Gjest Herr Heftig Skrevet 8. juli 2014 #361 Skrevet 8. juli 2014 Merker jeg er uenig med byttene til Scolari. Ville tatt ut Marcelo for Maxwell og Bernard for Dani Alves, og bare bedt ham og Hulk skyte langt for alle penga.
Gjest Corto Maltese Skrevet 8. juli 2014 #362 Skrevet 8. juli 2014 Vel det var jo uventet Men at Tyskland vant var jo og forvente.........men 7-1 er jo vel ganske uventet
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #363 Skrevet 8. juli 2014 Merker jeg er uenig med byttene til Scolari. Ville tatt ut Marcelo for Maxwell og Bernard for Dani Alves, og bare bedt ham og Hulk skyte langt for alle penga. Er det så lurt å sette inn to forsvarsspillere når du ligger under såpass som Brasil gjorde, da? Vel er det offensive backer, men. Mulig man ikke har all verdens alternativer. Var uansett en kollektiv svikt i dag. Fikk litt vondt av Júlio César. Ikke at han hadde noen strålende kamp, men når tre-fire tyskere får stå og trille ball langt inne i sekstenmeteren og så plassere den rolig i hvilket hjørne de vil blir det en tung dag på jobben for enhver keeper. Anonymous poster hash: c0b66...0ff
Gjest Herr Heftig Skrevet 8. juli 2014 #364 Skrevet 8. juli 2014 Er det så lurt å sette inn to forsvarsspillere når du ligger under såpass som Brasil gjorde, da? Vel er det offensive backer, men. Mulig man ikke har all verdens alternativer. Var uansett en kollektiv svikt i dag. Fikk litt vondt av Júlio César. Ikke at han hadde noen strålende kamp, men når tre-fire tyskere får stå og trille ball langt inne i sekstenmeteren og så plassere den rolig i hvilket hjørne de vil blir det en tung dag på jobben for enhver keeper. Anonymous poster hash: c0b66...0ff Sier ikke det er noen genistrek, og Maxwell skulle stort sett holdt seg hjemme. Men jeg har vært litt sløv på premier league det siste året, så jeg kjenner egentlig ikke alle alternativene.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #366 Skrevet 8. juli 2014 Sier ikke det er noen genistrek, og Maxwell skulle stort sett holdt seg hjemme. Men jeg har vært litt sløv på premier league det siste året, så jeg kjenner egentlig ikke alle alternativene. Nei, er enig i det. Synes i hvert fall det er merkelig å sitte med de du nevner samt Willian, Jô (som riktignok ikke har imponert) og Hernanes på benken. Willian kom riktignok inn med 20 min. igjen, men det er merkelig. Forstår at man hadde gitt opp, men det er jo likevel litt av et signal å bare gjøre rene midtbanebytter (og så sette inn midtbanespiller/ving Willian for en spiss etter 70 min.) i en kamp som det her. Men dette var helt vanvittig. Kommer til å ta en stund å fordøye selv for meg som ganske nøytral. Hadde satt penger på Tyskland i dag og hadde god tro på dem, så sånn sett er jeg jo glad og fornøyd, men dette hadde jeg naturligvis ikke sett for meg i mine villeste fantasier. Anonymous poster hash: c0b66...0ff
Gjest lurven Skrevet 9. juli 2014 #367 Skrevet 9. juli 2014 Du reagerer på nasjonalsangen til Tyskland ved å slenge nazist kortet? Okaiii det var litt drøyt, men trodde ikke den sangen var i bruk lenger, men det er den visst, selvom det har vært diskutert om den burde være det
Gjest lurven Skrevet 9. juli 2014 #368 Skrevet 9. juli 2014 Hadde regnet med at Tyskland skulle vinne greit, siden de er ganske mye bedre enn brasil i utgangspunktet, men 7-1 var vel litt i overkant ja. Synes det er rart at Ramires har fått så lite spilletid i dette VM, siden han er blant de beste spillerene på brasil. Regner med at det blir Argentina i finalen og det blir langt tøffere for Tyskland
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #369 Skrevet 9. juli 2014 Okaiii det var litt drøyt, men trodde ikke den sangen var i bruk lenger, men det er den visst, selvom det har vært diskutert om den burde være det For noe tull. Anonymous poster hash: 8f892...e02
Gjest lurven Skrevet 9. juli 2014 #370 Skrevet 9. juli 2014 For noe tull. Anonymous poster hash: 8f892...e02 er ikke tull, den var forbudt i noen år etter ww2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #371 Skrevet 9. juli 2014 Garantert kampfiksing. Var en i gruppa mi på vg manager som hadde satt opp et lag med bare tyske spillere, har ingen tro på at dette er tilfedigheter. Anonymous poster hash: 3dfd1...0bf
Gjest New_Girl Skrevet 9. juli 2014 #372 Skrevet 9. juli 2014 Garantert kampfiksing. Var en i gruppa mi på vg manager som hadde satt opp et lag med bare tyske spillere, har ingen tro på at dette er tilfedigheter. Anonymous poster hash: 3dfd1...0bf Hvis det er kampfiksing så burde de vel prøve å gjøre det litt mer overbevisende? 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 9. juli 2014 #373 Skrevet 9. juli 2014 Da slo jeg slo Brasil 8-1 med Tyskland på FIFA...........Så hadde jeg aldri sett for meg at resultatet i virkeligheten skulle nesten bli det samme. Garantert kampfiksing. Var en i gruppa mi på vg manager som hadde satt opp et lag med bare tyske spillere, har ingen tro på at dette er tilfedigheter. Anonymous poster hash: 3dfd1...0bf Og her ser vi en dårlig taper
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #374 Skrevet 9. juli 2014 Okaiii det var litt drøyt, men trodde ikke den sangen var i bruk lenger, men det er den visst, selvom det har vært diskutert om den burde være det Det er jo kun melodien som er den samme som ble brukt tidligere. Hele teksten er byttet ut. Tidligere het sangen "Deutschland, Deutschland über alles", nå heter sangen "Einigkeit und Recht und Freiheit", og ikke en eneste strofe er lik som den var tidligere. Tittelen betyr forøvrig "enighet, rettferdighet og frihet", noe som vel kan sies å være et godt stykke unna de verdiene nazi-Tyskland sto for. Anonymous poster hash: 6e516...f34 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #375 Skrevet 9. juli 2014 Hvis det er kampfiksing så burde de vel prøve å gjøre det litt mer overbevisende? Og her ser vi en dårlig taper Ikke si at dere trodde jeg var seriøs? Det var en parodi på en konspirasjonsteoretiker. Anonymous poster hash: 3dfd1...0bf
Gjest New_Girl Skrevet 9. juli 2014 #376 Skrevet 9. juli 2014 Ikke si at dere trodde jeg var seriøs? Det var en parodi på en konspirasjonsteoretiker. Anonymous poster hash: 3dfd1...0bf Ikke det sprøeste jeg har sett en KG-bruker skrive, så man kan aldri vite
Gjest lurven Skrevet 9. juli 2014 #377 Skrevet 9. juli 2014 Det er jo kun melodien som er den samme som ble brukt tidligere. Hele teksten er byttet ut. Tidligere het sangen "Deutschland, Deutschland über alles", nå heter sangen "Einigkeit und Recht und Freiheit", og ikke en eneste strofe er lik som den var tidligere. Tittelen betyr forøvrig "enighet, rettferdighet og frihet", noe som vel kan sies å være et godt stykke unna de verdiene nazi-Tyskland sto for. Anonymous poster hash: 6e516...f34 De er det det tredje verset i den opprinnelige sangen som blir brukt.
Severus Skrevet 9. juli 2014 #378 Skrevet 9. juli 2014 De er det det tredje verset i den opprinnelige sangen som blir brukt. Men de lærer fortsatt hele sangen. Vi synger da stortsett ikke alle versene på nasjonalsangen vår.
Gjest lurven Skrevet 9. juli 2014 #379 Skrevet 9. juli 2014 Men de lærer fortsatt hele sangen. Vi synger da stortsett ikke alle versene på nasjonalsangen vår. nei men vi begynner ikke på vers tre
Severus Skrevet 9. juli 2014 #380 Skrevet 9. juli 2014 nei men vi begynner ikke på vers tre Samme det vel om man begynner på vers 1,2,3,4,5,6,7,8,9. Nasjonalsang er nasjonalsang uansett hvor man begynner. Å selv om Tyskland begynner på vers 3 i offesielle sammenhenger så synges det sikkert både vers 1 og 2 i skolen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå