Gå til innhold

Refinansiere lånet for opppussning og nedbetale med bsu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nedbetale boliglånet våres, men jeg har fortsatt penger på bsu, kan vi refinansiere boliglånet for oppussing eller annet og innfri refinansieringen med pengene på bsu? uten å miste skattefradraget?



Anonymous poster hash: 4b57a...90a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Jeg vil tippe det er mulig hvis dere ikke gjør det samtidig. Først refinansierer dere boliglånet for oppussing og se om banker går med på det. Når dere er ferdige, la oss si 2-3 mnd senere, så åpner du BSU og betaler alt dette ned på boliglånet. Det trenger ikke ha noe tilkobling til refinansiering. Hva om det bare tilfeldig skjedde samtidig?

Jeg bare tipper. Det er sånt jeg ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det mener jeg du kan, mulig Wei Wei har rett i at det kan være lurt å vente bare et par mndr etter. Men har hørt om banker som faktisk har anbefalt dette for de som ellers sliter med å få brukt BSU av en eller annen grunn, eller som vil bruke pengene til oppussing. Å låne på boligen til hva som helst og deretter betale ned med BSU'en er en måte å få brukt BSU til noe annet enn bolig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Du må snakke med banken før du gjør noe med BSU`en. Reglene er kjempestrenge nettopp fordi BSU er en gavepakning til unge mennesker.

Man kan brukte BSU til boliglån som er tatt opp etter at BSU-kontrakten er signert, men det er da regler for hvor stor saldo på BSU er i forhold til lånet.

Veldig viktig å sjekke dette med de som sitter på reglene - hvis ikke så kan du risikere å betale dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSU kan benyttes til å nedbetale gjeld på bolig. Dersom pengene brukes til andre formål enn bolig, må du tilbakebetale all skattefradrag du har fått så lenge du har hatt BSU. Du bør ikke innfri lån med BSU dersom du fortsatt kan spare og få god rente samt skattefradrag på inntil 5.000,- i året.

Avkastning med oppspart kr 25.000,- årlig og rente på 4,65 %, er årlig avkastning 23,4 %. = Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke bsu på oppussing, det er jo å bruke de på bolig. Må ikke skatte av pengene da. Men må vel vise til kvitteringer slik at dere dokumenterer at det blir brukt på bolig.

Vi gjorde det med mannen min sin bsu, satte opp gjerde rundt hagen og la asfalt, betalte med bsu

Anonymous poster hash: 00a84...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Nei, man kan ikke bruke BSU til oppussing. Det er brudd på avtale.

Refinansier boliglånet, og bruk så BSU-pengene til å nedbetale på lånet etterpå. Det er helt i tråd med reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...