Gå til innhold

Hvordan forbereder man seg til jobbintervju, hva spør de om?


CMHuser

Anbefalte innlegg

Som emnet sier; Hvordan forbereder man seg til jobbintervju, hva spør de om?

Ble oppringt i dag, og skal på jobbintervju på torsdag. Har aldri før vært på et jobbintervju, annet enn da jeg har hjulpet til på to dyreklinikker. Har planer om å stæsje meg opp, men ikke slik at det ikke er hva jeg går i til normalt. Er ganske flink til å prate for meg, og tror jeg fikk intervjuet fordi jeg skrev en god søknad. Var også i avisen når det gjelder det å få jobb, da jeg har et litt annet utgangspunkt enn normalen.

Nå snakker jeg meg bort her, nettopp fordi jeg mentalt forbereder meg :P Burde jeg oppdatere meg på det de driver, vil de spørre om ting innenfor temaet til butikken, eller er det bare det at de vil vite hvem jeg er?

ÆH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det de er opptatt av er:

1. Er du en grei person å jobbe med? Omgjengelig, hyggelig.

2. Klarer du å håndtere kunder, møte folk på en god måte?

3. Tidsnok, pliktoppfyllende? Grei å ha med å gjøre om de feks trenger noen til et ekstra skift?

4. Har du i hverfall LITT kunnskap om det du skal jobbe med?

5. Selvgående, eller må du ha noen til å fortelle deg alt du skal gjøre?

Og den greia med å vise stor interesse for bedriften og sånt, det handler mer om når du skal søke deg en jobb du kanskje skal ha i 5-10 år fremover i 100% stilling. Og helst etter at du har fullført relevant utdanning. Da vil du også føle et større behov for virkelig å bli kjent med bedriften på en god måte.

Endret av Bad Advice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en butikkjobb du skal på intervju til, ikke sant?

Forvent masse fokus på din serviceinnstilling og evne til god kundebehandling. Hvordan takler du vanskelige kunder? Er du blid, imøtekommende, er du en "selgertype"? Hva karakteriserer en god selger? Hvordan er du i stressa situasjoner, hvordan møter du kunder som klager? Har kunden alltid rett? Klarer du å holde hodet kaldt når det koker rundt deg? Er du selvstendig og ser oppgaver som må gjøres i lokalene i roligere perioder?

Du bør absolutt sette deg inn i hva butikken selger. En veldig fordel om du har interesse for produktene. Hvorfor søker du akkurat denne stillingen?

Hvis det er snakk om vakter til ulike tidspunkter, dag/kveld/lørdag, hvor fleksibel er du på vaktbytter? Er du punktlig, pliktoppfyllende, nøyaktig (spesielt hvis du skal ta imot penger).

Ja, de vil vite hvem du er, men mest av alt vil de selvfølgelig vite hvordan du vil fungere i denne jobben.



Anonymous poster hash: 13f08...db2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de er opptatt av er:

1. Er du en grei person å jobbe med? Omgjengelig, hyggelig.

2. Klarer du å håndtere kunder, møte folk på en god måte?

3. Tidsnok, pliktoppfyllende? Grei å ha med å gjøre om de feks trenger noen til et ekstra skift?

4. Har du i hverfall LITT kunnskap om det du skal jobbe med?

5. Selvgående, eller må du ha noen til å fortelle deg alt du skal gjøre?

Og den greia med å vise stor interesse for bedriften og sånt, det handler mer om når du skal søke deg en jobb du kanskje skal ha i 5-10 år fremover i 100% stilling. Og helst etter at du har fullført relevant utdanning. Da vil du også føle et større behov for virkelig å bli kjent med bedriften på en god måte.

Det er en butikkjobb du skal på intervju til, ikke sant?

Forvent masse fokus på din serviceinnstilling og evne til god kundebehandling. Hvordan takler du vanskelige kunder? Er du blid, imøtekommende, er du en "selgertype"? Hva karakteriserer en god selger? Hvordan er du i stressa situasjoner, hvordan møter du kunder som klager? Har kunden alltid rett? Klarer du å holde hodet kaldt når det koker rundt deg? Er du selvstendig og ser oppgaver som må gjøres i lokalene i roligere perioder?

Du bør absolutt sette deg inn i hva butikken selger. En veldig fordel om du har interesse for produktene. Hvorfor søker du akkurat denne stillingen?

Hvis det er snakk om vakter til ulike tidspunkter, dag/kveld/lørdag, hvor fleksibel er du på vaktbytter? Er du punktlig, pliktoppfyllende, nøyaktig (spesielt hvis du skal ta imot penger).

Ja, de vil vite hvem du er, men mest av alt vil de selvfølgelig vite hvordan du vil fungere i denne jobben.

Anonymous poster hash: 13f08...db2

Takk for svar :)

Ja, det er en butikkjobb jeg har søkt på! Jeg har satt meg veldig inn i hva jeg skal si og hva som kreves og hvilke svar jeg skal gi til spørsmålene jeg får, selvom jeg jo ikke vet hva jeg blir spurt om. Har bare latt fantasien løpe løpskt innenfor det butikken driver med :)

Det jeg tror kan være en ulempe, er måten jeg snakker på. Jeg har opplevd hjerneslag og hjerneblødning, utfall høyre side av kroppen og noe vokalt. Jeg prater egentlig bare litt lavt og sliter med å uttrykke G og K, ikke noe mer enn det. Men jeg skrev dette i søknaden, så dette vet de. Det er også nevnt i artikkelen som var i avisen, men vet ikke om de har lest denne. Jeg tenker at hvis de spør om det med stemmen, skal jeg si noe sånn som at "ja, og hvilken rolle spiller det? Jeg gjør meg alltid forstått, og jeg kan yte bra kundeservice, om også ikke bedre enn dere da jeg er så hjelpsom og løsningsorientert. Jeg er glad i mennesker og elsker å være sosial, blid som ei sol!"

Grøss... Er så spent! Jeg er heldigvis en veldig rolig jente, blir aldri stressa, så de vil nok oppfatte meg som laidback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...