Gå til innhold

Kjøre lang tur alene med 1 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøre for å besøke noen venner som bor i en annen by. Jeg vil ha med meg datteren min på 15 måneder. Bilturen er i alt ca. 3-4 timer pluss minus.

Noen som har erfaringer med å kjøre alene med så små barn? går det greit? Noen som har tips og råd i forhold til turen?



Anonymous poster hash: 5bc6f...dc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La barnet ha med seg noen leker og vannflaske. Stopp i alle fall ett par ganger og la barnet strekke godt på beina. Det er i alle fall mine råd :-)

Anonymous poster hash: 090d4...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 70 mil da datteren min var 14 mnd. Gikk overraskende greit. Hadde med mye mat og drikke, ofte stopp, lekesaker i baksetet og så sov hun store deler av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort mye helt siden eldstemann ble født. Beregn god tid, ta med leker, fingermat og vannkopp (tett). Stopp når det trengs og finn på noe gøy, det er ihvertfall enkelt på sommeren. Ha med niste, bleier, våtservietter osv for lengre stopp, og stopp gjerne på spennende steder.

Jeg planlegger slik at jeg kjører en liten stund før jeg vet at barna blir trøtte. Da er de våkne en halvtime-time, sover en time eller halvannen, og er våkne siste biten.

Etter at vi kjøpte DVD-spiller i bilen har turene gått som en drøm, super investering! :)

Da vi hadde bare en unge kjørte vi ofte på kvelden etter grøt og kveldsstell. Da kunne vi kjøre i ett strekk og legge ungen over i senga når vi kom frem. Med 2 små gjør jeg ikke dette lenger, slitsomt om den ene skulle våkne og bli vanskelig sent på kvelden mens den andre vil/bør sove. Uforutsette ting er alltid enklest å håndtere på dagtid.



Anonymous poster hash: b4961...3e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt masse med små barn. Ta pauser og ikke stress.

Har kjørt turer med opptil 4 små; en som var 6 mnd, en som var 1,5 år og to som var 3 år. Det gikk helt strålende. Var bare stresset om vi stoppet på en bensinstasjon eller lignende for å få hele flokken trygt fra bil og inn.

Lykke til! :-)

Endret av Ellevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort mye, også alene med to småbarn. Jeg pleier å kjøre rett før sovetidpå dag eller kveld. Om barna sover så stopper jeg ikke! Om de er våkne og blir lei, så stopper vi. Har med mat og drikke og leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...