Gå til innhold

Vil VGS karakterene forfølge deg som nyutdannet(fra Universitetet)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at jobbannonser innen økonomi/finans/consult ofte krever at man også sender med vitnemål fra VGS.

Er dette noe de seriøst ser på?

Jeg for min del gikk på VGS for 10 år siden, og hadde FORFERDELIGE karakterer. Vi snakker om snitt på 2-3, med et par 4, og kanskje en 5.

Jobbet et par år, avtjente verneplikt, og jobbet enda litt mer. Er nå ferdig utdannet siviløkonom, med greie karakterer (over gjennomsnitt).

Som person er jeg helt annerledes nå, enn da jeg var 16-19 år gammel.

Er VGS vitnemål nok en parameter de bruker for å sile ut kandidater?



Anonymous poster hash: 72ad4...27e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de ser nok på de som gikk på skolen for ikke så lenge siden for å se på ordenskarakteren og fraværet men med tanke på at det er 10 år siden så legger de sikkert mest sannsynlig bare den til sides. veldig få ser på karakterene bare man har bestått så er de fornøyd. når jeg søkte på jobber så var de ikke interessert i karakterene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld hvis jeg kaprer tråden din litt nå, men er det negativt i jobbsammenheng at man ikke fikk "vanlig" vitnemål på VGS? Altså, jeg strøk i et fag i 3 klasse så fikk bare et karakterkort på siste skoledag, men har nå tatt opp faget så VGS er nå bestått. Men kommer arbeidsgiver til å se dette og mene det er negativt?

Anonymous poster hash: 4b650...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vurdeer ikke karakterer fra videregående i en sånn setting, men ser på orden og fravær knyttet til progresjon på Universitetet.

Typisk blir det bare ett samtaleemne; 10 år tilbake i forhold til den tiden er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at jobbannonser innen økonomi/finans/consult ofte krever at man også sender med vitnemål fra VGS.

Er dette noe de seriøst ser på?

Jeg for min del gikk på VGS for 10 år siden, og hadde FORFERDELIGE karakterer. Vi snakker om snitt på 2-3, med et par 4, og kanskje en 5.

Jobbet et par år, avtjente verneplikt, og jobbet enda litt mer. Er nå ferdig utdannet siviløkonom, med greie karakterer (over gjennomsnitt).

Som person er jeg helt annerledes nå, enn da jeg var 16-19 år gammel.

Er VGS vitnemål nok en parameter de bruker for å sile ut kandidater?

Anonymous poster hash: 72ad4...27e

Faktisk ser de litt pa det og det synes jeg er helt idiotisk. er i samme bat som deg. Har hort fra noen at de onsker folk som har levert og prestart ALLTID. Det er vel bare aa sende inn vitnemal og hape pa det beste. (engelsk tastatur)

Anonymous poster hash: c7ce8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...