Gå til innhold

Satse innen bank og forsikring eller innen store konsern med regnskap og økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet, men har fått med meg en del erfaring fra et av norsges store energibedrifter hvor jeg satt på en controllerstilling. Dette var mer en slags controller assistent stilling. Nå som jeg er ferdig med master i økonomi lurer jeg på om jeg skal søke på tilsvarende stillinger eller søke meg over i bank og forsikring. Hvor er fremtidsutsiktene best? Hvor er lønningene best? Hvor kan man gjøre karriere? Hvor kan jeg nyttegjøre økonomiutdanningen best? Jeg har master i samfunnsøkonomi.



Anonymous poster hash: e19ef...1d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig lyst til å jobbe i næringslivet. Jeg innbiler meg at SSB blir litt for ensformig og aner ikke hvordan de jobber. Jeg liker ikke å jobbe med langvarige prosjekter.

TS



Anonymous poster hash: e19ef...1d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Nå for tiden kan det være litt vanskelig å få jobb innen bank, de har litt ansettelsesstopp, og den enkleste måten inn er via graduate og trainee-stillinger. Men de hadde søknadsfrist i oktober-januar. ;)

Du kan jo strengt tatt gjøre karriere hvor som helst, bare du er god nok og interessert. Så du bør helle spørre deg selv - hva vil du? Vil du bruke kunnskapene dine fra samfunnsøkonomi, eller er det greit for deg å jobbe med noe annet (som controller, for eksempel)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...