Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2004 #421 Del Skrevet 20. juli 2004 Takk for hilsen i dagboka mi! Også takk for solkremen. Er ikke mye sol her, men av og til så.. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. juli 2004 #422 Del Skrevet 20. juli 2004 Enig med Bille der' date=' det er dyrere i Årjeng.[/quote'] Er det? Det er jo en slik kjøttbutikk rett ved grensa... Ikke for det, jeg spiser kun kylling og sjømat uansett. Ikke jøper vi så mye godter heller, går mest på polvarer og kylling. Pluss, for oss er det mye kortere til Årjeng, så vi sparer inn på bensin og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #423 Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis du ikke skal ha mye forskjellige matvarer så er nok Årjeng greiere og reise til (ang trafikk). Men for meg som handler masse forskjellig mat og mye havresoya melk og glutenefrie ting, så er Svinesund det beste alternative. Men dyrt blir jo reiseveien, må jo gjennom 2 bommer :evil: .............. Men p.g.a at jeg har en datter som er fryktelig allergisk sparer jeg inn turen på mat til henne. ( et lite eks 1 pk med melkefri is, 75 kr på helsekost i Norge, 22 kr i Sverige .....1 liter havremelk 24 kr i Norge, 12 kr i Sverige....) Det er helt kriminelt hvor mye avgifter Norge har lagt på allergimat , bl.a betaler man leskedrikk avgift på soyahavre melken her :evil: Ting er jo tungvint nok som det er med at man må lage all maten selv fra grunnen av(kan ikke kjøpe ferdigmat av noe slag for det meste er det melk i) også skal man jammen betale seg ihjel for produkter man bare må ha . Nei, nå får jeg puste dypt inn og ut............ble helt revet med her, men dette systemet gjør meg så eitrane sint *Tar en salt padde fra gotteskålen og setter meg i en krok for og puste litt........................* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 20. juli 2004 #424 Del Skrevet 20. juli 2004 Ja, det er et forferdelig avgiftssamfunn vi lever i.. Jeg selv irriterer meg mest over tollgrensen fra utlandet - at de ikke kan heve den over de usle 200 kr.. Håper du har en koselig kveld med smågodt eller hva den måtte innebære! Lag deg en fin kveld og fyll den med ting som varmer hjertet ditt! Tusen takk for gode ord i dagboka mi. Varm klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. juli 2004 #425 Del Skrevet 20. juli 2004 Hårreisende med avgifter på allergimat. De burde fjernes! Men, det er det jeg sier, politikere lever definitivt ikke i samme verden som meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #426 Del Skrevet 20. juli 2004 Så er nok en dag over og huset er rolig igjen. Fruen har vært ivrig med langkost og støvsuger idag, og det trengtes . Merklig hvordan unger kan rote og grise på kort tid.........og når man da attpå til er gift med en ikke altfor ryddig håndverker...........ja da kan det bli kaotisk i perioder Herren har forøvrig begynt og planlegge neste fiskeutflukt, han har 2 uker igjen av ferien og de skal brukes matnyttig som han ynder og si.... Han ble meget opphisset når han leste i avisen at makrellen var på tur inn fjorden, så da ble nok en gang strategi lagt opp og draft studert. Fisking er visst rene høyskolepensum Setter ut litt nattmat til dere jeg, spekeskinke og flatbrød....det er skikkelig sommermat. Når vi putter litt melon på fatet også, da er det perfekt Ha en herlig sommernatt alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juli 2004 #427 Del Skrevet 20. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. juli 2004 #428 Del Skrevet 20. juli 2004 *forsyner seg med flatbrød og melon og gumser på det* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #429 Del Skrevet 21. juli 2004 Du verden så slapp man blir av og ha ferie, ingen unger som skal av gårde og ingen klokke som kimer kl syv om morgenen :o . Slapppeten vil ingen ende ta, og nå er det snart slitsomt og vaske tøy. Enda en dag med nydelig vær, dette tegner bra for resten av sommeren, tør ikke se på værmeldingen lenger jeg i fare for at det sniker noen lavtrykk rund områdene våres :o , best og ikke vite.............. Driver og henter onn anbud fra anleggsgartnere til reprasjon av skadene i hagen vår, og det blir visst en dyr fornøyelse for vår "kjære" nabo .........men intet er som og bestille arbeid som du ikke skal betale selv Regner med at det blir en ukes arbeid for og få satt alt i stand igjen, men det må enda stå i noen uker til for at grøfta skal få sunket ferdig så mor må nok smøre seg med den tålmodigheten hun ikke har Lurer foresten på hva jeg skal gjøre idag :klø: Vel, det får fruen spekulere videre på, setter frem litt frokost jeg, egg og bacon det blir vel saker. Forsyn dere damer, litt krafdig frokost gir arbeidslyst utover dagen................eller gjør det ikke............