Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Det er så herlig :hjerte: Gleder meg så utrolig mye til å kjenne på de følelsen du kjenner på nå! :) Fineste følelsen i verden. Ikke minst blir ting mer virkelig da.

Når har du tidlig UL? :) Mannen ble med ett litt stressa.. Han hadde lest "Pappa for første gang" av Finn Bjelke i går, og fikk se babyen i dag, så han bare "herregud, det er jo ikke lenge til han kommer i trassalderen". Hahha :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når har du tidlig UL? :) Mannen ble med ett litt stressa.. Han hadde lest "Pappa for første gang" av Finn Bjelke i går, og fikk se babyen i dag, så han bare "herregud, det er jo ikke lenge til han kommer i trassalderen". Hahha :ler:

Jeg har ikke tidlig UL :sukk: Men jeg har ringt gynekologen min, og hun skulle ringe meg hvis det dukket opp avbestilling. :) Eller jeg har jo UL når jeg er 16+4, men det er jo ikke akkurat tidlig UL, selv om det er før OUL. :P Er jo ingen steder å få tatt tidlig UL nå når på vei er lagt ned. Hvis jeg hadde visst at jeg ble gravid med en gang, så skulle jeg bestilt time til tidlig UL i april/mai for å være sikret UL første halvdel av august. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tidlig UL :sukk: Men jeg har ringt gynekologen min, og hun skulle ringe meg hvis det dukket opp avbestilling. :) Eller jeg har jo UL når jeg er 16+4, men det er jo ikke akkurat tidlig UL, selv om det er før OUL. :P Er jo ingen steder å få tatt tidlig UL nå når på vei er lagt ned. Hvis jeg hadde visst at jeg ble gravid med en gang, så skulle jeg bestilt time til tidlig UL i april/mai for å være sikret UL første halvdel av august. :P

Ringte du Skotheimsvik? :) Skulle ønske du bare kunne få min time! Eller så får du dra til legen og legge ut om at du ikke aaaaaner hvor langt du er på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer fortsatt ikke helt å tro på det altså! Tenker liksom at hun dama bare trykka "play" på en video på den maskinen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du Skotheimsvik? :) Skulle ønske du bare kunne få min time! Eller så får du dra til legen og legge ut om at du ikke aaaaaner hvor langt du er på vei ;)

Nei. Dama i tlf bare "nei vi tar bare inn de som går hos oss fra før og som skal ha svangerskapskontrollene sine her"..Såe...Dessverre!

Vel, er det ikke tanken som teller? :klemmer:

Ja, jeg vurderer det, men det føles litt sleipt å utnytte systemet. Samtidig så tenker jeg "til pass åt dem" når de enda skal være så konservative at de ikke tilbyr norske kvinner tidlig Ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dama i tlf bare "nei vi tar bare inn de som går hos oss fra før og som skal ha svangerskapskontrollene sine her"..Såe...Dessverre!

Vel, er det ikke tanken som teller? :klemmer:

Ja, jeg vurderer det, men det føles litt sleipt å utnytte systemet. Samtidig så tenker jeg "til pass åt dem" når de enda skal være så konservative at de ikke tilbyr norske kvinner tidlig Ul...

For ei kjerring, da! Jeg hadde blitt skikkelig snurt. Hehe :hjerte:

Helt enig med deg, det burde tilbys tidlig UL til alle. Man burde ikke trenge noen grunn enn at man er bekymra for babyen i magen, og om det er noe der i det hele tatt!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ei kjerring, da! Jeg hadde blitt skikkelig snurt. Hehe :hjerte:

Helt enig med deg, det burde tilbys tidlig UL til alle. Man burde ikke trenge noen grunn enn at man er bekymra for babyen i magen, og om det er noe der i det hele tatt!! :roll:

Jepp!

Det er tross alt mye verre å oppdage MA eller blinded ovum eller hva det heter, når man er langt på vei, enn kort på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Det er tross alt mye verre å oppdage MA eller blinded ovum eller hva det heter, når man er langt på vei, enn kort på vei..

Uff, mareritt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ul gikk bra :hjertesmil: For meg var de første bevegelsene som en sommerfugel langt nedi magen eller leamus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ul gikk bra :hjertesmil: For meg var de første bevegelsene som en sommerfugel langt nedi magen eller leamus :)

:hjerte:

Åh, når kjente du det første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Åh, når kjente du det første gang?

På burdagen min :) I uke 17 trur jeg. Men var noen dager til neste gang og ikke regelmessig før noen uker senere. Hadde morkaka foran så skulle liksom kjenne mindre bevegelser men syns at jeg kjente masse, men har ikke noe å sammenligne med. Fikk du vite hvor morkaka di er? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På burdagen min :) I uke 17 trur jeg. Men var noen dager til neste gang og ikke regelmessig før noen uker senere. Hadde morkaka foran så skulle liksom kjenne mindre bevegelser men syns at jeg kjente masse, men har ikke noe å sammenligne med. Fikk du vite hvor morkaka di er? :)

Åh, så koselig!! :strix: Gleder meg til å kjenne liv! Nei, hun sa ikke noe om det. Kanskje den er "bake" da, siden hun ikke nevnte det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå glad på dine vegne assa! Jeg VISSTE jo at det var en baby der, men nå er det bombesikkert :D:D:D
Liten reke som spreller :hjerte::hjerte::hjerte:
Jeg har en liten baby som sparker i dette sekund, det er så koselig! Kjente det ikke før jeg passerte 20 uker jeg. Var veldig veldig usikker på hva det var, og tror tarmene mine lurte meg litt i starten, men PLUTSELIG var det er spark liksom.
Men jeg har morkaka ... eller hva det var, foran. Altså, ikke bak der det er vanligst. Så det skjerma for bevegelsene sa hu dama. Så de hvor din var? Når den ligger på framre vegg kan det ta lengre tid :)

