AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #41 Skrevet 6. juni 2014 Selfies- det være seg på profilbilder eller ei, er omtrent noe av det flaueste jeg kan tenke meg.. Jeg synes det er skikkelig kleint når man ser at folk strekker armene frem på bildet for å knipse seg selv mens de lager påtatte, unaturlige, rare smil som de antakelig antar er attraktive. For meg er det noe veldig flaut og ekstremt selvopptatt med å VISE at man står og tar bilder av seg selv, i speilet på badet eller når man ser i solbrilleglassene på bildet at det er personens egne armer som holder kameraet hehe.. Jeg har kun en gang lagt ut en selfie og da var jeg ekstremt godt fornøyd med håret mitt og sminken, og man kan ikke se at det er jeg som tar bildet-- ser ut om jeg har armene ned. Vet ikke helt hvorfor, det er bare noe med dette å vise at man tar bilder av seg selv som jeg synes er teit. Spesielt blant de godt voksne..Kunne jeg bare ikke fått meg til... Skal sies at jeg er den av mine venner som har fått mest oppmerksomhet for utseendet også, så derfor føler jeg at jeg i alle fall ikke kan legge ut et slikt "selvforherligende" bilde, da vil de antakelig tro jeg er full of myself. Har ei på face som er ca 45 år, ikke ser spesielt bra ut, HELT gjennomsnittlig- men som endrer profilbildet ca ukentlig. ALltid selfies av dårlig kvalitet med et oppstilt rart uttrykk, tydelig utstudert. Selv er jeg dritlei av å se denne damas bilder i ett sett, men det rare er at hun nesten alltid får masse likes på bildene og mange "å søøøte xxxx-mor" "fineste xxx", "vakre xxx eller "fine deg". Har nå imidlertid knekt koden; denne dama er ram på å like og kommentere ALT hennes venner foretar seg og samler dermed opp goodwillpoeng, slik at de må like hennes bilder tilbake.. Jeg har merket det selv, at jeg føler jeg står i gjeld til henne etter alle likes'ene hun strør min vei. Det var dog en mannlig bekjent av henne som gjorde litt narr av henne da hun gikk berserk med bildebytting nylig, han skrev noe sånt som "IGJEN?! Enda et, kornete, grått, uklart, "kunstnerisk vri" (ironisk), utnevner deg til dronninga av profilbilder" eller noe.... Hun kommenterte og liket ikke den! Men herregud, merker jeg har mange tanker rundt dette.. Face gjør oss rare. Anonymous poster hash: b8708...5de Selfies ER kleint og lite attraktivt. Mennesker med selfies som bilde - spesielt menn - blir oftere valgt bort på datingsider. Selvsagt vil mange kvinner, spesielt attraktive, motta meldinger uansett. Men dersom man bare har bilder alene, spesielt tatt av en selv, ser man jo ut som en loner - en andre kollektivt har bestemt at ikke er verdt å henge med. En kamerat ga nettdating et forsok nylig og siden jeg selv aldri har nettdatet var det morsomt å se noen av profilene han scrollet igjennom. Jeg trodde det var åpenbart at det gunstigste for å fremstå som en sosial, morsom person var å velge et bilde der man er ute med venner, ikke sitter og stirrer opp i egen kameratelefon på sofaen. Anonymous poster hash: d187c...316
Red-Ruby Skrevet 6. juni 2014 #42 Skrevet 6. juni 2014 Selfies ER kleint og lite attraktivt. Mennesker med selfies som bilde - spesielt menn - blir oftere valgt bort på datingsider. Selvsagt vil mange kvinner, spesielt attraktive, motta meldinger uansett. Men dersom man bare har bilder alene, spesielt tatt av en selv, ser man jo ut som en loner - en andre kollektivt har bestemt at ikke er verdt å henge med. En kamerat ga nettdating et forsok nylig og siden jeg selv aldri har nettdatet var det morsomt å se noen av profilene han scrollet igjennom. Jeg trodde det var åpenbart at det gunstigste for å fremstå som en sosial, morsom person var å velge et bilde der man er ute med venner, ikke sitter og stirrer opp i egen kameratelefon på sofaen. Anonymous poster hash: d187c...316 Haha! Jeg må ha bildebevis på at jeg har venner? 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #43 Skrevet 6. juni 2014 Ingen sosiale mennesker må "bevise" det men når profilen er full av selfies ser man ut som en loner ja. Om ikke det, så en med lite å gjore som henger hjemme og knipser seg selv. Anonymous poster hash: d187c...316 1
