Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

feil. de ser på oss som mindre verdt. derfor studerer de og jobber de. mens vi genuint sliter med å bestå skole, kjeder oss på jobb, og styrker på eksamen, kan de hele tiden chille og vite at pengene redder dem. de har en annen instilling til verden, en usunn.

Anonymous poster hash: 58667...e9d

Vi kan det ja? Der tar du nok helt feil. De fleste av "oss" som er vokst opp med rike foreldre har måtte jobbet hardt for hvor vi er i dag. Jeg har aldri brukt jobb eller skole som noe "chill", heller har jeg ikke brukt foreldrene mine for deres penger. Dette er penger som de har jobbet hardt for. Jeg har studiegjeld som alle andre unge voksne og jeg lever heller ikke i en ti-roms leil. på Tjuvholmen. Den oppfattningen du har fått av oss, er feil.

Selvfølgelig vil du finne de 5% som lever etter foreldrene, men så har du ca 95% som jobber hardt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager sliter vi mer med å bestå skole, eller kjeder oss mer på jobb? I mange tilfeller er det kanskje rikmannsbarn som sliter med å leve opp til foreldres (ofte fedres) forventninger om toppkarakterer innen retninger de kanskje ikke ønsker selv en gang. Foreldrene ønsker at barna skal ta over bedriften når de selv en gang blir for gamle, og det er slett ikke alle barn som ønsker dette. Men hva kan de si, det er jo tross alt foreldre som betaler i hundretusenvis for at barna skal gå BI og lignende.

Selv kan jeg ærlig innrømme at hadde foreldrene mine hadde gitt meg x antall milioner så hadde jeg kjørt Jaguar, gått i skreddersydd armani, og drukket champagne til frokost. Det er klart jeg har et (ikke så) hemmelig ønske om å leve et slik liv, men i den virkelige verden er jeg mer eller mindre fornøyd med hvordan ting ser ut og gleder meg til å komme igang med en utdannelse jeg gleder meg til, for å siden få en jobb jeg håper å trives i.

Når det gjelder TS virker h*n veldig bitter og sjalu. Er fristet til å tro at det henger et innrammet eksemplar av janteloven over peishylla hjemm hos Ts

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke sånn at vi rikmannsbarn blir sydd puter under armene på vi heller. Slik jeg har opplevd det har jeg vel blitt presset hardere av mine foreldre selv jeg materielt sett levde i god velstand. De hadde skyhøye krav til meg når det kom til utdanning, jobb osv, som jeg ikke opplevde at mine andre venner med foreldre med gjennomsnittsinntekten hadde.

Så det du mener, TS, er fordi at noen av oss har mer penger i banken enn andre, så fortjener vi ikke å studere fordi vi ikke trenger det? At man ikke er godt for noe?

Maken til menneskesyn.

Noen blir barn av foreldre med mye penger, andre blir barn av foreldre med lite penger. Uansett opplever jeg at foreldrene forsøker å gi etter beste evne til barna sine.

Har jeg masse penger når jeg får barn kommer jeg så klart til å hjelpe de økonomisk også.

Ser ingen poeng i å "holde tilbake" deler av arven når man har nok penger til man ikke trenger den til noe, og har mulighet til å hjelpe barna når de trenger det mest. Jeg har antageligvis mye mer bruk for å få penger av foreldrene mine nå når jeg er ung, enn når jeg er 40.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det samme TS som har opprettet innlegget "til dere dom låner ut til fattige"

Anonymous poster hash: c7dbc...04c

AnonymBruker
Skrevet

Både mannen min og jeg har såkalte velstående foreldre, men ingen av oss har vel fått noe servert på sølvfat av den grunn. Tvert i mot!

Vi har begge vært nødt til å jobbe og slite i ferier og ellers i året.

Får stadig små drypp fra de som kanskje ikke kjenner oss så godt, om at vi er heldige som har kommet så lett til det. De skulle bare visst...

Anonymous poster hash: 9a770...a0d

AnonymBruker
Skrevet

De fleste "rikmannsbarna" som jeg kjenner er hardarbeidende advokater i dag.

Hva jobber du som?..

Anonymous poster hash: b47f4...447
AnonymBruker
Skrevet

De fleste "rikmannsbarna" som jeg kjenner er hardarbeidende advokater i dag.

Hva jobber du som?..

Anonymous poster hash: b47f4...447
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bedre at de lever på foreldrene enn oss andre som navere gjør.

Anonymous poster hash: 20086...916
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke et eneste "rikmannsbarn" som ikke studerer og jobber mye. De har aktive liv. Jeg kjenner derimot flere fra "fattigere kår" som spiller playstation hele dagen.

Glad mine barn vil vokse opp i et ressurssterkt hjem.

Anonymous poster hash: e390b...823
  • Liker 2
Skrevet

Så stygt sagt av deg. Eneste funksjon bare er å være i live? De færreste med så mye penger sitter på ræva og spiller playstation hele dagen, de jobber hardt og bidrar til at arbeiderklassen har en jobb å gå til.

I den grad de jobber, så er det nok snarere arbeiderklassen som bidrar til at de har en jobb å gå til. I virkeligheten er det arbeiderklassen som er motoren i samfunnet. Arbeiderklassen klarer seg uten dem, men de kan rett og slett ikke eksistere uten arbeiderklassen.

Dessuten er temaet vitterlig de som lever av foreldrenes/familiens/slektens formue uten å jobbe. Det er faktisk en god del av dem i Norge også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du selvsagt få mene, men jeg har på ingen måte opplevd dem slik. Det du sier er jo bare småparanoide påstander du ikke har noen som helst dekning for. Det bryr ikke meg om folk "chiller og vet at pengene redde dem" så lenge de gjør jobben sin, og det har jeg absolutt inntrykk av at rike folk flest gjør. Vel så mye som andre folk.

Det du skriver er jo bare fordomsfullt vissvass. At de "ser på oss som mindre verdt" og "derfor jobber og studerer" gir jo ingen mening som helst. De ser ned på oss, derfor gjør de akkurat som andre folk? Nei, det er bare usammenhengende hat. Langt mindre sympatisk enn de fleste rike mennesker jeg har møtt.

Anonymous poster hash: 4140b...a81

det har all sammenheng! de VET at penger redder dem, DERFOR kan de chille uten noe press. Og uten NOE press, kommuniseres det automatisk trygghet, noe som gjør deres fysiske handlinger faktiske.

Penger > Trygghet > De kan chille og hvis de får sparken so what > de får ikke sparken, for de er så selvsikre i det de gjør pga > de kan chille og hvis de får sparken so what . - De går ned på ''vårt nivå'' og kan gå rett tilbake i sin egen verden, vis de vil, når dem vil. Vi har bare EN verden å velge!

• Liker 1
Skrevet

Herremin. Kjenner du disse "rikmannsbarna" personlig eller? Siden det virker slik ut i fra den aggressive skrivemåten din. Dessuten finnes det nok svært få "rikmannsbarn" som har en 10-roms på Tjuvholmen OG en villa på Frogner?

Uansett, du hadde sikkert ikke sagt nei takk til penger du heller?

• Liker 1
Skrevet

I den grad de jobber, så er det nok snarere arbeiderklassen som bidrar til at de har en jobb å gå til. I virkeligheten er det arbeiderklassen som er motoren i samfunnet. Arbeiderklassen klarer seg uten dem, men de kan rett og slett ikke eksistere uten arbeiderklassen.

Dessuten er temaet vitterlig de som lever av foreldrenes/familiens/slektens formue uten å jobbe. Det er faktisk en god del av dem i Norge også.

Noen vil alltid måtte være ledere. Dessuten skrev jeg "bidrar til", ikke at de gjør jobben alene.

Det er nok heller ikke veldig mange som velger å leve på foreldrene uten å jobbe, og de som gjør det er da i sin fulle rett til det?

AnonymBruker
Skrevet

nei, de er ikke i rett til de. de har INGEN funksjon i samfunnet.

var det ikke en lov i gamledager der folk ikke gjore nioe kunne bli fanget av politiet? de som har ferie kan bekrefte at de har opparbeidet seg det med noe som heter ARBEID, mens tiggere og oljebarn; de har ikke noe forsvar for å sole seg dagen lang i parken!

må bare legge til Barcode Karl Joan og Oslo City! Veldig bra steder, vil helst ha bolig ALLE STEDENE""!

Skrevet

Wow så sjalu du er TS :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Gjest Intro
Skrevet

Jeg er en såkalt "rikmannsdatter", og kommer fra en familie hvor vi har fått alt vi trenger når vi vokste opp.
Men vi har også måtte hatt en deltidsjobb fra ung alder (jeg begynte med sommerjobb når jeg var tolv), og slik har det fortsatt utover hele ungdomstiden min, og nå i studietida.
Jeg får ingen støtte av de what-so-ever. Og jeg forventer heller ingenting.

De jeg kjenner som kommer fra rike familier får heller ikke så mye.
Det jeg derimot har lagt merke til er at mine venninner som har helt vanlig-lønnede foreldre, får dekket telefonregninger hver mnd, mnd.lønn osv. i studietida. Der er jeg misunnelig.

Jeg har også veldig høye krav satt til meg av mine foreldre i fh. til karakterer, karriere, og ønsker om å ta over bedriften. Dette kunne jeg gjerne ikke hatt:)

Det er plusser og minuser ved alt her i livet..Og by the way, ingen i min omganskrets snakker slikt om barn av rike foreldre. Hvis de er bortskjemte så blir de skjemt bort uansett om foreldrene er rike eller ikke. Det handler jo kun om prioriteringer fra foreldrenes sine side.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor er alle uenige med sannhetens ord som bble skrevet her tidligere av en annen bruker: arbeiderklassen kan klare seg selv, mens riksmannsfolka er avhengige av dem.

det er jo ekstremt riktig!

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor er alle uenige med sannhetens ord som bble skrevet her tidligere av en annen bruker: arbeiderklassen kan klare seg selv, mens riksmannsfolka er avhengige av dem. det er jo ekstremt riktig! Anonymous poster hash: 58667...e9d

Men som man ser av ulike ting og tang så er det de med penger som sitter med vinnerloddet til siste slutt. :P

Anonymous poster hash: 608db...786

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og de folka trenger ikke være oljebarn. Oljebarn er avhhengig av OSS andre. vi er ikke avhengig av DE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...