Gå til innhold

Kronisk soppinfeksjon - hvem kan hjelpe? ALLE TIPS MOTTAS MED TAKK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for at du tar deg tid til å svare meg :D Blir så glad for alle råd!

Det som er litt skummelt er jo at jeg ikke vet helt hvordan en slik spiral ville ha fungert på meg! Tenk om jeg hadde blitt verre eller noe sånt, spesielt siden det er en bivirkning å få soppinfeksjon. Men kanskje det ikke skader å prøve?

Anonymous poster hash: f8b29...76b

Jeg skjønner hva du mener.

Men sånn sett; Du kan få vondt i hodet av paracet også, samtidig som det liksom skal virke mot det. Det er helt sinnsykt mye rart

Jeg kan jo ikke akkurat si noe på det, men det er tvilsomt at det blir noe verre enn det er nå, det høres jo ut som du sliter ganske ille fra før. Jeg ville prøvd, var jeg deg. Det verste som kan skje er at du må ta den ut igjen.

Jeg kom på en annen ting; jeg sluttet mer eller mindre å få mensen med denne spiralen etterhvert. Jeg vet ikke med deg, men jeg slet noe inmarri i uka rundt mens og ukene etter med soppen, da var det på en måte verst. Nå har jeg jo ikke denne tanta som "fucker" opp balansen der inne lenger, så kanskje det hjelper på også.

Anonymous poster hash: 3be6d...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som slo meg er om det kan være noe i veien med immunforsvaret ditt? Får du lett andre infeksjoner også? Dette kan de finne ut på en infeksjonsmedisinsk avdeling ved å ta utvidede blodprøver.

Ellers har jeg mye av det samme problemet som deg, med sopp som stadig kommer tilbake. Er under min tredje langvarige kur med Diflucan. Det har det med å komme igjen. Jeg tror jeg gikk med det i årevis uten å skjønne at det var sopp (noen små sprekker), og da fikk det virkelig sette seg. Jeg ble henvist til gynekologisk avdeling på Ullevål sykehus. Der fikk jeg god hjelp. Man kan visst prøve et annet medikament enn Diflucan (ikke Canesten, men noe sterkere), som jeg dessverre ikke husker hva heter.

Jeg tror du burde bli utredet både med biopsi (for å sjekke at det virkelig er sopp), samt det med i munforsvaret.

Anonymous poster hash: d8831...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener.

Men sånn sett; Du kan få vondt i hodet av paracet også, samtidig som det liksom skal virke mot det. Det er helt sinnsykt mye rart

Jeg kan jo ikke akkurat si noe på det, men det er tvilsomt at det blir noe verre enn det er nå, det høres jo ut som du sliter ganske ille fra før. Jeg ville prøvd, var jeg deg. Det verste som kan skje er at du må ta den ut igjen.

Jeg kom på en annen ting; jeg sluttet mer eller mindre å få mensen med denne spiralen etterhvert. Jeg vet ikke med deg, men jeg slet noe inmarri i uka rundt mens og ukene etter med soppen, da var det på en måte verst. Nå har jeg jo ikke denne tanta som "fucker" opp balansen der inne lenger, så kanskje det hjelper på også.

Anonymous poster hash: 3be6d...552

Det er sant, så det skader nok ikke å prøve det ;-) Hvor lenge har du brukt spiral nå?

Anonymous poster hash: f8b29...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg er om det kan være noe i veien med immunforsvaret ditt? Får du lett andre infeksjoner også? Dette kan de finne ut på en infeksjonsmedisinsk avdeling ved å ta utvidede blodprøver.

Ellers har jeg mye av det samme problemet som deg, med sopp som stadig kommer tilbake. Er under min tredje langvarige kur med Diflucan. Det har det med å komme igjen. Jeg tror jeg gikk med det i årevis uten å skjønne at det var sopp (noen små sprekker), og da fikk det virkelig sette seg. Jeg ble henvist til gynekologisk avdeling på Ullevål sykehus. Der fikk jeg god hjelp. Man kan visst prøve et annet medikament enn Diflucan (ikke Canesten, men noe sterkere), som jeg dessverre ikke husker hva heter.

Jeg tror du burde bli utredet både med biopsi (for å sjekke at det virkelig er sopp), samt det med i munforsvaret.

Anonymous poster hash: d8831...4b3

Det med immunforsvaret har jeg også tenk mye på, og googlet både her og der. Finner liksom ikke ut av noe. Jeg er "syk" ca en gang i måneden, men bare litt sånn feberfølelse om du skjønner. Og så får jeg vondt i halsen hvis jeg får bare et lite vindkast på meg hvis jeg ikke har på ullskjerf når det er kaldt ute. Så vet ikke om det er nok til å si at jeg har problemer med immunforsvaret. Teorien kan jo stemme siden plagene mine startet etter jeg hadde kyssesyken for 5 år siden. Eller, når jeg tenker meg om så kan jeg huske at jeg hadde lignende plager i en periode da jeg var rundt 10-11 år gammel også.

