Gå til innhold

Jeg må være dum, hva ellers?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har igjennom hele livet hørt av både foreldre og lærere at det ikke er noe galt med itligensen min. Når jeg gikk på barneskolen ble jeg mobbet, men jeg gjorde likevel alle leksene for uka på en dag, kunne gangetabellen på rams, husket alle replikkene i skuespill og ikke bare mine egne, jobbet raskt og effektiv og var generelt smart i alt.

Når jeg ble rundt tretten år så snudde alt jeg seg, da begynte jeg å nekte voksenkontakt i større grad, fikk større angst, og alle var beskymra for overgangen til ungdomsskolen. Der ble jeg også mobbet, men jeg ble vandt til det. Da begynte angsten og bli verre og de begynte og diskutere om jeg hadde selektiv mutisme. Jeg ble deprimert og begynte med selvskadning. Takke være en snill og god klasse, så var jeg nesten alltid på skolen og alle leksene mine gjorde jeg fremdeles. Men karakterene var ikke veldig gode. Jeg hadde 3 og 4 i alle fag, bortsett fra matte som jeg vel fikk 2 i. Overgangen til videregående fungerte jo ikke - jeg var aldri på skolen, og når jeg var der var det egentlig bare for å "henge" med å være litt sosial, så jeg ikke ble innesperra. Jeg var mye innlagt, så fraværet var gyldig - noe som gjorde at jeg fikk fortsette alle de tre årene. Det ble mye fravær og stryk i nesten alle fagene i 3 klasse, pågrunn av store hull. Jeg prøvde å ta de opp på privatskole, men det gikk heller ikke. Så da hadde jeg vært igjennom pensum to ganger. (3 klasse teller vel bare halv-veis med over 40 dager fravær). Nå har jeg begynt på på nytt igjen, fordi jeg er så sta og skal klare det. Men hva skjer? Jeg får 2 i alle fag. Jeg skjønner det ikke selv engang. Jeg jobber hardt, får ok karaktere på prøver med ender opp med en 2er i standpunkt. Alle andre er kjempeflinke og får 6 i alle fag, og de sliter også psykisk. (Jeg glemte vel å legge til at jeg sliter enda mer psykisk nå enn før, men fraværet er lavt, noe som vil si at jeg får med meg pensum også) ..

Jeg skjønner ikke hva som gjør det, hvorfor får jeg ikke til det alle andre får til? det er så frustrende.. jeg vil også studere :(:(:(



Anonymous poster hash: 08dfb...bcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans

Du kan vel studere selv om du har fått 2 i alle fag? Kanskje du ikke kommer inn på de studiene som krever høyest karakterer, men du kan komme inn på noe som du kanskje finner intressant?

Teori er jo heller ikke for alle, kanskje det finnes noe annet du vil gjøre det super bra i? Har du snakket med en karriererådgiver eller lignende? Og hvilket studie har du lyst til å komme inn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel studere selv om du har fått 2 i alle fag? Kanskje du ikke kommer inn på de studiene som krever høyest karakterer, men du kan komme inn på noe som du kanskje finner intressant?

Teori er jo heller ikke for alle, kanskje det finnes noe annet du vil gjøre det super bra i? Har du snakket med en karriererådgiver eller lignende? Og hvilket studie har du lyst til å komme inn på?

Jeg håper jeg ikke får to i alle fag da, men kanskje 3 av alle påbyggingsfagene. Det er jo ikke så mange, så snittet blir jo veldig dratt ned. Jeg må ha 4i snitt for å studere det jeg vil :( men akkurat nå tror jeg at jeg er lite sosial til å kunne studere det uansett. Begynner egentlig å lure på om jeg tar videregående for min skyld, eller andre sin skyld.

Anonymous poster hash: 08dfb...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...