AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Ser at veldig mange mener hundene betyr like mye som barn, og husker også en tråd der mange her heller ville reddet hunden sin enn et annet menneske om de måtte velge i en gitt situasjon. Jeg ønsker svar på følgende spørsmål: Hvis du hadde hatt en liten baby som utviklet hyperallergi pga din kjære hund som du hadde hatt i mange, mange år og var veldig glad i, ville du kvittet deg med hunden eller adoptert bort barnet ditt? Her snakker vi om en type allergi som vil føre til alvorlig helsetilstand og i verste fall død for barnet. Anonymous poster hash: 1a868...c93
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Hunden skal selvsagt bort i et slikt tilfelle. Anonymous poster hash: 3af28...fc6 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Det er da ingen med vettet i behold som adopterer bort ungen sin for å beholde hunden sin! Da har i såfall barnet det best hos fosterforeldre og kan prise seg lykkelig at de ble bortadoptert😊Anonymous poster hash: 6e76d...c52 19
Honey Dew Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Ser at veldig mange mener hundene betyr like mye som barn, og husker også en tråd der mange her heller ville reddet hunden sin enn et annet menneske om de måtte velge i en gitt situasjon. Jeg ønsker svar på følgende spørsmål: Hvis du hadde hatt en liten baby som utviklet hyperallergi pga din kjære hund som du hadde hatt i mange, mange år og var veldig glad i, ville du kvittet deg med hunden eller adoptert bort barnet ditt? Her snakker vi om en type allergi som vil føre til alvorlig helsetilstand og i verste fall død for barnet. Anonymous poster hash: 1a868...c93 Jeg ville forsøkt å finne et godt adoptivhjem til hunden, men det skal være et skikkelig godt hjem ved at de som ønsker å adoptere denne hadde vært nødt til å gjennomgå en ganske så streng screeningprosess og at de hadde vært nødt til å godta uventede besøk av oss.
Fame Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ville gitt allergitabletter fordi JA, noen av de hjelper faktisk 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ville forsøkt å finne et godt adoptivhjem til hunden, men det skal være et skikkelig godt hjem ved at de som ønsker å adoptere denne hadde vært nødt til å gjennomgå en ganske så streng screeningprosess og at de hadde vært nødt til å godta uventede besøk av oss. Det skal godt gjøres å finne noen som godtar de kravene. Screeningprosess er ok, men å godta uventede besøk av dere ville nok skremt bort de aller fleste. Selvsagt kan det tenkes at dere ville lykkes i å finne et hjem, men sjansen for det er liten. Anonymous poster hash: 3af28...fc6 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Kjenner en som ikke vil ha barnet sitt på besøk siden han er så alergisk at han våkner om natta og ikke får puste og må ta masse medisiner. Faren har egentlig sønnen 50% men mener gutten må finne seg i at katen skal være der og selv får ta valget om han ikke vil bo der. Gutten er 9år og har store problemer med helsa utenom alergi/asma...Anonymous poster hash: 7e23e...c28
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ville forsøkt å finne et godt adoptivhjem til hunden, men det skal være et skikkelig godt hjem ved at de som ønsker å adoptere denne hadde vært nødt til å gjennomgå en ganske så streng screeningprosess og at de hadde vært nødt til å godta uventede besøk av oss. Når du enten kan kjøpe en valp eller skaffe en hund fra dyrebeskyttelsen uten krav om uventede besøk, så er det ingen som er nødt til å godta noe som helst fra deg. Og ingen med fornuften i behold ville godtatt uvente besøk. Anonymous poster hash: 8ab90...06b 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Adoptert bort shitungen. Anonymous poster hash: 67ba7...a6e 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Det er en god grunn for at jeg ikke ønsker å anskaffe meg barn før evt. hunden er død. Tar man ansvar for et dyr så bør man også være pliktig til å tenke lang tid fremover. Per nå så ville jeg aldri valgt bort hunden min, og det er et valg jeg står for. Med mindre han blir syk med smerter, eller at jeg havner på gata, eller får en alvorlig sykdom som hindrer meg i å gi han et godt og stimulerende liv. Og ja, jeg ville valgt hunden min foran en fremmed. Lett. De aller fleste ville valgt det som står en nærmest, det er menneskelig. Egoistisk, ja. Men det er vi alle i større eller mindre grad. Anonymous poster hash: 71c44...831 10
