Gå til innhold

Bortkjemte rikmannsbarn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Tilhører arbeiderklassen her, og lurer GENUINT på dette.



Anonymous poster hash: 58667...e9d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville du selv brukt pengene på om du hadde hatt dem?

Anonymous poster hash: 4063d...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Tilhører arbeiderklassen her, og lurer GENUINT på dette.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Tror du det er så mange som gjør det, altså? Og at noen av dem er på KG?

Anonymous poster hash: a192d...b1b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som bidrar til samfunnet selv om de lever på foreldrene eller har fine boliger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stygt sagt av deg. Eneste funksjon bare er å være i live? De færreste med så mye penger sitter på ræva og spiller playstation hele dagen, de jobber hardt og bidrar til at arbeiderklassen har en jobb å gå til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen i akkurat dette tilfellet, men på andre måter. For eksempel faren som kjøpte oppussingsobjekt til datteren sin og nå bruker pensjonisttilværelsen sin på å pusse det opp for henne. Ikke fordi han føler at han må, men fordi han vil. På et eller annet tidspunkt så hadde hun vel arvet pengene uansett, så hvorfor ikke gi de mens han er i live? Slik at han ser hva de blir brukt på, her vet jeg om et tilfelle hvor datteren har brukt de opp på festing i Kos.

Om du hadde vært i situasjonen da; hva ville DU valgt?



Anonymous poster hash: 07368...475
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ingen i akkurat dette tilfellet, men på andre måter. For eksempel faren som kjøpte oppussingsobjekt til datteren sin og nå bruker pensjonisttilværelsen sin på å pusse det opp for henne. Ikke fordi han føler at han må, men fordi han vil. På et eller annet tidspunkt så hadde hun vel arvet pengene uansett, så hvorfor ikke gi de mens han er i live? Slik at han ser hva de blir brukt på, her vet jeg om et annet tilfelle hvor datteren har brukt de opp på festing i Kos.

Om du hadde vært i situasjonen da; hva ville DU valgt?

Anonymous poster hash: 07368...475

Anonymous poster hash: 07368...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvorfor man sier at misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften i Norge.

De aller, aller fleste riksmannsbarn jeg kjenner studerer eller arbeider. Ellers er de opptatt med å betale tilbake lånet de måtte ta for å finansiere den daværende arveaviften (hvis de ikke måtte selge boligen de arvet for å finansiere denne), samt å fristille nok kapital til å kunne betjene formuesskatten som kreves inn hvert kvartal. Ikke alle studerer eller arbeider med noe en kan betegne som samfunnsnyttig, men jeg kjenner ikke til noen som kun driver dank.

Et ytterst lite fåtall har så velstående foreldre at de ikke behøver å tenke på disse skattene og avgiftene. I alle tilfeller synes jeg det er trist å lese at TS bobler av misunnelse, særlig når han eller hun ikke eier begrep om hvordan det er å være bemidlet.



Anonymous poster hash: b77e9...a78
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

levd sparsommelig så klart? ikke prøvd å late som jeg vvar bedre enn andre, hvis jegg var rik



Anonymous poster hash: 58667...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

levd sparsommelig så klart? ikke prøvd å late som jeg vvar bedre enn andre, hvis jegg var rik

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Er ikke sånn at veldstående mennesker later som om de er bedre enn andre, noen såklart, men ikke alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

99,99 prosent



Anonymous poster hash: 58667...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig tåpelig spørsmål. Akkurat det du beskriver gjelder neppe mer enn ti-tolv stykker her til lands, men det finnes utvilsomt folk med bra med penger i familien. Det er da likevel ikke deres "feil" at de får mye hjelp og støtte hjemmefra, og de jobber og studerer stort sett vel så mye som andre.

Det er greit med kritikk av "de rike", men dette er jo bare usaklig sutring og klaging over et ikke-eksisterende problem. Klassekamp uten grunn og uten ordentlig adressat.



Anonymous poster hash: 4140b...a81
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

99,99 prosent

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Helt feil.

