Gå til innhold

Lee bukser - hjelp!!!


*Emma*

Anbefalte innlegg

Prøvde Leola på Bik Bok i går, og den satt for lavt i livet for meg. Resten var fin, både i 31 og 32. (31-32 er tilsvarende ca 38, i hvertfall i min verden. :) ) Dessverre ble den sittende akkurat under det lille magehenget, så med mindre jeg sto og holdt inn magen hele tiden, så det ikke pent ut.

Ruslet bort til JC, der de har mange flere merker og modeller. Fikk hjelp av en superhyggelig jente, som var flink. Sa jeg ville ha en type som var tilsvarende Leola, men litt høyere i livet. Ikke til midjen, men altså ca navel-høyde. (Leola på meg ble ca 5 cm under navelen...) Hun foreslo Lee Desoto, men den hadde de ikke igjen i min str. Så hun foreslo en Levis og en Crocker-bukse, begge med litt stretch. Prøvde begge i livvidde 31, og de satt bra, men likte Levisen best. Jenta kom og tittet, og foreslo å prøve et nummer mindre, og den satt perfekt. :) Og da vil den vie seg ut til å sitte litt slakkere, ikke altfor slakt. Det blir sikkert bra. Veldig fornøyd med å ha en butikkdame som virkelig hjalp til. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lenge sverget til Lee, digget leola, men i går kjøpte jeg meg den råkule crocker-buksa og er så fornøyd!! jeg måtte opp en str (fra 32 til 33 i livet) men fy f hvor den sitter! Den er rålekker, har allerede fått masse komplimenter. Tror det er noe med lommene bak som gjør at baken virker mindre enn i lee buksene mine, har for en gangs skyld fin jeans-rumpe!! Og så kostet den mindre enn lee, 600 kr på JC! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja nå kom jeg hjem fra handletur i Haugesund,skulle ha meg ny dongeribukse,og hadde lyst å prøve lee. Der lå det minst 50 stk i str 26-29 i leola og desoto.Hvor er str 30-33 spurte jeg,nei de var utsolgt,så hva er normalstr??

De må jo begynne å forstå at det er de nr som blir utsolgt .så sitter de igjen med en HAUG av små str mens vi med fin damerumpe ikke får klær fordi vi må nærmest slosst om de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La boheme ikke innlogget

Det er jo en kjent sak at butikkene vanligvis tar inn alt for mange bukser i små str i forhold til de store, for de store selger som regel mest-den gjennomsnittlige norske kvinne får ikke på seg 28..

Men for oss som trenger de mindre livviddene er det perfekt-siden butikkene aldri får solgt ut de minste str blir de alltid lagt ut på salg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg Lee Desoto i dag, strl. 29 i livet :hoppe:

Men det jeg egentlig skulle si, var at i butikken jeg handlet i så jeg størrelser helt opp til 33 tommer i livet, både på Leola og Desoto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå kom jeg hjem fra handletur i Haugesund,skulle ha meg ny dongeribukse,og hadde lyst å prøve lee. Der lå det minst 50 stk i str 26-29 i leola og desoto.Hvor er str 30-33 spurte jeg,nei de var utsolgt,så hva er normalstr??

.

Akkurat sånn var det i de butikkene jeg var også...forbanna typisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte meg Lee Desoto i dag, strl. 29 i livet :hoppe:  

Men det jeg egentlig skulle si, var at i butikken jeg handlet i så jeg størrelser helt opp til 33 tommer i livet, både på Leola og Desoto.

Hva vil strl 29 i livet tilsvare i "tall størrelser"? 36? 38? Eller...? Tenkte jeg skulle kjøpe meg ei bukse snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Prøvde begge i livvidde 31, og de satt bra, men likte Levisen best.  

Catzy

Hvilken Levis modell valgte du?

Jeg stod på JC for en tid tilbake med samme problemet - syntes også at Lee buksene var for lave på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil strl 29 i livet tilsvare i "tall størrelser"? 36? 38? Eller...? Tenkte jeg skulle kjøpe meg ei bukse snart...

36 kan det umulig være, så tynn er jeg ikke :ler:

En ganske "liten" 38, kanskje, sånn Bik Bok- 38. Jeg pleier å bruke 30'' i livet, og bruker stort sett strl 38 (hender jeg må ha 40).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Levis modell valgte du?

Jeg stod på JC for en tid tilbake med samme problemet - syntes også at Lee buksene var for lave på livet.

Tror det står 529 bak på rumpa... Jo, 529. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Tror det står 529 bak på rumpa... Jo, 529. :)

Catzy

Den modellen hadde en venninne av meg kjøpt også nå for ikke så lenge siden. Satt veldig fint på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 kan det umulig være, så tynn er jeg ikke :ler:

En ganske "liten" 38, kanskje, sånn Bik Bok- 38. Jeg pleier å bruke 30'' i livet, og bruker stort sett strl 38 (hender jeg må ha 40).

Ok, så jeg kan altså få på meg 29 jeg og da! Høres ut som vi har samme størrelse... Jeg bruker 38 jeg også, i levis bukser har jeg 30 i livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lee-bukser passer ikke min kropp i hvert fall. De er altfor vide i lårene og veldig trange helt øverst.

Jeg har alltid lurt på hvorfor mange jenter kjøper bukser som presser fettet ovenfor bukselinningen, og Leola-modellen ga meg svaret. Størrelse 27 ga meg en "bilring", mens 28 var for stor.

Jeg liker Fornarina og Mudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Tror det står 529 bak på rumpa... Jo, 529. :)

Catzy

Takk. Skal prøve den modellen neste gang jeg er på dongerishopping.

Gode, gamle Levis...stort sett er det Levis jeg ender opp med å være mest fornøyd med, 529 har jeg ikke prøvd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! I dag har jeg kjøåpt mine første Lee bukser!

De første greiene jeg prøvde var til å bli deprimert av, men jeg måtte bare le, bra jeg var i godt humør da!! Det ble en Leola, mørk blå stretch bukse i størrelse 30 i vidde og 33 i lengde. Perfekt! :wink:

Hun som jobbet der sa at Levis og Lee er de samme størrelsesforholdene i vidde da... Jeg føler den jeg kjøpte nå ikke er like trang som min levis bukse, men det er nok fordi det er stretch .

Så da ble jeg og min kjære ny med Lee bukser og kule topper til, så nå er vi skikkelig hot... :ler:

Nå gidder jeg ikke shoppe på lenge, drittlei etter masse shopping i dag, tar på mye mer enn å jogge ei mil. Så i morgen blir det heller jogging ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Leola, mørk blå stretch bukse i størrelse 30 i vidde og 33 i lengde. Perfekt! :wink:

Akkurat samme bukse/farge/vidde/lengde kjøpte jeg i uka som var! Kjempefornøyd så langt!

(Er du den forsvunne tvillingen min?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...