Gå til innhold

Når fortelle om navn? (dette er ikke en hva-syns-du-om-dette-navnet tråd)


Tanuki

Anbefalte innlegg

Når avslørte du/dere navnet på barnet til familien? Rett etter barnet ble født? Eller så fort navnet var bestemt? Hva er vanlig liksom?

Lurer selv på når vi skal fortelle familien hva barnet skal hete. Har termin 17 August, og mamma og pappa skal etter planen komme hit i slutten av August, har ikke så veldig lyst til å fortelle hva gutten skal hete over skype/telefon eller via facebook. Vil bare vite hva som blir sett på som vanlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med første barnet fortalte vi det rett etter fødselen til de fleste men til våre foreldre fortalte vi det på forhånd. Samme med de som skulle være faddere forresten. Nå når jeg er gravid igjen har vi fortalt det til alle som spør om navn allerede nå i uke 22 :) Blir mer personlig da :)

Har du lyst til å fortelle det før så gjør det :) sikkert bare koselig for foreldrene deres å vite det :)

Anonymous poster hash: 88bd6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første barnet fortalte vi det rett etter fødselen til de fleste men til våre foreldre fortalte vi det på forhånd. Samme med de som skulle være faddere forresten. Nå når jeg er gravid igjen har vi fortalt det til alle som spør om navn allerede nå i uke 22 :) Blir mer personlig da :)

Har du lyst til å fortelle det før så gjør det :) sikkert bare koselig for foreldrene deres å vite det :)

Anonymous poster hash: 88bd6...5fa

Oki:) takk for svar, ingen i familien har spurt, er i uke 30 naa, saa kanskje derfor jeg begynte a stusse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn det er vel ikke vanlig å spørre hva navnet er så lenge man er gravid?

Normalt sett vil jo foreldre ha det for seg selv, noen forteller det jo selvsagt :)



Anonymous poster hash: 6f176...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det når det var bestemt. Mest fordi vi var så fornøyd med det at vi ville at hele verden skulle få vite det. Ingen som spurte, og har kun fått skryt for navnet.

Anonymous poster hash: e2dc1...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Enhjørning

Om du/dere vil vente med å fortelle navnet så synes jeg dere skal vente :) Er kun dere som bestemmer når det er riktig å fortelle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Når avslørte du/dere navnet på barnet til familien? Rett etter barnet ble født? Eller så fort navnet var bestemt? Hva er vanlig liksom?

Lurer selv på når vi skal fortelle familien hva barnet skal hete. Har termin 17 August, og mamma og pappa skal etter planen komme hit i slutten av August, har ikke så veldig lyst til å fortelle hva gutten skal hete over skype/telefon eller via facebook. Vil bare vite hva som blir sett på som vanlig:)

jeg aner ikke hva som er vanlig. Men virker spennende å vente med å avsløre navnet i august så du får sagt det face to face
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte ikke før fødsel, er lettere for folk å si negative ting før barnet har fått navnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

MEn det er vel ikke vanlig å spørre hva navnet er så lenge man er gravid?

Normalt sett vil jo foreldre ha det for seg selv, noen forteller det jo selvsagt :)

Anonymous poster hash: 6f176...014

Og joda, alle spør om det. Så det er nok veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede bestemt oss, og har fortalt navnet til de som har spurt. Bestemte oss ganske tidlig etter at vi fikk vite kjønnet på UL. For oss var det veldig fint å gi henne et navn, og omtale henne med det.

Forøvrig opplever jeg spørsmål om navn som et veldig vanlig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til mamma, til resten sier jeg bare at det ikke er bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte ikke bestemme oss før etter fødselen. Vi hadde en liten liste men ingen passet til ungen :) Så da fikk folk vite det.

Anonymous poster hash: 0be57...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden ingen i familien har giddet a sporre, saa far jeg vel vente til August da:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Fortalte det i babyshoweren. Ett av spørsmålene var "Hva tror dere barnet skal hete?", og ingen tippet riktig. Var en koselig måte å avsløre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det dagen før fødsel, men det var bare tilfeldig. Vi skulle egentlig ikke vite kjønn, men hadde bestemt oss for "X om det er gutt, Y om det er jente". Hadde UL for å avgjøre om de skulle ta keisersnitt, og da forsnakket jordmoren seg og sa at "Han må hentes ut med ks." Da sendte vi sms til familie med "I morgen blir vi foreldre til X."



Anonymous poster hash: 8e6fc...b46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er rart å bestemme seg for navn før barnet er født, jeg.



Anonymous poster hash: 82cce...c23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart å bestemme seg for navn før barnet er født, jeg.

Anonymous poster hash: 82cce...c23

For noen er det sikkert mer naturlig a bestemme seg etter at barnet er fodt, for min egen del saa hadde vi navnet klart saa fort vi visste at det ble gutt:)

Endret av Tanuki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart å bestemme seg for navn før barnet er født, jeg.

Anonymous poster hash: 82cce...c23

Rart? jaja.

Da skal det vel ikke mye til før noe er rart for deg hvis dette er rart...

Anonymous poster hash: 6f176...014

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...