Gå til innhold

Fotball VM


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Om noe, så tror jeg faktisk at den måten det brasilianske laget spilte på mot Colombia, uten at dommerne reagerte på at James Rodriguez ble forsøkt sparket i stykker når han fikk ballen, førte til den situasjonen i slutten av 2.omgang der, der Neymar ble tatt brutalt ned av forsvarsspilleren deres.

Men det betyr ikke at jeg ikke synes det er på sin plass med en straffereaksjon mot dette, som innebærer utestengning og bøter.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg skal spå noe, så tror jeg at Brasil uten Neymar kommer til å folde sammen som en hagestol i kampen mot Tyskland.

Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Om noe, så tror jeg faktisk at den måten det brasilianske laget spilte på mot Colombia, uten at dommerne reagerte på at James Rodriguez ble forsøkt sparket i stykker når han fikk ballen, førte til den situasjonen i slutten av 2.omgang der, der Neymar ble tatt brutalt ned av forsvarsspilleren deres.

Men det betyr ikke at jeg ikke synes det er på sin plass med en straffereaksjon mot dette, som innebærer utestengning og bøter.

Det er en farlig sirkel å gå inn i, om spillere begynner å se at en av deres blir taklet hardt så gjengjelder de det med samme mynt i neste omgang. Det tar jo aldri slutt, det har skjedd allerede i andre kamper.

Hvis jeg skal spå noe, så tror jeg at Brasil uten Neymar kommer til å folde sammen som en hagestol i kampen mot Tyskland.

Men det er nå min mening.

Er enig i det, Neymar har mye å si for Brasil så jeg tror Tyskland kommer til å vinne. Men nå har alle jeg heiet på røket ut hver gang jeg sier jeg håper de vinner :fnise: Så spørs nå om det skjer denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en farlig sirkel å gå inn i, om spillere begynner å se at en av deres blir taklet hardt så gjengjelder de det med samme mynt i neste omgang. Det tar jo aldri slutt, det har skjedd allerede i andre kamper.

Er enig i det, Neymar har mye å si for Brasil så jeg tror Tyskland kommer til å vinne. Men nå har alle jeg heiet på røket ut hver gang jeg sier jeg håper de vinner :fnise: Så spørs nå om det skjer denne gangen!

Vi får se.

Blir egentlig mer spennende som å se om dommerne kanskje muliges kommer til å få interesse av å håndheve reglementet i fortsettelsen av VM...

Om jeg skal legge penger i noe, så må det være noe sånt.

Irriterer meg forresten over at jeg ikke satset noen penger på at Suárez kom til å tygge på en annen spiller... Nå maser alle om sinnemestring osv. Jeg tror igrunn aldri han kommer til å slutte med bitinga si og at man bare skal være glad til for at det han gjør er å bite noen i armen, i stedet for å skalle dem ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Brasil uten Neymar fortsatt har en god sjanse. Synes ikke Neymar har bært laget hele veien. Dessuten har Brasil andre gode spillere som har blitt henvist til benken, men som nå får mulighet til å gjøre en insats. Neymar er litt for opptatt av hva han kan prestere og litt for lite opptatt av hva Brasil kan prestere som lag.



Anonymous poster hash: 17f6a...00a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Håper på Brasil - Nederland i finalen. Jeg tror det er det som kommer til å bli den mest spennende og jevne kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på Brasil - Nederland i finalen. Jeg tror det er det som kommer til å bli den mest spennende og jevne kampen.

Blir det ikke jevnt om det blir Tyskland-Nederland, Tyskland-Argentina eller Brasil-Argentina??

Anonymous poster hash: 8f892...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Blir det ikke jevnt om det blir Tyskland-Nederland, Tyskland-Argentina eller Brasil-Argentina??

Anonymous poster hash: 8f892...e02

jevnt kanskje, men få mål og lite spennende. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir egentlig mer spennende som å se om dommerne kanskje muliges kommer til å få interesse av å håndheve reglementet i fortsettelsen av VM...

Dommerne følger bare FIFAs instrukser.

http://www.dagbladet.no/2014/07/07/sport/fotball/fotball-vm/brasil2014/34226862/

Dommerne skal nemlig ha fått beskjed om å holde tilbake de gule kortene så langt det lar seg gjøre. Det er dommersjef Massimo Busacca som skal ha gitt beskjeden, og med på kjøpet skal det ha fulgt en advarsel:

«De som ikke følger ordrene, risikerer å ikke få dømme igjen i mesterskapet.»

Anonymous poster hash: 8f892...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevnt kanskje, men få mål og lite spennende. Tror jeg.

Ja, Nederland stod jo for scoringsorgie mot stormarkten Costa Rica i løpet av 120 minutter.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg forresten over at jeg ikke satset noen penger på at Suárez kom til å tygge på en annen spiller...