Red-Ruby Skrevet 6. juni 2014 #44 Skrevet 6. juni 2014 Snakk om å dømme.. "Ta summen av bilder på facebook, så trekk fra de bildene hvor du er med venner. Står du igjen med over 10 bilder er du looooner og looozer! Dagens facebook råd er sponset av Tina og Betina" 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #45 Skrevet 6. juni 2014 Herregud...Folk er tydeligvis hårsåre ang. sine selfies. Anonymous poster hash: d187c...316
Jade Skrevet 6. juni 2014 #46 Skrevet 6. juni 2014 Jeg kan finne på å bytte profilbilde 3 ganger i løpet av en dag. Og så kan det gå 3 uker til neste gang. Eller 2 måneder. Hvis noen får vondt i øynene av det, eller tror jeg er selvopptatt, så får de diskutere profilbildeskiftingen min med likesinnede og sitte der bitre og sure Jeg gjør det når jeg føler for det, og ikke fordi jeg er selvdigger eller fordi jeg ønsker "likes" (det er forsåvidt ikke selfier, og det kan være gamle bilder jeg bytter til. Det går litt på humøret og dagsstemningen også). Og hvis noen mener at det ikke er sunt at jeg bytter bilde pga at jeg gjorde det forrige måned også, så får de synes det 4
Red-Ruby Skrevet 6. juni 2014 #47 Skrevet 6. juni 2014 Eller så er folk hårsåre av at andre tør å legge ut bilder,mens man selv ikke gjør det? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #48 Skrevet 6. juni 2014 "Ta summen av bilder på facebook, så trekk fra de bildene hvor du er med venner. Står du igjen med over 10 bilder er du looooner og looozer! Du lager denne "kalkuleringen", ingen andre har sagt dette. Snakk om å overdrive og legge ord i andres munn. Aner ikke hvem "Tina og Betina" er. At en som sitter og knipser eget tryne i egen stue fremstår som noe mer stakkarslig enn en som har bilder ute med venner er da helt åpenbart. Folk kan pose som de vil, tråden går på inntrykkene ens online fremtreden har. Anonymous poster hash: d187c...316
Red-Ruby Skrevet 6. juni 2014 #49 Skrevet 6. juni 2014 Du lager denne "kalkuleringen", ingen andre har sagt dette. Snakk om å overdrive og legge ord i andres munn. Aner ikke hvem "Tina og Betina" er. At en som sitter og knipser eget tryne i egen stue fremstår som noe mer stakkarslig enn en som har bilder ute med venner er da helt åpenbart. Folk kan pose som de vil, tråden går på inntrykkene ens online fremtreden har. Anonymous poster hash: d187c...316 Tråden går ut på å dømme andres liv ut i fra bilder på facebook
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #50 Skrevet 6. juni 2014 Selfies ER kleint og lite attraktivt. Mennesker med selfies som bilde - spesielt menn - blir oftere valgt bort på datingsider. Selvsagt vil mange kvinner, spesielt attraktive, motta meldinger uansett. Men dersom man bare har bilder alene, spesielt tatt av en selv, ser man jo ut som en loner - en andre kollektivt har bestemt at ikke er verdt å henge med. En kamerat ga nettdating et forsok nylig og siden jeg selv aldri har nettdatet var det morsomt å se noen av profilene han scrollet igjennom. Jeg trodde det var åpenbart at det gunstigste for å fremstå som en sosial, morsom person var å velge et bilde der man er ute med venner, ikke sitter og stirrer opp i egen kameratelefon på sofaen. Anonymous poster hash: d187c...316 Dette var da voldsomt bastante meninger. Har man tatt et bilde av seg selv er man automatisk en loner og en person det ikke er