Gå til innhold

Stresser før vi skal begynne å prøve...


Spent...

Anbefalte innlegg

Vi har 1 barn fra før på 3, og nå ønsker vi snart å prøve å få nr. 2.

Første gang så brukte jeg eggløsningstest (strips), og den satt på første forsøk. Nå er jeg mer stressa enn forrige gang, og dette av 2 grunner; tenk hvis det ikke går like fort denne gangen, og den dumme regelen om barnehageopptaket. barnet "må" bli født før 1. sept. Disse 2 grunnene henger litt "sammen", men sist fikk vi barn rett etter 1. september, og vi måtte vente 2 år med barnehagen. Det bød på litt økonomiske problemer en periode. Vi er avhengig av 2 inntekter.

Jeg vet at stress ikke er bra, men må innrømme at jeg er det....! Tenk hvis man ikke blir gravid før i januar, så vil barnet evt. bli født i september. Jeg vet at dette kan oppfattes som et luksusproblem, da vi er heldig i at vi kan få barn, men for meg så er det litt "stressende"....

Vet ikke helt hva jeg ønsket med denne tråden, men ønsker kanskje noen tanker/meninger?

Endret av Spent...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig blir du gravid igjen før januar. Flertallet greier det innen første 6 mnd, og det har jo dere fått til før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60% blir gravide på 6 mnd. Når du fikk det til så raskt sist er det sannsynlighetsovervekt for at det går raskt nå og.

Om dere ikke blir gravide og dette betyr mye for dere praktisk og økonomisk er det bare å sette prøvingen på vent noen måneder til det nærmer seg sommer-termin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...