Gå til innhold

selfies profilbilder på FB


klinkokos

Anbefalte innlegg

Jeg har da et par perifere venninner på FB som minst en gang i måneden tar selfies og legger ut som nytt profilbilde på FB. Dette er svært pene damer, og de får da selvsagt mange likes hver gang. De jeg da har på FB som gjør dette har mann/kjæreste, så det handler ikke om å få oppmerksomhet som single..

Jeg lurer mest på hva som gjør at noen har en trang til å skifte profilbilder så ofte, og da også tar selfies?

Det hele plager meg ikke altså, men det forundrer meg.

Så dere med selfies-profilbilder som skifter bilder ofte; hva er grunnen til at dere gjør det? Oppmerksomhet? Har du dårlig selvbilde?

Endret av klinkokos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skifter hver gang jeg farger håret i en ny farge, men ikke alltid det ser ut som en typisk selfie. Er vel omtrent en gang i mnd det også,

Synes det er rart med de som skifter hele tiden, og når du ser igjennom albummet så er det egentlig bare det samme bildet hele tiden, bare meg ulike klær og litt annen sminke. Samme posering, samme vinkel og samme antydning til trutmunn. Fascinerende.



Anonymous poster hash: d2b90...516
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var slik. Verdens vakreste jente, men null selvtillit. Hun var en slik jente som fikk latterlig mye oppmerksomhet, både med tanke på friere, brev, blomster, mas på sms/facebook osv. Hun hadde som regel selfies, og bytte av profilbilde VELDIG ofte (sånn typisk 1-3 ganger i uken). Ikke bare på facebook, men også på instagram/spilleapper osv.

Hun ønsket ikke den oppmerksomheten hun stadig fikk (og får), og dette var en av tingene jeg tok opp med henne. Om hun ønsker å få mindre oppmerksomhet, hvorfor ikke gjøre "mindre ut av seg" på sosiale medier? (Det gjelder forøvrig å ha mange fjasete statusoppdateringer hele tiden også).

Det ble ikke tatt godt i mot.

Jeg var "syk i hodet" som tenkte slik ;-)



Som singel nå, så er jeg faktisk litt obs på jenter som er slik. Etter mitt hode, så er det et tegn på.. "noe". Har dårlig erfaring med det, og styrer unna slike. Syk i hodet eller ei ;-)


Om de derimot bytter profilbilde ofte, og har noen MORSOMME selfies, med noen MORSOMME kommentarer, så er det derimot helt annerledes. Men når det er samme "deilige" uttrykk, og samme kjedelige bildene, bare litt "annerledes", så sier jeg BLÆRH!


Edit: Det plager meg forøvrig ikke. Det har det aldri gjort. Men i mitt tilfelle, så plagde det meg når hun sa hun ikke ønsket så mye oppmerksomhet - og når man gjør slik FÅR man mere oppmerksomhet, uansett hvordan en vender og vrir på ting. Period!

Endret av Rights
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var slik. Verdens vakreste jente, men null selvtillit. Hun var en slik jente som fikk latterlig mye oppmerksomhet, både med tanke på friere, brev, blomster, mas på sms/facebook osv. Hun hadde som regel selfies, og bytte av profilbilde VELDIG ofte (sånn typisk 1-3 ganger i uken). Ikke bare på facebook, men også på instagram/spilleapper osv.

Hun ønsket ikke den oppmerksomheten hun stadig fikk (og får), og dette var en av tingene jeg tok opp med henne. Om hun ønsker å få mindre oppmerksomhet, hvorfor ikke gjøre "mindre ut av seg" på sosiale medier? (Det gjelder forøvrig å ha mange fjasete statusoppdateringer hele tiden også).

Det ble ikke tatt godt i mot.

