Gå til innhold

Bortkjemte rikmannsbarn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, og de folka trenger ikke være oljebarn. Oljebarn er avhhengig av OSS andre. vi er ikke avhengig av DE Anonymous poster hash: 58667...e9d

Slutt og klag! Sammenlignet med flere andre steder i verden er DU også et "oljebarn"!

Anonymous poster hash: 608db...786

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok et av disse rikmannsbarna...har aldri måttet bekymre meg for penger, og kunne kjøpe den leiligheten jeg ville ha når jeg flyttet hjemmefra. Men hvorfor skulle jeg ikke ønske å jobbe? Jeg har studert i 9 år tilsammen, jobbet som turnuslege mens jeg tok doktorgrad og måtte nedprioritere mye. Har aldri tenkt at det ikke er så farlig om jeg står, fordi jeg har penger - det er jo ikke pengene som gjør at man ønsker å jobbe, man ønsker jo å gjøre noe nyttig. Synes du er både trangsynt og fordomsfull.

Jeg går heller ikke rundt og skryter av hvor mye penger jeg har - det er det jo ingen som har noe med.

Anonymous poster hash: bf3ab...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Så klart spiller du for galleriet nå. Du jobber IKKE fordi du syns det er meningsfult.



Anonymous poster hash: 58667...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Så klart spiller du for galleriet nå. Du jobber IKKE fordi du syns det er meningsfult.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Hvis man trenger penger, hvorfor tror du man jobber da? Fordi man ikke kan strikke?

Anonymous poster hash: 20086...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere rikinger trenger ikke mere penger



Anonymous poster hash: 58667...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere rikinger trenger ikke mere penger

Anonymous poster hash: 58667...e9d

De har penger nettopp fordi de gidder å jobbe.

Anonymous poster hash: 20086...916

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men han har et poeng. de arbeider seg ikke til penger. dem arver seg til

Endret av Spinat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Tilhører arbeiderklassen her, og lurer GENUINT på dette.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Hvorfor i all verden er det så jævlig viktig og ha en funksjon i samfunnet?

Å være i live er en gave i seg selv, slutt og trekk det ned i søla, javisst er det mange som missbruker det livet de har fått men det betyr ikke at det generelt sett er mindre verdt av den grunn.

Jeg kunne helst tenke meg og slippe å måtte jobbe, slippe og være fanget av gjeld og krav om inntekt.

Og være fri til og gjøre som jeg vil. Reise rundt og se alle de flotte tingene denne planeten har og oppvise.

Sitte på en stein i ørkenen og meditere om jeg så følte for det.

Og være en gjeldslave og arbeidsmaur er ikke synonymt med og faktisk gjør noe for samfunnet. De essensielle plassene i samfunnet blir alltids fyllt uavhengig av hva et enkeltindivid finner på. Det som for meg er mye viktigere enn om du hver morgen tar på deg dress og slips og går til jobben din er hva slags menneske du er og hva slags verdier du står for. Hvordan forandring -dog liten du på individuell basis fremmer. hjelper du andre, gjør du noe for en bedre verden?

10 til 15% av oss har psykopatiske trekk. 3% av oss er rene psykopater. Og det lever bøtter og spann med folk uten disse diagnosene som ikke bryr seg om noe annet enn seg selv og som ikke gjør noe annet enn og spre faanskap. De er enkelt og greit noen jævla drittsekker, selv om den psykologiske terminologien ikke vil være enig i mitt valg av definisjon.

Poenget mitt er da at det er jævla mye mere enn om du tusler på jobb hver morgen som har noe og si for hvor verdifull du er for dette samfunnet og for menneskene rundt deg.

Endret av Malanthor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

men han har et poeng. de arbeider seg ikke til penger. dem arver seg til

Alle arver noe med mindre man er foreldreløs

Et samfunn trenger rike mennesker, middelklasse og arbeiderklasse. Slik er det bare.

TS har INGEN "poeng". I Norge har alle mennesker muligheter. Muligheten til å ta seg en utdannelse, spare penger til bolig gjennom BSU etc. På skolene har man spesialpedagoger som hjelper vanskligstilte barn og på universitet har man såkalt realkompetanse. Alle har muligheter. Større muligheter enn i noe annet sivilisert land. Greia er at enkelte uansvarlige mennesker dropper ut av videregående, skaffer seg en dårlig jobb og de pengene de tjener sparer de ikke. Forskjellen på fattige og rike er at rike investerer pengene, mens de fattige kjøper mest mulig trash.

Eneste problemet med rikfolk er at de får for mye innflytelse i politikken. Særlig i USA er det et problem. Arvingene og rikmannslivet driter jeg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Slutt og klag! Sammenlignet med flere andre steder i verden er DU også et "oljebarn"!

Anonymous poster hash: 608db...786

Godt svar. Kjenner utenlandsstudenter som sier at der de kommer fra kjøper de ikke bøker. De bare kopierer dem. Dette fordi de ikke har råd.

Vi er rike. Rikere enn vi tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og de folka trenger ikke være oljebarn. Oljebarn er avhhengig av OSS andre. vi er ikke avhengig av DE

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Ok, en liten voksenopplaering:

"Oljebarn" er et begrep som brukes om nordmenn av en viss generasjon. Dvs. nordmenn flest - som er fodt med gullskje i munnen sammenliknet med mennesker flest - ikke det rike utvalg. Det er ikke noe man slenger om seg om eliten, det betegner unge nordmenn flest. Fordi gratis utdannelse og gode inntekter er noe alle nordmenn har tilgang til på en eller annen måte.