Det irriterer meg at jeg ikke satset penger på at:

  • James Rodriguez skulle bli toppscorer
  • Costa Rica skulle vinne gruppa
  • Spania skulle ryke i gruppespillet
  • Norge ikke skulle ta medalje i kvinnestafetten i langrenn i årets OL
  • Hellas kom til å vinne EM i 2004
  • James "Buster" Douglas skulle slå Mike Tyson i 1990
  • Stephen Bradbury skulle ta gull i shorttrack skøyter i OL i 2002

Anonymous poster hash: 8f892...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunenne til at jeg håper på seier til Tyskland nå er jo nettopp det at jeg syns de er de som spiller mest redelig og ærlig uten masse filming eller vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Ja, Nederland stod jo for scoringsorgie mot stormarkten Costa Rica i løpet av 120 minutter.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

Nei, det gjorde de ikke. Men Brasil er et annet lag, og finale er finale. Jeg skal ikke påstå å være noe ekspert jeg altså, men det er i hvert fall det jeg håper og tror. Og at Brasil vinner hele skiten til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med pinar ang Tyskland. Skulle aldri ha trodd jeg skal heie på Tyskland men nå gjør jeg vel det.

Synes den Brasil-Columbia kampen var gjemmongående stygt spilt, og Brasil har generelt vært en av verstingene også. Skjønner ikke FIFAs tanker rundt dette med å holde tibake gule kort og gi færrest mulig - det bare eskalerer jo hvor stygt det spilles og resultatet er at spillere blir skadet. Den Brasil-Columbia kampen var et godt eksempel hva som skjer hvis dommeren ikke tar kontroll over kampen med en gang. 54(!!) frispark er da jæææævlig mange, og det er jo så utrolig unødvendig?

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme hvert fotball-VM.

Syting og klaging over dommere i ett.

Eller vent litt, det er jo det hver gang noen har spilt en fotballkamp, det være seg VM, norsk tippeliga, 7. divisjon eller gutter 12.



Anonymous poster hash: 8f892...e02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men i helvete da! :sur::fnise:

Jeg begynner å bli mektig lei dramaqueen Robben

"Mektig" var en fin måte å si det på... Blir sur bare jeg ser trynet hans! Han er rasende god da... Alikavel :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge FIFA bestemmer at det lønner seg å overspille/legge seg når man kjenner et lite kakk, så kommer spillerne til å fortsette med det.

Det hadde vært enkelt for FIFA å beslutte å gå inn i ettertid og bøtelegge/straffe spillere som åpenbart filmer/overspiller, eller innføre en regel om at om ikke du klarer å reise deg opp innen 30 sekunder etter å ha gått i bakk, så blir du tvangsutbyttet. Men de velger å ikke gjøre det.

For øvrig var sistnevnte en genial idé, blir som i boksing, spilleren tar telling fra dommeren og når tiden er ute er det over og ut.



Anonymous poster hash: 8f892...e02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge FIFA bestemmer at det lønner seg å overspille/legge seg når man kjenner et lite kakk, så kommer spillerne til å fortsette med det.

Det hadde vært enkelt for FIFA å beslutte å gå inn i ettertid og bøtelegge/straffe spillere som åpenbart filmer/overspiller, eller innføre en regel om at om ikke du klarer å reise deg opp innen 30 sekunder etter å ha gått i bakk, så blir du tvangsutbyttet. Men de velger å ikke gjøre det.

For øvrig var sistnevnte en genial idé, blir som i boksing, spilleren tar telling fra dommeren og når tiden er ute er det over og ut.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

Japp, og jeg synes det hadde vært helt på tide å bøtelegge/straffe slikt senere (selv om jeg egentlig også liker tanken av nedtelling heh).

Å jukse seg til en straffe på siste minutt er i større sammenheng betydelig verre og har mye større konsekvenser enn det Suarez gjorde, synes nå jeg. Allikevel er Suarez den store syndebukken med utestengelse og det hele mens Robben kan rolig glise videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, og jeg synes det hadde vært helt på tide å bøtelegge/straffe slikt senere (selv om jeg egentlig også liker tanken av nedtelling heh).

Å jukse seg til en straffe på siste minutt er i større sammenheng betydelig verre og har mye større konsekvenser enn det Suarez gjorde, synes nå jeg. Allikevel er Suarez den store syndebukken med utestengelse og det hele mens Robben kan rolig glise videre.

Robben forholder seg til hvordan det er. Han er en rask, driblende spiller og slike spillere får ofte en kakk på foten. Om de forsøker å holde seg på beina de gangene de faktisk blir tatt, så får de ingenting, selv om det rettmessig skulle vært straffe/frispark. Derfor går de ned om de kjenner noe eller er i en situasjon hvor de blir eller tror de skal bli hindret. Noen ganger er de litt kjappe med å falle, fordi de ikke får det sparket på foten som de forventet å få.

Fotballforbundene med FIFA i spissen sitter med ansvaret for dette. Slår de hardt ned på denslags vil spillerne slutte.

I håndball f.eks. er det slik at om man blir avblåst, så skal man legge ned ballen umiddelbart slik at motstanderlaget raskt kan ta frikast. Gjør man ikke det blir man utvist. I fotball kan man stå og forstyrre lenge, skyte ballen litt bort uten at det får konsekvenser. Om man bare innfører nulltoleranse for alt slikt i fotball også, så vil det bedre seg. Men FIFA ønsker åpenbart ikke dette. Mulig de mener det blir for lite drama om man skulle gjort noe sånt.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...