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 21. juli 2004 #430 Del Skrevet 21. juli 2004 Heisann Hva skal man med arbeidslyst sånn midt i en ferietid da? Arbeidslyst er oppskrytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #431 Del Skrevet 21. juli 2004 Heisann Hva skal man med arbeidslyst sånn midt i en ferietid da? Arbeidslyst er oppskrytt Så enig, så enig , godt at noen forstår meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 21. juli 2004 #432 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei Betty! Kloke ord fra Catwoman der. Altfor lenge siden jeg har poppet innom, har det visst litt travelt. Og i går etter jobben begynte jeg på en krimbok og den ble så spennende at jeg aldri kom meg inn på KG en gang. Kunne ikke legge meg før den var lest ut he he... Men håper du koser deg masse med ferie fortsatt! Den frokosten hørtes god ut...forsyner meg jeg! Ha en fin-fin dag med avslapning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 21. juli 2004 #433 Del Skrevet 21. juli 2004 godt at noen forstår meg Er veldig forståelsesfull jeg *gravalvorlig* Ha en super anti-arbeidslyst dag. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 21. juli 2004 #434 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei Ønsker deg en flott dag Og du, husk å nyte sola når den først er her. Jeg er nesten i sjokk jeg, andre dagen på rad det er sol og fint vær. Hmmm nesten litt skummelt Norge er et sikkelig avgiftsland :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. juli 2004 #435 Del Skrevet 21. juli 2004 *forsyner seg med et egg og gumser fornøyd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #436 Del Skrevet 21. juli 2004 Takker for hilsner og kloke ord damer , og selskap til maten Lunacia. Utrolig hvordan en Svensketur kan gjøre underverker i kjøleskapet , nå står roastbiff på lunchmenyen og fruen storkoser seg Middagen idag blir hjemmelagde snitzler med sitronskive på, det er noe av det beste jeg vet.....og når skinkebiffene kostet 60 kr kg i Sverige, ja da er det jo bare og kose seg Tror jammen det blir en tur til uken også, da med stor bil så jeg får med meg dammen og fontenen også Ellers så blir dagen brukt til , må benytte tjansen til og få tørket ute når det ikke regner Har hørt stygge rykter om dårligere vær imorgen Nei, jeg får hente litt krefter så jeg orker og få tøyet ut av maskinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 21. juli 2004 #437 Del Skrevet 21. juli 2004 Høres ut som du har masse nam i kjøleskapet nå ja! og tusen takk for godteposten:D Fråtser skikkelig jeg nå mmmm ingenting er så deilig som sommerfriske lufttørkede sengetøy og klær:D Håper virkelig at været holder nå! Vi har hatt nok dårlig sommervær Hvis ikke skal jeg ha et ord med de værgudene der oppe! :fy: Snakke pent til de, men holde en stor kjepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 21. juli 2004 #438 Del Skrevet 21. juli 2004 Deilig med fullt kjøleskap... Håper på å få handlet noe i Sverige i løpet av ferien, har lyst på en liten bilferie der borte første ferieuka. To-tre dager eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 21. juli 2004 #439 Del Skrevet 21. juli 2004 Ha en fortsatt fin sommerdag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. juli 2004 #440 Del Skrevet 21. juli 2004 *inviterer meg selv på lunch* smatte, smatte.... Leser at du også har en "anti-husarbeidslyst-dag" Tro meg, du er ikke aleina om det idag! Skal jeg strø litt arbeidslyst-støv over deg, eller der det like greit at jeg lar være? Ha en god dag ellers, uansett om du gjør noe eller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå