Gå til innhold

Ny jobb - sjefen har kalt meg inn til møte


Stellia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette virker veldig mye som meg selv! Bortsett fra at jeg ikke jobber i Norge.

Jeg har businessutdannelse med har ikke jobbet direkte med regnskap - det var andre som ville ha jobben som hadde det, men sjefen hadde "en god magefolelse" ang. meg. Jeg har riktignok erfaring fra kontor og bransjen selskapet jobber i.

Hun som trener meg opp har tatt en litt "ta det som det kommer" approach. Hun har et system som ikke er helt tradisjonelt og man må rett og slett begynne å kjenne det med tiden. I det siste har jeg begått noen feil...dvs. regninger er blitt liggende og jeg fikk kjeft, men jeg hadde ikke fått beskjed om hvorfor akkurat disse hadde prioritet over andre. Jeg har også inntrykk av at hun over meg skylder på meg når ting går galt - det er lett når man nettopp har fått en ny underordnet, samt at hun snart skal slutte og har lite å tape...

Sukk. Liten utblåsning. Men det er kanskje en liknende situasjon til din?

Jeg forstår 100% at du gruer deg til å snakke om dette men forbered deg så godt du kan. Ikke bli defensiv men rolig forklar at du arbeider og vil gjorde det bra og at det ikke er viljen det står på. Si at du hvis du kan gi litt tilbakemelding samtidig, så er det noen ting du gjerne vil ha forklart bedre.

Arbeidslivet består av noen motbakker, ingen unngår dem, og det er slik man blir flinkere.



Anonymous poster hash: bd9c8...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...