Gå til innhold

Ikke skill deg om du har unger og prøv å være gift når du får barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I følge en undersøkelse fra NOVA, viser det seg at barn, og særlig gutter, sliter mer dersom foreldrene er skilt og lever i ustabile familieforhold. Fravær av far er spesielt skadelig for gutter, men også jenter. Samtidig sliter de når de vokser opp under dårlige oppvekstforhold og ved mobbing, også dette påvirker guttene mer negativt. Når de ikke har god disiplin og omsorg tyder det på at de sliter mer også.

Rapporten tyder på at skolen burde bli mer disiplinert og ikke legge så mye opp til elevene skal lære ting selv. På eget initiativ. Samt tilsette flere mannlige lærere, som kanskje kan være rollemodeller for guttene, som ofte ikke har en far i dag.

http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2014/Kjoennsforskjeller-i-skoleprestasjoner

Årsaken til at gutter sliter mer enn jenter på grunn av det nevnte er ikke kjent.



Anonymous poster hash: 388e4...180
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du som er forfatter siden du legger ut en lik til kjøp av en rapport?



Anonymous poster hash: 198ec...27c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som er forfatter siden du legger ut en lik til kjøp av en rapport?

Anonymous poster hash: 198ec...27c

Nei, det er ikke jeg som er forfatter. Skulle gjerne tatt æren for det men. Alt står i sammendraget for øvrig.

Anonymous poster hash: 388e4...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye verre å bo i et hus med foreldre som ikke har det bra sammen enn å ha foreldre som skiller seg og heller blir lykkelige hver for seg. Mine foreldre skilte seg og takk gud for det.



Anonymous poster hash: f6ccb...b80
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så betyr ikke skilte foreldre at man ikke har en farsrolle. I dag har far like mye rett til å se barnet som det mor har med mindre en av foreldrene har gjort noe som gjør at de ikke skal få like mye samvær.



Anonymous poster hash: f6ccb...b80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok mye verre å bo i et hus med foreldre som ikke har det bra sammen enn å ha foreldre som skiller seg og heller blir lykkelige hver for seg. Mine foreldre skilte seg og takk gud for det. Anonymous poster hash: f6ccb...b80

Ikke for mange, og spesielt ikke for gutter kan det virke som.

Anonymous poster hash: 388e4...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var et helt forferdelig sammendrag av den rapporten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hvorvidt barn takler en skilsmisse bra, har nesten ALT å gjøre med konfliktnivået og samarbeidet mellom foreldrene. Hvis foreldrene sparer kranglingen til når barna ikke hører, og samarbeider godt etter skilsmissen, vil barna i de fleste tilfeller takle en skilsmisse bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være samboer kan være like stabilt som å være gift. Jeg vil ikke akkurat kalle samboerskap "ustabilt familieforhold", ei heller å ha skilte foreldre. Det som teller er hvordan foreldrene samarbeider og hvordan de opptrer ift. barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye verre å bo i et hus med foreldre som ikke har det bra sammen enn å ha foreldre som skiller seg og heller blir lykkelige hver for seg. Mine foreldre skilte seg og takk gud for det.

Anonymous poster hash: f6ccb...b80

Enig med deg. Jeg tror nok min oppvekst hadde vært langt bedre om mine foreldre hadde tatt til vettet og skilt seg. Men de er av den gamle skolen, hvor man holder sammen uansett.

En edel tanke, men med tanke på de problemene de hadde i ekteskapet ville det vært den beste løsningen for de fleste av oss i familien om de hadde skilt lag.

Anonymous poster hash: d95f4...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye verre å bo i et hus med foreldre som ikke har det bra sammen enn å ha foreldre som skiller seg og heller blir lykkelige hver for seg. Mine foreldre skilte seg og takk gud for det. Anonymous poster hash: f6ccb...b80

Poenget er kanskje at man skal gjøre en større innsats for å VÆRE lykkelig, og ikke bare vente på å BLI lykkelig?

Anonymous poster hash: 0428a...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skilt, og det var det beste for alle. Jeg og min xmann skiltes som venner. Vi bor like ved hverandre og har guttungen annenhver uke. Han lever heller ikke noe i bag. Da vi har klær og leker osv begge steder. Guttungen fikk det bedre når vi skilte lag. Jeg er i nytt forhold og samboerskap i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er kanskje at man skal gjøre en større innsats for å VÆRE lykkelig, og ikke bare vente på å BLI lykkelig?

Anonymous poster hash: 0428a...682

Man kan være lykkelig og så etter en del år så slutter man bare å elske hverandre. Det skjer og det er ikke for deg å dømme mennesker som mister følelser for hverandre. Jeg vil gjerne at mine fremtidige barn skal kunne vokse opp i en hjem med både mor og far i samme hjem, men jeg kommer nok til å skille meg om ting forandrer seg. Man vil ikke være lykkelig i et forhold med noen man ikke elsker lengre. Min far og min mor er som sagt skilt, og begge har nye partnere men min far giftet seg da jeg var rundt 5 år, så jeg har liksom hatt min stemor som en ekstramor. Og det er jeg så evig glad for siden min mor er psykopat. Min stemor blir derfor som min mor selv om det bare er min biologiske mor som jeg kaller "mamma". På grunn av at min far skilte seg fra min psykopatiske mor gjorde at jeg kunne få en tilnærmet normal oppvekst og har vokst opp til å bli et menneske uten så veldig mange problemer som jeg ville hatt dersom jeg ikke hadde den hjemmen hos min far som jeg kunne dra til da ting ble for ille med min mor.

Anonymous poster hash: f6ccb...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se av sammendraget ditt så har rapporten kun med barn av skilte og barn av foreldre i forhold.

Med mindre rapporten også inneholder en egen studie av barn som vokser opp i forhold der mor og far ikke elsker hverandre og har det bra sammen, og det kan dokumenteres at disse barna greier seg bedre enn barn av skilte, så blir konklusjonen "alltid best å holde sammen" ren bulllshit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...