Gå til innhold

Si opp før man har ny jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør man alltid ha en jobb å gå til før man sier opp sin nåværende?

Jeg befinner meg i en litt kinkig situasjon. Er for tiden ansatt i en liten butikk hvor det stort sett bare er meg til daglig, og sjefen innimellom. Har jobbet her i to år. Jeg mistrives her av mange grunner, selv om sjefen og jeg kommer godt overens. Har mer og mer lyst til å si opp denne jobben for jeg føler jeg "dør" litt her hver eneste dag, det føles helt meningsløst og kjedelig for meg å ha en slik jobb.

Nå sa jeg til sjefen min for en stund tilbake at jeg var begynt å bli usikker på denne jobben, og vi ble enige om at jeg skulle tenke meg om en stund. Nå er tiden kommet hvor jeg føler h*n gjerne vil ha et svar fra meg. Jeg vet at h*n ikke kan kreve det fra meg, men samtidig så føler jeg at jeg bør bestemme meg siden jeg jobber så tett sammen med h*n og jeg gjerne vil ha en god referanse fra denne jobben. Føler at nå har jeg sjansen til å slutte på en "fin" måte uten noen irritasjon el dårlig stemning mellom oss, og hvor jeg vil kunne få en god referanse.

Jeg er utdannet sykepleier fra før (måtte ha en lite pause fra det) og vurderer sterkt å gå tilbake til dette yrket, men prøve en annen type jobb enn tidligere. Så føler jo det burde gå greit å finne seg en ny jobb.

Samtidig hadde det vært ekstra betryggende å ha en jobb å gå til før jeg sier opp, men jeg føler jeg nesten ikke kan si til min sjef at "dersom jeg får en ny jobb så sier jeg opp og vil gjerne ha deg som referanse..."

Hva ville dere gjort?



Anonymous poster hash: 3faeb...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest iGirl

Si til arbeidsgiver at du søker ny jobb, men at du ikke vil si opp før du finner noe som kan være aktuelt. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...