Gå til innhold

Godteri gravid ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ok å spise litt godis i helgene eller annenhver helg ? Hvis man spiser sunt hele uka. Vil dette utgjøre mye på vekten , tar barnet noe skade av sukkeret ? Hva med svangerskap forgiftning ?

Anonymous poster hash: e2089...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godteri har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre ;)
Jeg synes det er ok å spise litt godteri i helgene :) Dette er vell noe som er opp til hver enkelt :) Jeg prøver å holde meg til å kun spise godteri i helgene, men må innrømme at det bruker å bli litt vanskelig ut på dagen når jeg er småtrøtt og har skikkelig lyst på sjokolade ;) Prøver å spise litt frukt for å få bort godtesuget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke utsette mitt barn for usunn mat, men det er jo opp til hver enkelt... Men det er jo bare 9 mnd, klarer man ikke å ligge unna sjokolade og godteri i 9 mnd når man vet at det ikke er gunstig for barnet, mener jeg at man har et problem.

Anonymous poster hash: 439b6...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er best å unngå, skal så klart prøve på det men lurer på hvor skadelig dette er. Lest meg litt opp på nettet, der sier leger eller jordmødre det er ok i små mengder men blir usikker. Hvis dette er skadelig for barnet mitt vil jeg holde meg helt unna. Tar morkaka imot noe av dette ?

Anonymous poster hash: e2089...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre ;)

Jeg synes det er ok å spise litt godteri i helgene :) Dette er vell noe som er opp til hver enkelt :) Jeg prøver å holde meg til å kun spise godteri i helgene, men må innrømme at det bruker å bli litt vanskelig ut på dagen når jeg er småtrøtt og har skikkelig lyst på sjokolade ;) Prøver å spise litt frukt for å få bort godtesuget ;)

Trodde kosthold hang sammen med svangerskaps forgiftning ? Hm. Nei helt enig, med nr 1 hadde jeg ikke noe sug etter godteri men denne gangen kjenner jeg det godt. Spiser bare frukt i hverdagene men kjenner lørdagen er vanskelig :-( men redd jeg blir tjukk eller skader babyen.

Anonymous poster hash: e2089...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir ikke tjukk av og spise godteri på lørdagene. Må da være grenser hvor hysteriske gravide skal være. Snart må vel gravide leve på piller fordi alt er jo skadelig!

Anonymous poster hash: 16a2e...b67

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kosthold hang sammen med svangerskaps forgiftning ? Hm. Nei helt enig, med nr 1 hadde jeg ikke noe sug etter godteri men denne gangen kjenner jeg det godt. Spiser bare frukt i hverdagene men kjenner lørdagen er vanskelig :-( men redd jeg blir tjukk eller skader babyen.

Anonymous poster hash: e2089...00c

De som i utg.pkt er overvektige har muligens noe større sjanse for svangerskapsforgiftning.

Når jeg ventet nr 1 hadde jeg termin 2. januar. Og det ble en del kaker og godteri i julen(ellers i svangerskapet hadde jeg hatt et fornuftig inntak, dvs i helgene).

Men det utgjorde ingen ting på verken min eller babyens vekt og babyen var frisk og fin. Nå gikk jeg over termin og babyen var 3,5 kg, men om babyen hadde blitt født til termin ville den veid rundt 3,3 kg.

I andre svangerskap hadde jeg til og med dilla på en viss type sjokolade og i perioder gikk det ned en del av den. Ikke noe jeg hadde god samvittighet for, men hadde lite inntak av søtt ellers da. Ingen innvirkning på vekt eller helse hos noen av oss.

Fornuftig inntak av søtt i helgen, evt annenhver, kan jeg ikke se noen grunn til å avstå fra. Men det er nå meg.

Om det skulle være skadelig(og hvilke skader skulle det være snakk om i såfall??), så tror jeg det ville være mer opplyst om.

Anonymous poster hash: b33a9...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svangerskapsforgiftning, men var ikke i noen av risikogruppene. Er normalvektig og trente til halvmaraton før jeg ble gravid. Det rammer helt random.

Ha et normalt sunt kosthold, så kan du unne deg noe godt i helga med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutta kraftig ned på godterier, men unnet meg litt i jula, på bursdagen min og noen lørdager (ikke alle). Jeg tror ikke litt godteri er farlig, men det er jo bare fint for vekt og blodsukker at du begrenser deg.

Anonymous poster hash: 807b4...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere der ute, tenker jo at morkaka tar imot en del av tilstetnings stoffene og en del av sukkeret går ut i blodet ? Barnet får vel ikke i seg samme mengde sukker som du spiser? Dere som koser dere i helgene, kan jeg spørre hva dere veide eller veier under svangerskapet?

Anonymous poster hash: e2089...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke tjukk av og spise godteri på lørdagene. Må da være grenser hvor hysteriske gravide skal være. Snart må vel gravide leve på piller fordi alt er jo skadelig! Anonymous poster hash: 16a2e...b67

Jepp, litt godteri innen rimelighetens grenser må man kunne unne seg.

Og hvordan skulle man ellers holde øynene oppe og vettet på plass når stresset er på topp, energien er på bunn, og du ikke kan drukne dine gravidplager i espresso?? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det er flere der ute, tenker jo at morkaka tar imot en del av tilstetnings stoffene og en del av sukkeret går ut i blodet ? Barnet får vel ikke i seg samme mengde sukker som du spiser? Dere som koser dere i helgene, kan jeg spørre hva dere veide eller veier under svangerskapet?

Anonymous poster hash: e2089...00c

Gått opp ca 15 kg i begge mine svangerskap.

Anonymous poster hash: b33a9...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig til hysteri. Spiser like mye godteri nå som før jeg ble gravid, dvs. alt med måte. Har jeg derimot skikkelig lyst på sjokolade, så spiser jeg sjokolade. Gikk opp 7-8 kg forrige svangerskap, tror nok ikke det blir så veldig mye mer denne gangen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri er ikke noe mindre skadelig selv om dere ikke legger på dere så mye. Bare nevner det. Raffinert hvitt sukker, akrylamider og annet dritt går rett over til fosteret og preger det epigenetisk. Sannsynligvis vil ikke minimale mengder annenhver uke ha så mye å si, men å proppe i seg hver dag skjønner jeg ikke at folk tar sjansen på. Hvorfor ta sjansen?

Anonymous poster hash: 439b6...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ok å spise litt godis i helgene eller annenhver helg ? Hvis man spiser sunt hele uka. Vil dette utgjøre mye på vekten , tar barnet noe skade av sukkeret ? Hva med svangerskap forgiftning ?

Anonymous poster hash: e2089...00c

Det må du ikke finne på! Livsfarlig!

Ingen, og da mener jeg INGEN har noen gang spist godteri i svangerskapet og kommet godt ut av det.

:ironi:

Seriøst?! Hva blir det neste?! Blir ungen sprø om jeg spiser knekkebrød når jeg er gravid?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke utsette mitt barn for usunn mat, men det er jo opp til hver enkelt... Men det er jo bare 9 mnd, klarer man ikke å ligge unna sjokolade og godteri i 9 mnd når man vet at det ikke er gunstig for barnet, mener jeg at man har et problem.

Anonymous poster hash: 439b6...675

Det er ikke usunt å spise litt godteri en gang i uken! Det får være måte på, alvorlig talt. Når skal folk forstå at LITT sukker ikke er "gift for kroppen"? Det har ingen verdens ting å si for fosteret, og det er ikke skadelig i det hele tatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud her er det ikke mye kunnskaper i denne tråden. Er folk så dumme i virkeligheten??

Endret av mulberrygal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...