Det er langt vanskeligere å starte en bedrift i Norge enn de fleste land. Her betaler man formueskatt via bedriften via dag 1, selv om man ikke faktisk har profitt, kun inntekter. Jeg kjenner entrepreneurer fra USA og Frankrike og samtlige ville ikke "i sine villeste drommer" startet bedrift i Norge.

Dersom man har ideene, kunnskapen, startkapitalen og evnen til å starte egen bedrift er de fleste land mer gunstige enn Norge. Resultatet er tydelig - det er mangel på nye bedrifter og investering i dem i Norge. De fleste som kjoper aksjer kjoper i storre firma også.

Det finnes knapt et land med bedre muligheter enn Norge for de ressurssvake. Jeg har null sympati.

Anonymous poster hash: e390b...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil. samfunnet er bygget av mennesker, og skal alle v ære med, må alle bidra manaltor



Anonymous poster hash: 58667...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, en liten voksenopplaering:

"Oljebarn" er et begrep som brukes om nordmenn av en viss generasjon. Dvs. nordmenn flest - som er fodt med gullskje i munnen sammenliknet med mennesker flest - ikke det rike utvalg. Det er ikke noe man slenger om seg om eliten, det betegner unge nordmenn flest. Fordi gratis utdannelse og gode inntekter er noe alle nordmenn har tilgang til på en eller annen måte.

Det er langt vanskeligere å starte en bedrift i Norge enn de fleste land. Her betaler man formueskatt via bedriften via dag 1, selv om man ikke faktisk har profitt, kun inntekter. Jeg kjenner entrepreneurer fra USA og Frankrike og samtlige ville ikke "i sine villeste drommer" startet bedrift i Norge.

Dersom man har ideene, kunnskapen, startkapitalen og evnen til å starte egen bedrift er de fleste land mer gunstige enn Norge. Resultatet er tydelig - det er mangel på nye bedrifter og investering i dem i Norge. De fleste som kjoper aksjer kjoper i storre firma også.

Det finnes knapt et land med bedre muligheter enn Norge for de ressurssvake. Jeg har null sympati.

Anonymous poster hash: e390b...823

du motsier deg selv. du sier at Norge r ille land, men samtid i bra.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle arver noe med mindre man er foreldreløs

Et samfunn trenger rike mennesker, middelklasse og arbeiderklasse. Slik er det bare.

TS har INGEN "poeng". I Norge har alle mennesker muligheter. Muligheten til å ta seg en utdannelse, spare penger til bolig gjennom BSU etc. På skolene har man spesialpedagoger som hjelper vanskligstilte barn og på universitet har man såkalt realkompetanse. Alle har muligheter. Større muligheter enn i noe annet sivilisert land. Greia er at enkelte uansvarlige mennesker dropper ut av videregående, skaffer seg en dårlig jobb og de pengene de tjener sparer de ikke. Forskjellen på fattige og rike er at rike investerer pengene, mens de fattige kjøper mest mulig trash.

Eneste problemet med rikfolk er at de får for mye innflytelse i politikken. Særlig i USA er det et problem. Arvingene og rikmannslivet driter jeg i.

feil. penger er bare tall, de er ikke verdt noe før en bruker dem.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Tilhører arbeiderklassen her, og lurer GENUINT på dette.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Jeg har aldri møtt noen av de du beskriver her. Jeg studerer juss, og regner med at "rikmannsbarn" er godt representert blandt de jeg møter daglig. Innlegget ditt er gjennomsyret av klassehat og sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

feil. de ser på oss som mindre verdt. derfor studerer de og jobber de. mens vi genuint sliter med å bestå skole, kjeder oss på jobb, og styrker på eksamen

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Jeg har helt motsatt erfaring. Barn av høyt utdannede og velstående foreldre jobber "rævva av seg" for å møte forventningene til familien. De sitter hjemme og leser når andre ungdommer spiller dataspill og er på fest. Barn av foreldre med "lavstatusyrker" eller navere har større sjangs for å skulke skolen, feste og ha det gøy i stedet for å jobbe.

Du klager over at du kjeder deg på jobb? Jeg tipper at det er mange leger og jurister som kjeder seg på jobb fra tid til annen, og som skulle ønske at de fikk mer tid med familie/hobbyer. De skjønner imidlertid at de er bedre tjent med å prioritere jobb i det lange løpet. Imens sitter sånne som deg og koser seg hjemme forran TVn og forbanner "de bortskjemte rike".

Min erfaring er også at barn fra trangere kår sløser mer med penger (når de først har dem) enn rikmannsbarn. I min studentkrets ser jeg at barn fra nedre middelklasse bruker pengene sine på røyk, alkohol, dataspill og konserter, mens rikmannsbarn ofte investerer i f.eks bolig, jobber ved siden av studiene og sitter mye mer hjemme i stedet for å bruke opp alle pengene med en gang. Middelklassebarna har et større forbruk enn overklassebarna i min krets.

Man blir ikke rik av å bruke penger er det noe som heter.

Endret av Ungoliant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Tilhører arbeiderklassen her, og lurer GENUINT på dette.

Vi er de neste eierene av arbeidsplassen til mange av dere. Vår funksjon er å overta etter våre foreldre.

Anonymous poster hash: f8c2d...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du motsier deg selv. du sier at Norge r ille land, men samtid i bra.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Jeg sier at Norge er

- bra ift. velferd og gratis utdannelse

- dårlig ift. å starte opp eget firma

Vanskelig å forstå?

Anonymous poster hash: e390b...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor spare penger? de er jo bare tall? de fattige er ''fattige'' på konto (tall som ikke betyr noe) fordi de har forstått at penger er først verdt noe i det de brukes. Dem kan bli uvverdifulle i løpet av nattan



Anonymous poster hash: 58667...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...