verdt å henge med, - et verdiløst annenrangs menneske liksom? Du har adri nettdatet sier du, men vet likevel at menn som har selfies der velges bort av kvinner? Hvrdan vet du dette? Jeg har selv profil på en nettdatingsside, og hvordan de jeg blir kjent med der har tatt bildene sine er meg revnende likegyldig. Det eneste jeg reagerer negativt på er bilder tatt på badet eller foran pc-en, bilder med bar overkropp,etc.. Jeg er gammel nok til å forstå at dersom noen legger ut fullt av bilder der de er sammen med andre folk,så sier det likeel null og niks om hvor mange nære venner de i virkeligheten har. Det samme gjelder facebook. Folk bruker fbook forskjellig. For mange er det å fremvise en vellykket fasade viktig. For andre er det ikke det. Jeg har få fbook-venner (under 100),gjør lite ut av profilen min og poster sjelden ting.Har kun 5-6 profilbilder der alle er selfies. Er "loner" i dine øyne altså. Jeg bytter profilbilde ca.1-2 ganger i året. De som bytter svært ofte reagerer jeg kanskje litt på og tenker de er oppmerksomhetssyke, men det er ikke noe som opptar tankene mine særlig mye. Anonymous poster hash: 5bb3f...8c1 1
Red-Ruby Skrevet 6. juni 2014 #51 Skrevet 6. juni 2014 Dette var da voldsomt bastante meninger. Har man tatt et bilde av seg selv er man automatisk en loner og en person det ikke er verdt å henge med, - et verdiløst annenrangs menneske liksom? Du har adri nettdatet sier du, men vet likevel at menn som har selfies der velges bort av kvinner? Hvrdan vet du dette? Jeg har selv profil på en nettdatingsside, og hvordan de jeg blir kjent med der har tatt bildene sine er meg revnende likegyldig. Det eneste jeg reagerer negativt på er bilder tatt på badet eller foran pc-en, bilder med bar overkropp,etc.. Jeg er gammel nok til å forstå at dersom noen legger ut fullt av bilder der de er sammen med andre folk,så sier det likeel null og niks om hvor mange nære venner de i virkeligheten har. Det samme gjelder facebook. Folk bruker fbook forskjellig. For mange er det å fremvise en vellykket fasade viktig. For andre er det ikke det. Jeg har få fbook-venner (under 100),gjør lite ut av profilen min og poster sjelden ting.Har kun 5-6 profilbilder der alle er selfies. Er "loner" i dine øyne altså. Jeg bytter profilbilde ca.1-2 ganger i året. De som bytter svært ofte reagerer jeg kanskje litt på og tenker de er oppmerksomhetssyke, men det er ikke noe som opptar tankene mine særlig mye. Anonymous poster hash: 5bb3f...8c1 Har hørt menn si at de velger bort kvinner som har bilde av seg selv og venninne fordi det er vanskelig å vite hvem som er "henne" og hvem som er "venninnen" og blir en dum lek, dessuten på datingssider er man interessert i personen og ikke venninnen hennes.
sophh Skrevet 6. juni 2014 #52 Skrevet 6. juni 2014 Jeg gjør det fordi jeg går fort lei, og ombestemmer meg ofte. Har ikke noe med andre å gjøre, men det at jeg vil ha noe jeg synes ser bra ut, og at jeg skifter mening ofte.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #53 Skrevet 6. juni 2014 Har hørt menn si at de velger bort kvinner som har bilde av seg selv og venninne fordi det er vanskelig å vite hvem som er "henne" og hvem som er "venninnen" og blir en dum lek, dessuten på datingssider er man interessert i personen og ikke venninnen hennes. På de kjente datingsidene, Møteplassen,Sukker,Match etc..er det ikke lov å ha profilbilde der andre enn en selv er med. Anonymous poster hash: 5bb3f...8c1
Gjest Blomst83 Skrevet 6. juni 2014 #54 Skrevet 6. juni 2014 Hvor ofte man skrifter profilbilde er da ikke synonymt med at det da har noe med selvfølelsen til folk å gjøre.Spør du meg så er det nesten de som henger seg opp i hvor ofte andre bytter som har et problem,og ikke de som bytter ofte.
