Gå til innhold

Fravær ved søk i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt spesielt mye fravær. Men i år, for vg3, har jeg fått veldig mye fravær, grunnet sykdom. Jeg før jul å droppe ut av skolen grunnet frykten for fraværets konsekvenser, men ville fullføre slik at jeg kunne få vitnemål. Karakterene mine er veldig gode, og jeg går ut med over 5 i snitt. Jeg får ikke nedsatt i orden og oppførsel, da lærer er kjent med situasjonen min.

Jeg er derimot veldig lei meg og deprimert over fraværet. Jeg ble ferdig med siste eksamen i går, men føler ingen glede over å være ferdig.

Jeg vet at ikke fravær teller ved opptak til studier her i norge, men hvordan er det egentlig med fravær i utlandet? Jeg har lenge vurdert å studere i danmark eller england, men nå ble jeg veldig lei meg og usikker ovenfor mine muligheter.

Er det noen her som vet hvordan det er med fraværets betydning for studier i utlandet?



Anonymous poster hash: 76241...eec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Jeg tror ikke Danmark bryr seg noe særlig om fravær. Jeg har søkt medisin i Danmark, og jeg har aldri lest noen steder at fravær er av betydning. I den kvoten (kvote 1) jeg søker står det kun at det er er karaktersnitt som er avgjørende.



Anonymous poster hash: df8f9...594
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...