg vil tro de vil fundere på hvorfor de ikke hører noe før nå. For øvrig er det bare å lese i forsikringspapirene dine.

Anonymous poster hash: 843e8...26f

For det første fordi jeg (eieren) lå innlagt på sykehuset ved første hendelse. I en mnd.

For det andre fordi det ikke gikk over egenandelen på 1000kr.

Men nå, på to dager, har vi brukt 1900kr, og da skal vi jo få igjen en sum, men det jeg lurer på er om man også skal nevne all behandlingen, selvom den startet i 2013, altså i fjor.

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, meld inn hele saken med hvert besøk spesifisert uansett. Så får de sjansen til å se hele saken under ett og da vil du jo få svar på om de refunderer selv om det har gått så lang tid. Jeg tror ikke det har noe å si at det er to kalenderår involvert, men spørs om de har en grense på antall måneder det kan gå mellom hvert besøk for at det fortsatt skal regnes som en sak. Uansett er det jo bare å sende inn alt.

Anonymous poster hash: 843e8...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk, da sender jeg inn alt. Skrev også et spørsmål på "kjæledyr", om veterinærkontoret normalt sett har oversikten over hvor mye penger som er brukt.

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hvilken egenandel dere har. kan det lønne seg å ikke bruke forsikringen. Bruker man forsikringen øker premien neste år. Bruker man den ikke, får man rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Min økte med 2000kr i år, har aldri brukt den. Men virderer å bytte forsikring uansett, så kan vel kave til meg det jeg kan av utbytte..

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Min økte med 2000kr i år, har aldri brukt den. Men virderer å bytte forsikring uansett, så kan vel kave til meg det jeg kan av utbytte..

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Den øker uansett bruk, men jeg har erfaring med at den øker mer ved bruk, enn uten. På den hunden jeg hadde uten skader på fikk jeg rabatt hvert år.

Husk at du får karenstid ved bytte av forsikring, så du skal være sikker på at hunden er frisk, og ellers ha råd til veterinærutgifter hvis skade/sykdom oppstår i karenstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er den, en mnd? Hovedgrunnen til byttet er at jeg ikke har råd til å betale over 4000kr/pr år.

Gjensidige f.eks skal være billigere, men bra.

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er den, en mnd? Hovedgrunnen til byttet er at jeg ikke har råd til å betale over 4000kr/pr år.

Gjensidige f.eks skal være billigere, men bra.

Anonymous poster hash: 8a804...f27

Karenstiden er på 20 dager. Iallefall i Agria. Det er mulig at det koster mindre i Gjensidige, det kommer an på rase, alder etc Ta en telefon og hør, men sjekk også at vilkårene og det du får av forsikring blir den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...