Ble du frisk etter behandlingen du fikk hos Ullevål Sykehus? Jeg hørte at det var lang ventetid der, men etter så mange år med dette kunne jeg sikkert ha vært der mange ganger allerede :fnise:

Anonymous poster hash: f8b29...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med immunforsvaret har jeg også tenk mye på, og googlet både her og der. Finner liksom ikke ut av noe. Jeg er "syk" ca en gang i måneden, men bare litt sånn feberfølelse om du skjønner. Og så får jeg vondt i halsen hvis jeg får bare et lite vindkast på meg hvis jeg ikke har på ullskjerf når det er kaldt ute. Så vet ikke om det er nok til å si at jeg har problemer med immunforsvaret. Teorien kan jo stemme siden plagene mine startet etter jeg hadde kyssesyken for 5 år siden. Eller, når jeg tenker meg om så kan jeg huske at jeg hadde lignende plager i en periode da jeg var rundt 10-11 år gammel også. Ble du frisk etter behandlingen du fikk hos Ullevål Sykehus? Jeg hørte at det var lang ventetid der, men etter så mange år med dette kunne jeg sikkert ha vært der mange ganger allerede :fnise:Anonymous poster hash: f8b29...76b

Jeg ble ikke helt frisk, men bedre, er ennå under behandling der. Håper denne Diflucanrunden skal ta knekken på soppen. Ellers så prøver jeg det medikamentet som jeg ikke husker hva heter, som jeg tror de smører på der. Det er litt ventetid (noen måneder), men det er det verdt.

Likevel, hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt legen om å bli utredet ved en avdeling som kan sjekke immunforsvaret skikkelig (tror ofte det er infeksjonsmedisinske eller immunologiske avdelinger som gjør dette). Det kan godt hende det kan ha sammenheng med kyssesyken, eller det kan være en feil ved selve immunforsvaret som var der fra før. Jeg er ikke syk så ofte ellers, så i mitt tilfelle tror jeg det skyldes gjenstridig sopp.

Et siste alternativ, er som oen har nevnt allerede, en hudlege.

God bedring!

Anonymous poster hash: d8831...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje fått lest igjennom heile tråden, så eg veit ikkje om du har fått dette tipset før. Eg var svært plaga med soppinfeksjon før, og prøvde ut litt av kvart for å bli kvitt soppen. Eg hadde kronisk sopp i underlivet.. Det som hjalp for meg var pevaryl i steden for canesten, pluss etter eg fødte for 15 månadar sidan har eg enda ikkje hatt en einaste soppinfeksjon!

Endret av Emas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips :)

Jeg ble kraftig verre under graviditet/etter fødsel (KS) så det ser ut til at alt er forskjellig fra person til person.

Har lest den andre tråden nå, har jo lest det meste før etter timesvis med googling. Men godt å se at flere og flere skriver om metoder som har virket for dem ;) Skal lese litt mer om den Mylti Gyn. Pleier stort sett å reagere veldig negativt på alt som puttes oppi skjeden, bortsett fra den eddikkblandingen da. Pleier å få veldig vondt av vagitorier og sånn.

Nå har jeg gått i tre dager i skjørt uten undertøy for å prøve å lufte litt :D Det jeg har oppdaget da, er at det er knusktørt der nede. Ikke sprukken hud og sånn, men bare… tørt!

TS



Anonymous poster hash: f8b29...76b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget med soppinfeksjon før, men etter å ha satt inn Implanon/p-stav har jeg blitt kvitt problemet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Jeg ble kraftig verre under graviditet/etter fødsel (KS) så det ser ut til at alt er forskjellig fra person til person. Har lest den andre tråden nå, har jo lest det meste før etter timesvis med googling. Men godt å se at flere og flere skriver om metoder som har virket for dem ;) Skal lese litt mer om den Mylti Gyn. Pleier stort sett å reagere veldig negativt på alt som puttes oppi skjeden, bortsett fra den eddikkblandingen da. Pleier å få veldig vondt av vagitorier og sånn. Nå har jeg gått i tre dager i skjørt uten undertøy for å prøve å lufte litt :D Det jeg har oppdaget da, er at det er knusktørt der nede. Ikke sprukken hud og sånn, men bare… tørt! TS Anonymous poster hash: f8b29...76b

Angående det med tørrhet: jeg fikk tips fra gynekologen på Ullevål om å smøre med olivenolje etter hver intimvask (og kun vaske en gang i døgnet). Weleda babyolje inneholder også naturlige oljer. Ikke bruk oljer som er petroleums-biprodukter (Natusan osv).

Anonymous poster hash: d8831...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyllesprøyter koster ikke stort på apoteket, men du må gjerne spørre etter dem i kassen.

Anonymous poster hash: a0d0b...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er symptomene på dette da?



Anonymous poster hash: 0b2f4...ca4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Prøv tilskudd av å drikke eller blande ut eplecidereddik og. Soppdrepende innenfra.

Les deg opp, søk engelske sider, gammel metode som skal være bra for så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...