Gå til innhold

Trenger hjelp - skal levere jobbsøknader i morgen for første gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere kun sendt CV og søknad via e-mail eller internett, og har aldri fått napp. Nå er det på tide å få en jobb på ordentlig, men er veldig nervøs. Synes det er flaut å gå fra butikk til butikk, og vet ikke helt hva jeg skal si. Hvem skal jeg spørre etter - butikksjefen? Og bare si at jeg har med en CV og søknad i tilfelle de er interessert? Jeg har utrolig lite arbeidserfaring, og har ingen attester. Er derfor redd for at søknaden bare kastes i søpla, så selvtilliten er ikke akkurat på topp når det kommer til dette, men å gi opp vil ikke gjøre saken noe bedre. Jeg er veldig hyggelig og er utseendemessig en person som hadde passet godt i klesbutikk(ikke kritiser meg for å skrive dette :P), og er en person som kommer overens med alle mennesker. Tenker derfor at jeg kan gi et godt førsteinntrykk ved å møte opp direkte i butikken.

Kunne godt tenke meg å søke jobb i diverse klesbutikker, men er dette vits? Tenker at jeg ikke kan forvente annet enn en jobb som kassemedarbeider på en matbutikk i første omgang, inntil jeg har bygget meg opp litt erfaring og CV-materiale. Hva tenker dere, skal jeg ta sjansen likevel? Har tross alt ingenting å tape, men synes det er direkte flaut å levere en CV som er så "fattig".

Tips tas mot med åpne armer :)



Anonymous poster hash: bd58c...450
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at jeg tror matbutikkene kan betale bedre. Viktig å gjøre det en har lyst til selvsagt. Jeg har ikke erfaring med å levere åpen søknad. Ville uansett ikke levert cv og søknad til andre enn daglig leder. Ikke stol på at en ansatt leverer videre. Si : Hei, er daglig leder tilstede? Der som han eller hun ikke er det, be om å vite når personen er tilbake. Kom så tilbake med papirene senere og vær rakygget, ydmyk, smilene og veldig høflig. Akkurat slik en ansatt burde være mot kunder.



Anonymous poster hash: 3c3d7...d28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg tror matbutikkene kan betale bedre. Viktig å gjøre det en har lyst til selvsagt. Jeg har ikke erfaring med å levere åpen søknad. Ville uansett ikke levert cv og søknad til andre enn daglig leder. Ikke stol på at en ansatt leverer videre. Si : Hei, er daglig leder tilstede? Der som han eller hun ikke er det, be om å vite når personen er tilbake. Kom så tilbake med papirene senere og vær rakygget, ydmyk, smilene og veldig høflig. Akkurat slik en ansatt burde være mot kunder.

Anonymous poster hash: 3c3d7...d28

dersom det faller naturlig, håndhils på daglig leder. Takk for at han tok seg noen minutter.

Anonymous poster hash: 3c3d7...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke daglig leder er tilstede så bare gi den til en ansatt. Leverte alltid jobbsøknader vi mottok videre til daglig leder den tid da jeg hadde jobb...

Endret av YoyoMa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it :)

Jeg fikk jobb i en klesbutikk ved å gå inn og spørre etter sjefen. Snakket litt med henne, hun ba meg levere søknad og cv. Fikk jobb raskt etterpå :)

Anonymous poster hash: ec2d7...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...