Gå til innhold

Har du gått på dagen fra en jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du gått på dagen fra en jobb? Hva var grunnen til det?

Anonymous poster hash: da9f8...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, både arbeidsgiver og jeg var misfornøyd med hverandre. arbeidsgiver var ikke fornøyd fordi jeg ikke ville finne meg i dritten hans.. et lite selskap hvor det var så mye kaos og rot at det var uutholdelig å fortsette..



Anonymous poster hash: 552b8...6a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da jeg var 19 år gammel. vi fikk lønn for to separate oppgaver på jobben (butikk), den ene var den vanlige timelønnen mens den andre var en fast lønn på 250 kr for å vaske gulvet i hele lokalet etter stengetid. Vaskingen av gulvet måtte gjøres hver kveld, og det tok lang tid, det var så vidt det i det hele tatt var verdt de pengene. Plutselig en sommer ble lønna satt ned fra 250 kr til 100 kr, uten at det ble diskutert eller gitt beskjed til oss. Jeg hadde da allerede vasket gulvet 15 kvelder den måneden, og tapte naturlig nok mye penger. Da gikk jeg.



Anonymous poster hash: b611d...354
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på dagen. Fikk beskjed om at det var for lite penger på konto til at lønn kunne utbetales. Da gikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på dagen. Fikk beskjed om at det var for lite penger på konto til at lønn kunne utbetales. Da gikk jeg.

:fnise: Fantastisk!

Har gått på dagen en gang. Jeg var 17, jobbet som servitør, og en tysk mannlig turist rev(!) i stykker blusen min, sånn helt plutselig mens jeg gikk forbi. Så der stod jeg da, midt i restauranten full av gjester bare i bh'n. Turisten glefser noe på Tysk til meg mens han lager "peace-tegn" med fingrene og stikker tunga mellom.

Sjefen min mente jeg måtte tåle såpass som ung jente. Satte serveringsbrettet i hendene på ham og gikk. Bra jeg hadde store hårete baller på den tiden :fnise: Tror ikke jeg hadde turt det nå.

Anonymous poster hash: 94f96...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte, bare at jeg ble sykemeldt og sa opp tidlig i sykemeldingen. Trivdes ikke på jobben og ble syk av å være der.



Anonymous poster hash: fe267...774
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg.

Var da 18 år. Etter flere måneder i butikk med nattevakter som ikke var mine, men som jeg måtte ta, i kombinasjon med student, så var det 3 måneder på rad jeg ikke fikk betalt det jeg skulle ha. Tok det opp med sjefen, som sa jeg skulle få det på neste lønning. Dette ble aldri, så ble jeg sutte opp på nattevakt en hel uke mens jeg hadde skole. Dette SKULLE jeg jobbe ifølge sjefen, selv om jeg bare hadde en helgestilling i komb med skole. Da gikk jeg på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Under jobbintervju ble jeg informert om lønn, arbeidstider, stillingsprosent, arbeidsoppgaver. Fikk telefon et par dager etterpå om at jeg hadde fått jobben, og de ville jeg skulle starte med en gang noe jeg sa ja til. Informasjonen jeg fikk under intervjuet stemte overhodet ikke.

Jeg skulle få opplæring til jeg følte meg trygg på arbeidsoppgavene (normalt 2 uker). Etter 5 dager på jobb, som gikk kjempefint (alle de andre ansatte skrøt av meg og vi hadde en god tone) fikk jeg beskjed om at det ikke var lønn under opplæring, jeg ikke fikk kontrakt før sjefen kom tilbake fra ferie 2 måneder senere (dette var ikke rundt ferietider), og i tillegg ble jeg etterlatt på jobb helt alene med over 70 kunder.

Ikke nok med det, men jeg hadde blitt lovet at det alltid skulle være 3 på jobb, slik at jeg fikk jobbe minst 5 dager i uken, og ekstra i helgene om jeg ønsket det. Fikk beskjed om at det ikke ble noe av (slik at de egentlig ikke hadde bruk for meg men trengte en reserve som kunne steppe inn om noen ikke kunne jobbe), og at man måtte regne med å være alene på alle ukedager.

Ringte og takket for meg samme kveld :glare:

Dette var en bingo på vestlandet.



Anonymous poster hash: d2e2c...38e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sjefen startet å sende ufyselige meldinger på SMS gikk jeg på dagen.

Anonymous poster hash: 68d81...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...