Snart får du baby. Tenk, det er ikke lenge igjen. du er bare 3 måneder bak meg. Og her kommer jo babyen om under fire. Så plutselig sitter du der :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har du tidlig UL? :) Mannen ble med ett litt stressa.. Han hadde lest "Pappa for første gang" av Finn Bjelke i går, og fikk se babyen i dag, så han bare "herregud, det er jo ikke lenge til han kommer i trassalderen". Hahha :ler:

Nå hang PC'en seg, håpe jeg ikke siterer deg en million ganger nå, men er kun ett sitat i forhåndsvisningen. :fnise:

Mannen min leste i en eller annen bok i et pappa-kapittel at ungen er utstyrt med vanskelighetsgrad som øker i takt med foreldrenes kunnskap, så det var bare å ta det rolig. De første ukene/mnd er det snakk om mat - varme - rape - stelle - kose. Rinse and repeat until mad. Så begynner personligheten å utvikle seg sakte men sikkert, ungen begynner å bevege seg mer, og vanskelighetsgraden øker. Men da har man lært å bytte body, bleie, bade, legge, bysse, rape og mate - så da kommer jo nye ting som kjærkommen avveksling og naturlig økning i vanskelighetsgrad! :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh så bra! :strix: Nå ble jeg glad :hoppendeglad: Dette har dere virkelig fortjent :kose:Blir helt rørt selv her jeg sitter, så jeg skjønner godt at det kom tårene hos dere begge!

Tenker at alt ble veldig virkelig for mannen nå ja :fnise: Føler det er litt sånn at de bryr seg om disse tingene og er interessert og alt, men det er liksom ikke like virkelig for de, det er jo vår kropp alt foregår i. Så da blir det sikkert et ekstra sjokk når det virkelig går opp for de at de skal bli pappa

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå glad på dine vegne assa! Jeg VISSTE jo at det var en baby der, men nå er det bombesikkert :D:D:D

Liten reke som spreller :hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg har en liten baby som sparker i dette sekund, det er så koselig! Kjente det ikke før jeg passerte 20 uker jeg. Var veldig veldig usikker på hva det var, og tror tarmene mine lurte meg litt i starten, men PLUTSELIG var det er spark liksom.

Men jeg har morkaka ... eller hva det var, foran. Altså, ikke bak der det er vanligst. Så det skjerma for bevegelsene sa hu dama. Så de hvor din var? Når den ligger på framre vegg kan det ta lengre tid :)

Snart får du baby. Tenk, det er ikke lenge igjen. du er bare 3 måneder bak meg. Og her kommer jo babyen om under fire. Så plutselig sitter du der :D:D

Tihi, så søt du er!!! Ja, nå er det ganske sikkert, men fortsatt veldig uvirkelig altså. Har ramma inn bildet og satt det på nattbordet, mihihih (retard!). Så koselig med spark! Og angående morkake så sa hun ingenting om det, så går egentlig bare ut i fra at den er der den skal :klo:

:bond: Når du sier det sånn så begynner jeg jo å grue meg til jeg skal føde!!

:strix::bolledeig::strix::bolledeig:

:strix: HURRAA!

Nå hang PC'en seg, håpe jeg ikke siterer deg en million ganger nå, men er kun ett sitat i forhåndsvisningen. :fnise:

Mannen min leste i en eller annen bok i et pappa-kapittel at ungen er utstyrt med vanskelighetsgrad som øker i takt med foreldrenes kunnskap, så det var bare å ta det rolig. De første ukene/mnd er det snakk om mat - varme - rape - stelle - kose. Rinse and repeat until mad. Så begynner personligheten å utvikle seg sakte men sikkert, ungen begynner å bevege seg mer, og vanskelighetsgraden øker. Men da har man lært å bytte body, bleie, bade, legge, bysse, rape og mate - så da kommer jo nye ting som kjærkommen avveksling og naturlig økning i vanskelighetsgrad! :P

Åh, jeg likte den logikken!!! For da klarer man jo å følge opp hele tida. Må vise dette til mannen :ler:

Fiiiiiineste bildet :rodmer::strix:

Ja, verdens fineste <3

Åh så bra! :strix: Nå ble jeg glad :hoppendeglad: Dette har dere virkelig fortjent :kose:Blir helt rørt selv her jeg sitter, så jeg skjønner godt at det kom tårene hos dere begge!

Tenker at alt ble veldig virkelig for mannen nå ja Føler det er litt sånn at de bryr seg om disse tingene og er interessert og alt, men det er liksom ikke like virkelig for de, det er jo vår kropp alt foregår i. Så da blir det sikkert et ekstra sjokk når det virkelig går opp for de at de skal bli pappa

Tusen takk for fine ord :hjerte: Haha, grinejentaaa!!! Søte du :) Han har jo sagt det før, at han syns det er vanskelig å glede seg så mye nå, siden det egentlig bare er ei bønne i magen min som han ikke har noe forhold til enda. Men nå har vi jo sett den lille, og da ble det med ett myyyye mer ekte. Gleder meg til bebissen skal komme ut jeg! (eller,ikke til fødselen meeen... ) FOR MANGE IKONER, FFFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Fødsel er ikke noe å bruke energi på å grue seg til, spør du meg. Man kan ikke gjøre noe til eller fra - og uansett hvor lang fødselen blir, kommer den bare til å utgjøre en mikroskopisk del av livet :)

(Lettere sagt enn gjort, jada.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...