Gjest rådyr Skrevet 6. juni 2014 #55 Skrevet 6. juni 2014 Jeg skifter når jeg blir lei av det, men kan like gjerne bytte til et jeg har hatt før. Da er det jo gjerne "ferdig-likt av de fleste
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #56 Skrevet 6. juni 2014 Så hva mener dere, skal vi lage en regel for hvor ofte man får lov å bytte profilbildet: en gang pr mnd, to ganger i året, aldri...? Jeg er sikker på dere som er imot folk som skifter ofte, aldri blir enige. Og her er poenget mitt; noen ting er greit å akseptere slik de er, fordi vi er alle forskjellige, og har forskjellige årsaker til hvorfor vi bytter ofte -eller aldri. Det finnes så mange andre og mer viktige ting å bruke energi på. Anonymous poster hash: 22dc9...87c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #57 Skrevet 6. juni 2014 Ingen sosiale mennesker må "bevise" det men når profilen er full av selfies ser man ut som en loner ja. Om ikke det, så en med lite å gjore som henger hjemme og knipser seg selv. Anonymous poster hash: d187c...316 Trenger ikke ha noe sammenheng. Om folk føler de må bevise gjennom FB at de har venner irl, for å unngå å bli sett på som en sosial taper, ja da er noe veldig galt. Regner med de fleste som er slik er unge og umodne med lav selvtillit. Det samme gjelder de som stempler noen som "Loner" pga dette. Jeg er i 30-årene,og bruker for det meste FB til privat chat. Har noen selfies som profilbilder men ikke mer enn det. Føler intet behov for å dokumentere for gud og hvermann på FB at jeg har et sosialt liv. Greit at andre legger ut bilder, forteller steder de har vært osv.Koselig det, men jeg gidder ikke. De fleste av mine nære venner er lik meg, så jeg tagges sjelden i andres bilder også. Om noen tror jeg har et kjedelig liv uten venner og er en "Loner" pga dette så lever jeg fint med det Selfies er vel dessuten blitt såpass vanlig at de fleste ikke reagerer på det lenger? Jeg tenker at et fint bilde er fint uansett om man har knipset det selv og har ellers viktigere ting å tenke på ,heldigvis Anonymous poster hash: 5bb3f...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #58 Skrevet 6. juni 2014 Har to sånne venner (begge jenter). Blir nesten flau på deres vegne. Dette er begge damer på snart 40år, så de trenger vel bekreftelse da? For det får de? Og akk, ja de får bare holde på. Selvinnsikt er no tull i grunn Anonymous poster hash: 8cd80...6f7 Og her har vi janteloven helt etter boka. Jeg tar ditt svar som et eksempel på hva dette dreier seg om. Hvor mye folk vil synes eller ei, er ikke din og min sak. Prøv å være litt overbærende, og husk at din måte å se verden på, er din måte, ikke andres. En fin leveregel.. Anonymous poster hash: 22dc9...87c 2
Jade Skrevet 6. juni 2014 #59 Skrevet 6. juni 2014 Jeg synes det er SUNT å skifte profilbilde så ofte en vil, og drite i hva andre synes om det :D 1
Gjest Pheel Skrevet 6. juni 2014 #60 Skrevet 6. juni 2014 (endret) På min venneliste har nesten alle selfies som profilbilde, og tror alle som har mer enn ett bilde der har ett eller flere. Selv har jeg to og hatt flere tidligere, men ikke et selfies som profilbilde akkurat nå. Kommer an på hvordan bildet er, selfies eller ikke, før det er klient synes jeg. Endret 6. juni 2014 av Pheel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå