Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var veldig koselig, og jeg ble skikkelig rørt altså! :) Veldig fint gjort av dem, også fikk jeg jo så mye fint.

I dag har jeg vasket litt gaskluter og flanellkluter (okeida, alle hvite/lyse farger). Og egentlig alt av kluter :ler: Tok så liten plass i maskinen, men fylte opp hele tørkestativet. Det var såå koselig å henge opp alle de små tingene og tenke at M skal "bruke" disse tingene i februar :hjerte: Satt meg ned nå og skrev opp liste over det vi mangler, og det er vel egentlig ting til stelling (stellematte, badebalje osv) og bilstol. Vi skal ønske oss bilstol i julegav av svigers, så håper vi får det der :)

Fikk ei tåteflaske fra Green To grow i babyshoweren, men den er 3-6 mnd. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe et par flasker i den minste størrelsen? Er jo greit å ha, selv om min plan er å amme. Noen som anbefaler noe? Har lest at Dr Brown skal være bra, men jeg har jo aldri hatt baby før så dette kan ikke jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler veldig Mam sine antikolikk flasker, er de vi har best erfaring med. Kan legge ved noen dr Brown glassflasker sammen med bæresjalet, kjøpte to som aldri ble brukt :laugh: Kjøpte de billig på tilbud så de kan du få gratis :P Flaskene er vel ofte lik str, men ulik str på smokken, så om du finner smokk som passer nyfødt kan du jo prøve med den du fikk. Kan være greit å ha noen liggende i tilfelle man får behov for det, man vet jo aldri. :)

Det er helt spesielt å vaske de bittesmå klærne og alt de skal ta i bruk. Smuldret helt når jeg var i gang med å vaske alt til J :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å ha noen flasker, og en pumpe. Vi har både Avent og MAM-flasker, pluss noen fra Medela. Synes de har vært bra, men har hørt mye bra om Dr. Brown også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillemor 5 mnd og vi har ikke brukt en eneste flaske enda. Fikk noen i de gratispakkene, men de ligger i en skuff ett eller annet sted.

Men er jo forskjellig fra person til person hvor mye melk man får og hvordan ammingen fungerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig greit å ha flasker og pumpe selv om en ammer, spesielt om en har en unge som ikke sover så bra så pappaen kan ta noen timer mens mor får noen timer på øyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fornøyde med MAM (antikolikk), eneste flaska jenta mi tok da hun var mindre. Veldig greit å venne til flaske, slik at pappaen også kan hjelpe litt til, slik som Siyha sier. 😊

Endret av Maneo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei tåteflaske fra Green To grow i babyshoweren, men den er 3-6 mnd. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe et par flasker i den minste størrelsen?

Min erfaring er at flasker med bred hals er lettest å vaske. Derfor er Dr.Browns ikke min favoritt. Har hørt av andre mammaer i barselgruppa at det er ekstra deler i de flaskene som gir mye styr med å vaske og sette opp igjen.

Jeg hadde ikke behov for noen flasker før babyen var rund 6 mnd og begynte å få fersk presset frukt juice/mos/te/vann på flaske.

Det er jo hull størrelsen på smokken som er avgjørende for hvem flaska passer. Bare kjøp en smokk i str. 0-3 (0-6 mnd.) om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående flasker, folkens! :) Tar gjerne i mot de flaskene Favole, bare for å prøve dem i det minste :ler: Men jo, MAM antikolikk frister mest. Vi har jo en drøm om at gutten skal ta flaske og puppen om hverandre, for mrdior er veldig gira på å være veldig til stede under babyperioden. Og han vil gjerne avlaste meg der det går, og omvendt. Så flaske er noe vi gjeeeerne vil få til. Men går det ikke, så går det ikke. anbefaler dere manuell eller elektrisk pumpe forresten? :)

-----------

Mobilen min er jo død som dere vet, men mrdior hadde bestilt et kit fra usa sånn at vi fikk bytta batteri på den, i det minste for å få ut bildene. Men, det er ikke batteriet som er dødt, det er selve "laderhullet! (heter det det? :klo: ) som er dødt, og dermed hjelper det jo ikke å bytte batteri.. Meeen, var 16% strøm på det batteriet vi satt i, så jeg fikk fart på ræva for å finne en app som gjorde at jeg kunne legge over bildene til pcen via wifi! Og visst F fant vi det :hoppe: Så nå er feriebildene og ALLE bildene av pusi redda, hurra :hjerte:

Ellers har jeg jo begynt å bruke min nye telefon i dag. Bare spør Saraby om hvor morsomt jeg syns det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antikolikkflaskene til Mam er jo fantastiske i forhold til å bare mikrosterilisere så lenge det er behov for sterilisering ihvertfall :Nikke: Men da skal jeg lete frem de flaskene og legge de sammen med sjalet!

Anbefaler elektrisk pumpe, om man ender med å pumpe en del så tror jeg aldri i verden jeg ville holdt ut med manuell. Never ever :P

Så bra at dere fikk hentet ut bildene :jepp: Fælt å miste slikt, hadde fått noia om jeg plutselig skulle mistet alt av J f.eks. Så her lagres alt både på pc, ekstern harddisk og whatnot :laguh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater iallefall at du har ny telefon. NEI JEG ER IKKE TEKNISK ANLAGT Å NEI JEG KAN IKKE FORTELLE DEG ALT DU LURER PÅ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pumpet et lager til lillemor. Både jeg og legene mine hadde lite tro på at jeg kunne amme til hun var eldre enn 4 mnd (kan ikke gå på medisin mens jeg ammer). Så jeg har pumpet siden hun var 2,5 mnd. Uten el. pumpe tror jeg at jeg hadde gitt meg for leeenge siden. Jeg sitter meg i sofaen, ser på noe morro mens jeg pumper dagens kvote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk pumpe er gull! Jeg har Medela Swing. Hadde en manuell Avent-pumpe før, men fatter ikke hvordan jeg holdt ut med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min fikk tvillinger, så jeg får låne hennes doble, elektriske pumpe. Tror jeg kommer til å føle meg som en ku under pumpingen i starten :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkna her tar jo faktisk pupp og flaske om hverandre, og hun foretrekker de Avent-flaskene vi har fått i diverse gratispakker :ler: Også har jeg en Medela Swing og liker den godt (men har ikke prøvd noe annet, så har ikke noe å sammenligne med) Men det er gull med flaske, altså! Mannen mater henne på kvelden mens jeg lager middag (jeg anser jo sånt som "fritid", haha, eller på morgenen så jeg får sovet litt lengre. ...eller på fredagskvelden så jeg får tatt en bitteliten øl :lol: Og han synes det er kjempekos å kunne mate :)

Hurra for bildeberging! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Angående bildeberging:

Jeg antar at den nye telefonen er en smartphone og anbefaler sterkt Dropbox. Hver gang man har tatt et bilde "sklir" bildet ut i en nettbasert lagring - helt uten stress. iCloud (iPhone) har forsåvidt dette også, men jeg synes ikke den er like grei. Dropbox kan også brukes på dokumenter på PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...