Jeg datet en av landets rikeste menn, men jeg visste det ikke før mange år etterpå. Ikke før jeg så "Den hemmelige millionæren" på tv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Tilhører arbeiderklassen her, og lurer GENUINT på dette.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Om du hadde hadde en gedigen formue, hadde du så klart spandert ekstra på barna dine. Alle hadde gjort det. Og selv om de får mye spandert av foreldrene sine, kan de likevel bidra i samfunnet. Alle disse "rikmannsbarna" jeg kjenner har egen jobb i tillegg, de lever ikke bare av arven. Mens en annen driver med frivillighetsarbeid.

Anonymous poster hash: 7f1d2...b58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lever av foreldrenes formue, eier 10-roms på Tjuvholmen der back-up ''bare'' er en Villa på Frogner; hvordan kan dere trives med dere selv? Når dere ikke har en eneste funksjon i samfunnet, annet enn å bare være i live?

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Hvordan man ville trives med seg selv hvis man levde av foreldrenes formue? Da kan man også stille spørsmål om hvordan man generelt trives med livet som det nå var tilrettelagt. Jeg mener det kommer an på mye om man trives eller ikke. Men en god økonomi er jo en god ting og gjør et lettere i noen tilfeller å trives, men det kommer i hvertfall ikke bare an på det.

Når man ikke har en eneste funksjon i samfunnet annet enn å bare være i livet? Mener du at dette henger klart sammen med å gjelde alle som lever på sine foreldres formue? Det kan jeg love deg at det ikke er.

99,99 prosent

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Det er ikke tilfelle. Men la oss si at det er det. At så mange ikke trives med seg selv og bare har en funksjon i å være i livet. Da er jo dette veldig leit for dem. Da vil du vel hjelpe dem siden de ikke har det godt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har det godt med seg selv, pga penger. men de gjør ikke nytte vfor noen andre...

fordi de jobber og studerer er fordi de tar det chill, de vet de kan stryke, og likevel få en chill jobb de arver og penger de kan leve på, unsett.



Anonymous poster hash: 58667...e9d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bortskjemte*



Anonymous poster hash: 92f7d...c36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har det godt med seg selv, pga penger. men de gjør ikke nytte vfor noen andre...

fordi de jobber og studerer er fordi de tar det chill, de vet de kan stryke, og likevel få en chill jobb de arver og penger de kan leve på, unsett.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

De gjør da ikke mer eller mindre nytte for andre enn det folk flest gjør. Du sier jo selv at de "jobber og studerer". Om de føler et voldsomt press for å gjøre det bra eller ikke betyr da ikke noe som helst for deg, så lenge de faktisk jobber, det betyr bare at de har det litt finere selv. De gjør ikke deg noen ting, så jeg skjønner ikke hva det er å bry seg med.

Mange av de hyggeligste folkene jeg har møtt har vært barn av rikfolk. Jeg bruker sjelden ordet "bitter" på KG, jeg har vel faktisk aldri brukt det før, men her passer det godt. Kritikken om at de ikke gjør nytte for andre enn seg selv er like presis eller upresis for rikfolk som for alle andre.

Anonymous poster hash: 4140b...a81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil. de ser på oss som mindre verdt. derfor studerer de og jobber de. mens vi genuint sliter med å bestå skole, kjeder oss på jobb, og styrker på eksamen, kan de hele tiden chille og vite at pengene redder dem. de har en annen instilling til verden, en usunn.



Anonymous poster hash: 58667...e9d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil. de ser på oss som mindre verdt. derfor studerer de og jobber de. mens vi genuint sliter med å bestå skole, kjeder oss på jobb, og styrker på eksamen, kan de hele tiden chille og vite at pengene redder dem. de har en annen instilling til verden, en usunn.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Det kan du selvsagt få mene, men jeg har på ingen måte opplevd dem slik. Det du sier er jo bare småparanoide påstander du ikke har noen som helst dekning for. Det bryr ikke meg om folk "chiller og vet at pengene redde dem" så lenge de gjør jobben sin, og det har jeg absolutt inntrykk av at rike folk flest gjør. Vel så mye som andre folk.

Det du skriver er jo bare fordomsfullt vissvass. At de "ser på oss som mindre verdt" og "derfor jobber og studerer" gir jo ingen mening som helst. De ser ned på oss, derfor gjør de akkurat som andre folk? Nei, det er bare usammenhengende hat. Langt mindre sympatisk enn de fleste rike mennesker jeg har møtt.

Anonymous poster hash: 4140b...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...