Gå til innhold

Når kom det ut råmelk hos deg?


inlovewith

Anbefalte innlegg

Nyskjerrigper slår til igjen! Samboer er veldig glad i å leke med brystene mine, klemme og skvise litt, og til min store forskrekkelse begynte det å lekke litt klar væske ut av ene nippelen i dag!:O jeg er i uke 23, og regner med at dette må være råmelk? Når kom det råmelk ut hos dere? Ble det en plage? Lakk det masse sånn at bhen deres ble fuktig liksom? Hilsen førstegangs gravid og veldig nyskjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var omtrent halvveis da jeg prøvde å klemme litt, og der kom det råmelk ja. Det lakk ikke før etter fødsel, men jeg kunne klemme ut om jeg ville. Ble helt fascinert, og klemte både titt og ofte. Sikkert ikke bra :flau:

Det som er litt festlig, er at jeg fortsatt kan klemme melk hvis jeg prøver. Guttungen er over seks år gammel.



Anonymous poster hash: 38813...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råmelk kommer ikke før etter fødselen og varer ikke så lenge. Melk før fødselen er bare melk.

Jeg fikk råmelk ca ett døgn etter fødselen.

Anonymous poster hash: 0bc1f...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råmelk kommer ikke før etter fødselen og varer ikke så lenge. Melk før fødselen er bare melk.

Jeg fikk råmelk ca ett døgn etter fødselen.

Anonymous poster hash: 0bc1f...e01

Ok. Jeg trodde det kanskje var råmelk jeg da. Hva heter det da? Og hvorfor kommer det ut så tidlig?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 34

Anonymous poster hash: fae4f...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ut melk ca to uker før fødselen, men jeg prøvde i grunnen ikke før - så jeg vet ikke når den kom. Den var nokså tykk, og litt gulaktig.

Anonymous poster hash: 8e6b5...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk i uke 28, kom bare en dråpe fra hver når jeg klemte :P Har ikke lekket noe mer som jeg har merket, men kjenner av og til at jeg er litt fuktig/klam, er i uke 29 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte det å lekke fra uke 19, er andregangs og når jeg kom opp i uke 22 måtte jeg kjøpe ammeinnlegg, er i uke 27 nå.

Så om det blir samme "problem" som forrige gang, skal jeg ikke se bort ifra, da blir det å gi melk til andre på sykehuset :)



Anonymous poster hash: 6b29c...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg trodde det kanskje var råmelk jeg da. Hva heter det da? Og hvorfor kommer det ut så tidlig?:)

Vet ikke hva det kalles da, men det er sikkert hormoner som gjørt at noen får melk før fødselen. Skal være et godt tegn har jeg skjønt, de fleste da (ikke alle) får null problemer med melkeprduksjonen etter fødsel. Men det kan gå galt og.

Anonymous poster hash: 0bc1f...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det kalles da, men det er sikkert hormoner som gjørt at noen får melk før fødselen. Skal være et godt tegn har jeg skjønt, de fleste da (ikke alle) får null problemer med melkeprduksjonen etter fødsel. Men det kan gå galt og.

Anonymous poster hash: 0bc1f...e01

http://ammehjelpen.no/artikkel/41/Melkeproduksjonen

Det er råmelk man lekker, melkeproduksjonen kommer jo ikke i gang før etter fødsel. Og det har ikke noe å si for amminga om du lakk råmelk eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel dette rundt uke 22-23 tror jeg. Kommer hvitt ut av mine brystvorter. Lekker på natta så det kan være flekker på lakenet om morgenen, men ikke noe på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke klemt ut en dråpe før noen dager etter fødselen jeg. Husker at det stressa meg litt siden "alle" andre opplevde å få råmelk, og jeg var redd jeg aldri fikk noe melk.

Men melk ble det til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...