Odin-Den-Enøyde Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Hmm...dersom det virkelig ikke var noen medisiner som hjalp mot allergien, måtte nok dessverre hunden fått et nytt hjem. Det hadde nok blitt foreldrene mine som hadde fått overta, da de har erfaring med hund og kjenner hunden best (utenom oss som er eiere så klart). Håper for alt i verden vi slipper å ta et slikt valg, altfor glad i vår lille firbeinte 2
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Ser at veldig mange mener hundene betyr like mye som barn, og husker også en tråd der mange her heller ville reddet hunden sin enn et annet menneske om de måtte velge i en gitt situasjon. Jeg ønsker svar på følgende spørsmål: Hvis du hadde hatt en liten baby som utviklet hyperallergi pga din kjære hund som du hadde hatt i mange, mange år og var veldig glad i, ville du kvittet deg med hunden eller adoptert bort barnet ditt? Her snakker vi om en type allergi som vil føre til alvorlig helsetilstand og i verste fall død for barnet. Anonymous poster hash: 1a868...c93 hadde gitt bort hunden. Ikke avlivd den iallefall
minister-mio Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Hadde alternativet vært å adoptere bor barnet mitt er det klart hunden måtte gå
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Når du enten kan kjøpe en valp eller skaffe en hund fra dyrebeskyttelsen uten krav om uventede besøk, så er det ingen som er nødt til å godta noe som helst fra deg. Og ingen med fornuften i behold ville godtatt uvente besøk.Anonymous poster hash: 8ab90...06b samtidig er det jo ikke lurt å besøke hunden heller mwd tanke på hundehår man får på klærne og drar med seg hjem. Hjelper ikke akkurat på allergien 2
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Kjenner en som ikke vil ha barnet sitt på besøk siden han er så alergisk at han våkner om natta og ikke får puste og må ta masse medisiner. Faren har egentlig sønnen 50% men mener gutten må finne seg i at katen skal være der og selv får ta valget om han ikke vil bo der. Gutten er 9år og har store problemer med helsa utenom alergi/asma...Anonymous poster hash: 7e23e...c28 ego far 4
minister-mio Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ville gitt allergitabletter fordi JA, noen av de hjelper faktisk Hva hvis det ikke hjalp og barnet fortsatt var dårlig? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Og til deg som sa du ville gitt hunden til foreldrene dine, da kan jo ikke det allergiske barnet besøke de da.. 1
Fame Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Hva hvis det ikke hjalp og barnet fortsatt var dårlig? Jeg hadde ikke fått barn hvis jeg hadde hund. Dyr betyr for mye for meg til at jeg hadde gitt vekk noen. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 Men jeg tenker er noen barn født med allergi mot dyr eller er det noe de utvikler? Jeg har forstått det slik at barn med dyr i hus blir mer motstandsdyktige mot slike allergier siden de er disponert for dyret omtrent fra de nettopp er født.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #20 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror de som sier at hunden skal beholdes og det snakk om mer og "riktig" medisin ikke har hatt et astmatisk barn som kjemper for å kunne puste. Jeg har vært der og jeg har ikke tall på de nettene jeg ikke sov, hvor jeg tolket hoste og lurte på om legevakta var neste. Når jeg måtte tvinge i poden medisin som har så mange bivirkninger at det kun skal gis sier 1-2 ganger i året maksimalt. Fikk jeg det ikke til så visste jeg at sykehuset var neste. Av den grunn fikk jeg aldri dyr. Hunden må selvfølgelig bort.Anonymous poster hash: 30a35...104 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå