Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 #2621 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Jeg er veldig fornøyd med Avent sin elektriske pumpe. Kunne aldri tenkt meg til å ha manuell. Endret 30. oktober 2014 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. oktober 2014 #2622 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jaaaaah, Dropbox! <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke84 Skrevet 30. oktober 2014 #2623 Del Skrevet 30. oktober 2014 Det var veldig koselig, og jeg ble skikkelig rørt altså! Veldig fint gjort av dem, også fikk jeg jo så mye fint. I dag har jeg vasket litt gaskluter og flanellkluter (okeida, alle hvite/lyse farger). Og egentlig alt av kluter Tok så liten plass i maskinen, men fylte opp hele tørkestativet. Det var såå koselig å henge opp alle de små tingene og tenke at M skal "bruke" disse tingene i februar Satt meg ned nå og skrev opp liste over det vi mangler, og det er vel egentlig ting til stelling (stellematte, badebalje osv) og bilstol. Vi skal ønske oss bilstol i julegav av svigers, så håper vi får det der Fikk ei tåteflaske fra Green To grow i babyshoweren, men den er 3-6 mnd. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe et par flasker i den minste størrelsen? Er jo greit å ha, selv om min plan er å amme. Noen som anbefaler noe? Har lest at Dr Brown skal være bra, men jeg har jo aldri hatt baby før så dette kan ikke jeg! Jeg bruker medela swing elektrisk.. Lånte en manuell med en venninne først og.. vel. Elektrisk all the way. Liker Medela Swing veldig godt. Kjøpte en dobbel for 750 kroner på finn. Alle bitene kan jo kokes... Og dobbel = halvparten så lang tid. Pumper vel 5-7 ganger i uka, som regel på kvelden når babyen sovner og ignorerer min melkespreng på frekkeste vis ved å sove i vei. Hmf. Vi forsøkte flaskene fra avent først... Men vesla min bare rota rundt. Vi hadde også hørt bra om Dr. Brown så vi kjøpte en på apoteket. Denne likte hun godt, fikk godt tak og den slipper inn luft som reklamer for (i flasken, ikke i baby). Men synes de var dyre. Så jeg kjøpte liksågodt en 3 pak med RÅÅÅSA Dr.Brown flasker via ebay. Der fikk vi tre flasker + frakt til prisen på en flaske i norsk apotek... Elsker å spare penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke84 Skrevet 30. oktober 2014 #2624 Del Skrevet 30. oktober 2014 Et annet tips forresten.. smokker.. Jeg kjøpte mange søte MAM-smokker.. de gode, "ortodontiske". Fancysmancy. Mormoren kjøpte en masse NUK-smokker med søte navn og tekster på... ....eneste smokk hun skal ha er Philips Avent sine symmetriske. Og hun har blitt skikkelig smokkejente. Så... ja. Mitt tips: Bruk smokker fra prøvepakker og forsøk til babyen sier MMM JA TAKK før du går amok... ...penger tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 30. oktober 2014 #2625 Del Skrevet 30. oktober 2014 Så pen du er! 😘 #insta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 30. oktober 2014 #2626 Del Skrevet 30. oktober 2014 Et annet tips forresten.. smokker.. Jeg kjøpte mange søte MAM-smokker.. de gode, "ortodontiske". Fancysmancy. Mormoren kjøpte en masse NUK-smokker med søte navn og tekster på... ....eneste smokk hun skal ha er Philips Avent sine symmetriske. Og hun har blitt skikkelig smokkejente. Så... ja. Mitt tips: Bruk smokker fra prøvepakker og forsøk til babyen sier MMM JA TAKK før du går amok... ...penger tapt. Jeg tror det er sånn smokkefirmaene får det til å gå rundt: Desperate foreldre kjøper en smokk fra hver eneste produsent for å finne fram til den som virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #2627 Del Skrevet 30. oktober 2014 Antikolikkflaskene til Mam er jo fantastiske i forhold til å bare mikrosterilisere så lenge det er behov for sterilisering ihvertfall Men da skal jeg lete frem de flaskene og legge de sammen med sjalet! Anbefaler elektrisk pumpe, om man ender med å pumpe en del så tror jeg aldri i verden jeg ville holdt ut med manuell. Never ever Så bra at dere fikk hentet ut bildene Fælt å miste slikt, hadde fått noia om jeg plutselig skulle mistet alt av J f.eks. Så her lagres alt både på pc, ekstern harddisk og whatnot :laguh: Det var et lettelsens sukk som glapp ut av meg da de siste bildene stod på download og telefonen hadde 2% strøm igjen! KG julebooooord :romeo:D Det må vi få til!! Jeg hater iallefall at du har ny telefon. NEI JEG ER IKKE TEKNISK ANLAGT Å NEI JEG KAN IKKE FORTELLE DEG ALT DU LURER PÅ Får jo til litt nå da! OG jooo, du er ekspert! Jeg har pumpet et lager til lillemor. Både jeg og legene mine hadde lite tro på at jeg kunne amme til hun var eldre enn 4 mnd (kan ikke gå på medisin mens jeg ammer). Så jeg har pumpet siden hun var 2,5 mnd. Uten el. pumpe tror jeg at jeg hadde gitt meg for leeenge siden. Jeg sitter meg i sofaen, ser på noe morro mens jeg pumper dagens kvote. Elektrisk pumpe er gull! Jeg har Medela Swing. Hadde en manuell Avent-pumpe før, men fatter ikke hvordan jeg holdt ut med den! Frøkna her tar jo faktisk pupp og flaske om hverandre, og hun foretrekker de Avent-flaskene vi har fått i diverse gratispakker Også har jeg en Medela Swing og liker den godt (men har ikke prøvd noe annet, så har ikke noe å sammenligne med) Men det er gull med flaske, altså! Mannen mater henne på kvelden mens jeg lager middag (jeg anser jo sånt som "fritid", haha, eller på morgenen så jeg får sovet litt lengre. ...eller på fredagskvelden så jeg får tatt en bitteliten øl Og han synes det er kjempekos å kunne mate Hurra for bildeberging! Da noterer jeg det: elektrisk pumpe, YES PLEASE! Og pingting, dere har jo den "planen" jeg ønsker meg. High five for det! Angående bildeberging: Jeg antar at den nye telefonen er en smartphone og anbefaler sterkt Dropbox. Hver gang man har tatt et bilde "sklir" bildet ut i en nettbasert lagring - helt uten stress. iCloud (iPhone) har forsåvidt dette også, men jeg synes ikke den er like grei. Dropbox kan også brukes på dokumenter på PC. Uh, takk for tips! Skal google litt, også satser vi på at jeg får til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #2628 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jeg er veldig fornøyd med Avent sin elektriske pumpe. Kunne aldri tenkt meg til å ha manuell. Hva er den store forskjellen på Avent og Medela egentlig ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #2629 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jeg bruker medela swing elektrisk.. Lånte en manuell med en venninne først og.. vel. Elektrisk all the way. Liker Medela Swing veldig godt. Kjøpte en dobbel for 750 kroner på finn. Alle bitene kan jo kokes... Og dobbel = halvparten så lang tid. Pumper vel 5-7 ganger i uka, som regel på kvelden når babyen sovner og ignorerer min melkespreng på frekkeste vis ved å sove i vei. Hmf. Vi forsøkte flaskene fra avent først... Men vesla min bare rota rundt. Vi hadde også hørt bra om Dr. Brown så vi kjøpte en på apoteket. Denne likte hun godt, fikk godt tak og den slipper inn luft som reklamer for (i flasken, ikke i baby). Men synes de var dyre. Så jeg kjøpte liksågodt en 3 pak med RÅÅÅSA Dr.Brown flasker via ebay. Der fikk vi tre flasker + frakt til prisen på en flaske i norsk apotek... Elsker å spare penger. Uh! Så sånt kan kjøpes brukt!? Da skal jeg fader meg gjøre det. Og ebay var heller ikke et dumt tips. Tror greia må være å teste først, og så kjøpe flere Et annet tips forresten.. smokker.. Jeg kjøpte mange søte MAM-smokker.. de gode, "ortodontiske". Fancysmancy. Mormoren kjøpte en masse NUK-smokker med søte navn og tekster på... ....eneste smokk hun skal ha er Philips Avent sine symmetriske. Og hun har blitt skikkelig smokkejente. Så... ja. Mitt tips: Bruk smokker fra prøvepakker og forsøk til babyen sier MMM JA TAKK før du går amok... ...penger tapt. Hahha vi har kun kjøpt tre smokker til nå. jeg bestilte en på natursutten eller hva det heter, også en fra mam og en fra navnesmokken. Så får vi se da! Så pen du er! #insta neimen, takk for det da! (håper du sikter til det nyeste bildet, og ikke det fra i går kveld) forresten, jeg er litt lost inne på instagram. har sikkert minst 30 stk fra KG der, men jeg vet bare hvem halvparten er. ble litt mye på engang da alle adda meg da vi annonsert graviditeten, så jeg må bare beklage for at jeg ikke er heeeelt sikker på hvem alle er Jeg tror det er sånn smokkefirmaene får det til å gå rundt: Desperate foreldre kjøper en smokk fra hver eneste produsent for å finne fram til den som virker. Garantert! Eller, alle firmaer som selger barneting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #2630 Del Skrevet 30. oktober 2014 Ja, altså. Straks 27 uker, og birgervalken blir større, mens resten av meg blir mindre. Hadde jeg visst at graviditet var en slankekur skulle jeg gjort dette for lenge siden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 #2631 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hva er den store forskjellen på Avent og Medela egentlig ? Jeg er ikke sikker. Har bare brukt Medela på sykehuset. Er egentlig helt tilfeldig at jeg har brukt Avent og ikke Medela, men jeg synes det virker så unødvendig at "kontrollen" er seperat. Blir liksom en ekstra del å ta hensyn til. På Avent sin pumpe så er knappene på selve pumpedelen (den delen man ikke vasker). Det synes jeg er bedre. Men har som sagt lite erfaring med Medela. Den fikk nå ut melken den også i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 30. oktober 2014 #2632 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Jeg har Medela Swing, og der er også knappene på den delen man ikke vasker. http://www.medela.com/UK/en/breastfeeding/products/pumping/swing.html Veldig fornøyd med den. Problemet med å velge pumpe før du føder, er jo at du ikke aner om, og evt hvor mye behov du har for en pumpe. Elektrisk er jo dyrere, men hvis du først blir en pumpedame (jeg hadde for eksempel brystbetennelse), er elektrisk gull verdt. Endret 30. oktober 2014 av Nesevisa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. oktober 2014 #2633 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jeg fikk kjøpt min på finn for 500 kr! Da ble det liksom ikke noen krise om den ikke kom til å bli brukt, kunne trolig solgt den til samme prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #2634 Del Skrevet 30. oktober 2014 jeg har akkurat kjøpt en brukt medela på finn til 200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. oktober 2014 #2635 Del Skrevet 30. oktober 2014 Der var prisen sin, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 #2636 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Jeg har Medela Swing, og der er også knappene på den delen man ikke vasker. http://www.medela.com/UK/en/breastfeeding/products/pumping/swing.html Veldig fornøyd med den. Problemet med å velge pumpe før du føder, er jo at du ikke aner om, og evt hvor mye behov du har for en pumpe. Elektrisk er jo dyrere, men hvis du først blir en pumpedame (jeg hadde for eksempel brystbetennelse), er elektrisk gull verdt. Det er anderledes på Avent. Der er pumpa og flasken i en sak. Ikke flaske og "puppetrakt" i ett, og en egen Running med knapper for seg, hvis du skjønner. Sånn som på bildet. Endret 30. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 30. oktober 2014 #2637 Del Skrevet 30. oktober 2014 Bra du har fått deg pumpe frøken, så slipper du å måtte tenke mer på det Bra pris fikk du også! Og fiiiin mage, det glemte jeg å si i sted. M har en bra hybel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 30. oktober 2014 #2638 Del Skrevet 30. oktober 2014 Pøh, du er da pen på alle bildene.. men muligens liiiitt sjokkert på det ene. Flott mage! Og bra du fikk kjøpt brukt pumpe. Jeg kjøpte Avent sin elektriske. Var rimelig fornøyd med den, men hører mange skryter over Medela sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 30. oktober 2014 #2639 Del Skrevet 30. oktober 2014 Har visst ikke så mye å bidra med her, jeg som aldri klarte å venne meg til verken pumpe eller Dropbox (Skydrive, derimot, har jeg motvillig begynt å få dreisen på, men som sagt: motvillig. Teknisk imbesil, altså...) Men jeg kan si at du har en veldig flott mage, for det har du! Eller "Birgervalk", da Er det et uttrykk jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2014 #2640 Del Skrevet 30. oktober 2014 Yey for pumpe og yey for preggomage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg