Gå til innhold

Clearblue eggløsningstest - har det noe for seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg er i startfasen av undring på om jeg har mulighet for å bli gravid. Har ikke aktivt forsøkt, men har gått et halvt år uten prevensjon. Når dette gikk opp for meg så ble jeg mildt sagt bittelitt stressa. I den forbindelse har jeg kjøpt meg en Clearblue eggløsningstest - er det noe tess? Er det ikke 100grunner til at man eventuelt har problemer med å bli gravid? Jeg har virkelig ingen peiling på dette ..Er mangel på eggløsning en stor prosent, eller det ikke noe som heter det engang? Haha uff, takker for alle innspill!

:-)

Anonymous poster hash: 78d86...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fint ha eggløsning hver mnd og allikevel bruke tid på å bli gravid. Ofte er det andre faktorer som også spiller inn.

Det å bruke eggløsningstest gjør deg ikke gravid, men kan gi deg større sjanse til å treffe eggløsningen.

Når vi skulle prøve å bli gravid med førstemann brukte vi 1 år. Jeg har tydelige tegn på eggløsning og hadde eggløsning hver mnd. Eggløsningstest bekreftet også dette.

Men jeg hadde også tegn på at jeg hadde hormoner i ubalanse, bl a hadde jeg sen eggløsning(dag 16-18) og kort lutealfase(9-10 dager). Jeg tok vitaminer(B6) og Vitex og ble etter 4 mnd på dette gravid. Jeg opplevde da at syklusen gradvis ble normal igjen.



Anonymous poster hash: 47dad...630
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clear Blue eggløsningstest er forøvrig veldig dyr. Så det jeg gjorde var å bruk billigtester,men de er litt vanskelige å tolke, så når jeg var i tvil om den var positiv eller ikke tok jeg en Clear Blue for å bekrefte.



Anonymous poster hash: 47dad...630
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha sex uten prevensjon = aktiv prøving. Det finnes bare grader av målrettethet;-)

Clear Blues tester er overpriset. Kjøp heller billige strimmeltester på nett, prøv tostreker.no eller billigetester.no eller tilsvarende. Da koster en test rundt tieren når de kjøpes i pakker. Enda billigere på Ebay.

Eggløsningstest kan si om syklusen er nok i balanse til å i det hele tatt få et høyt utslipp av luteiniserende hormon, som betyr forsøk på eggløsning. Hvis du ikke blir gravid neste halvår og skal utredes, vil kunnskap om dette gi gynekologen infirmasjon. Spermier lever i egglederen i noen dager, så hvis dere har sex flere dager hver uke vil ikke det å vite nøyaktig hvilke to dager som er mest fruktbare være avgjørende. Har dere sjeldnere sex spontant vil det ha mye for seg å time litt. Naturen timer dette litt selv også, både mannen og kvinnen vil vanligvis ha mer lyst akkurat da. Det kan fort bli motsatt hvis en blir opphengt i å bli gravid;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...