Jeg var "syk i hodet" som tenkte slik ;-)

Som singel nå, så er jeg faktisk litt obs på jenter som er slik. Etter mitt hode, så er det et tegn på.. "noe". Har dårlig erfaring med det, og styrer unna slike. Syk i hodet eller ei ;-)

Om de derimot bytter profilbilde ofte, og har noen MORSOMME selfies, med noen MORSOMME kommentarer, så er det derimot helt annerledes. Men når det er samme "deilige" uttrykk, og samme kjedelige bildene, bare litt "annerledes", så sier jeg BLÆRH!

Edit: Det plager meg forøvrig ikke. Det har det aldri gjort. Men i mitt tilfelle, så plagde det meg når hun sa hun ikke ønsket så mye oppmerksomhet - og når man gjør slik FÅR man mere oppmerksomhet, uansett hvordan en vender og vrir på ting. Period!

Forstår deg veldig godt!

Anonymous poster hash: 5b110...545

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over folk som bytter så ofte som 1-2 ganger i måneden også jeg. Hehe, hva er greien liksom. Tenker i mitt stille sinn at de er litt for opptatt av oppmerksomhet og bekreftelse fra andre. Har (merkelig nok?) ingen slike venner selv. Men hender jo at jeg snoker innom profilbildene til bekjente eller noen jeg nylig har møtt i en eller annen sammenheng, og kan se på mengden bilder (og datoene) at de skifter ofte.

Jeg kaller de bare for "attention whores". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skifter fordi jeg blir lei av å se trynet mitt på det bildet som er. Det er kun selfies fordi jeg ikke tåler at folk tar bilder av meg, er ekstremt ufotogen så syns det er best å ta selfie da jeg har mer kontroll på uttrykk osv når jeg ser meg selv.

Men det skal også sies at jeg har mine profilbilder lukket, slik at ingen (ikke venner engang) kan trykke inn på de. Så jeg gjør det ikke for oppmerksomhet. Er bare så lei av å se fjeset mitt, finner alltid feil med hvert bilde, og syns det ser dummere ut om det ikke er noe bilde der i det hele tatt.


Bytter rundt hver 4 mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at de knipser flere bilder av seg selv hele tiden og ikke klarer å bestemme seg. Også får de alltid et nytt finere bilde og må dele det også for å få bekreftelse på om man har et fint utseende. Merker også at de som skifter bilder ofte får mindre likes på bildene sine fordi folk har sett det før og ikke gidder å like det da det sikkert kommer et nytt bilde i morgen uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en på FB som skifter flere ganger i uken....og hun er overhode ikke pen.... :sjokkert: og får heller ikke mange likes...syns nesten synd på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Min eks var slik. Verdens vakreste jente, men null selvtillit. Hun var en slik jente som fikk latterlig mye oppmerksomhet, både med tanke på friere, brev, blomster, mas på sms/facebook osv. Hun hadde som regel selfies, og bytte av profilbilde VELDIG ofte (sånn typisk 1-3 ganger i uken). Ikke bare på facebook, men også på instagram/spilleapper osv.

Hun ønsket ikke den oppmerksomheten hun stadig fikk (og får), og dette var en av tingene jeg tok opp med henne. Om hun ønsker å få mindre oppmerksomhet, hvorfor ikke gjøre "mindre ut av seg" på sosiale medier? (Det gjelder forøvrig å ha mange fjasete statusoppdateringer hele tiden også).

Det ble ikke tatt godt i mot.

Jeg var "syk i hodet" som tenkte slik ;-)

LOL, fikk høre omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt selv jeg, hva som er drivkraften bak så hyppige profilbildeskifter. Har et par på FB jeg også.

Selv bytter jeg normalt sett mellom sommer og vinter bilde. Men siste år har det vært litt fler. 4 kanskje? Men årsaken er da at jeg har endret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter hver gang jeg farger håret i en ny farge, men ikke alltid det ser ut som en typisk selfie. Er vel omtrent en gang i mnd det også,

Synes det er rart med de som skifter hele tiden, og når du ser igjennom albummet så er det egentlig bare det samme bildet hele tiden, bare meg ulike klær og litt annen sminke. Samme posering, samme vinkel og samme antydning til trutmunn. Fascinerende.

Anonymous poster hash: d2b90...516

Du farger håret en gang i måneden..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter kanskje hver tredje måned. Jeg gjør det fordi jeg blir så lei av bildet jeg har fra før.



Anonymous poster hash: 9685a...026
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skifter ofte. men det er som oftest ikke selfies men bilder av div aper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to sånne venner (begge jenter). Blir nesten flau på deres vegne. Dette er begge damer på snart 40år, så de trenger vel bekreftelse da? For det får de?

Og akk, ja de får bare holde på.

Selvinnsikt er no tull i grunn ;)

Anonymous poster hash: 8cd80...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid "selfies" (latterlig utrykk) som profilbilde, men bytter ikke ofte, kun om jeg har tatt bilder som jeg er fornøyd med.

Vis meg en person som ikke liker oppmerksomhet og bekreftelse. Selvsagt, dette er Kvinneguiden, men hvorfor har folk facebook? Enten det dreier seg om selfies, fjelltur, festebilde, bilde med venner, ny frisyre, fallskjermhopp, bilder med ungen så er det av en grunn og det er å få oppmerksomhet rundt seg selv. Alle er egoistiske, alle liker positiv oppmerksomhet, og de som påstår noe annet lyver.

Alt for mange som gjemmer seg bort, enten det dreier seg om jantelov eller i noen tilfeller misunnelse.

Hvis man har det, vis det! Man trenger ikke å unnskylde seg ovenfor andre eller ha en grunn for å gjøre det.



Anonymous poster hash: 796d8...82e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid "selfies" (latterlig utrykk) som profilbilde, men bytter ikke ofte, kun om jeg har tatt bilder som jeg er fornøyd med.

Vis meg en person som ikke liker oppmerksomhet og bekreftelse. Selvsagt, dette er Kvinneguiden, men hvorfor har folk facebook? Enten det dreier seg om selfies, fjelltur, festebilde, bilde med venner, ny frisyre, fallskjermhopp, bilder med ungen så er det av en grunn og det er å få oppmerksomhet rundt seg selv. Alle er egoistiske, alle liker positiv oppmerksomhet, og de som påstår noe annet lyver.

Anonymous poster hash: 796d8...82e

Hvorfor har jeg lukket så ingen kan trykke inn å like og kommentere bildene mine da? Hadde fått positiv oppmerksomhet men jeg bryr meg ikke om det, klarer meg fint uten kommentarer og likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid "selfies" (latterlig utrykk) som profilbilde, men bytter ikke ofte, kun om jeg har tatt bilder som jeg er fornøyd med.

Vis meg en person som ikke liker oppmerksomhet og bekreftelse. Selvsagt, dette er Kvinneguiden, men hvorfor har folk facebook? Enten det dreier seg om selfies, fjelltur, festebilde, bilde med venner, ny frisyre, fallskjermhopp, bilder med ungen så er det av en grunn og det er å få oppmerksomhet rundt seg selv. Alle er egoistiske, alle liker positiv oppmerksomhet, og de som påstår noe annet lyver.

Alt for mange som gjemmer seg bort, enten det dreier seg om jantelov eller i noen tilfeller misunnelse.

Hvis man har det, vis det! Man trenger ikke å unnskylde seg ovenfor andre eller ha en grunn for å gjøre det.

Anonymous poster hash: 796d8...82e

Uff, for et ubrukelig innlegg. "Alle som mener noe annet enn meg lyver". Fjortiser i dag, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du farger håret en gang i måneden..?

Mja, når jeg tenker etter så er det kanskje mer annenhver, men noen ganger en gang i måneden, ja. Akkurat nå har jeg lilla hår og har vel hatt det i 3-4 uker, regner med jeg farger det i en ny farge om en uke eller to, for jeg begynner å bli lei av lilla.

Anonymous poster hash: d2b90...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, når jeg tenker etter så er det kanskje mer annenhver, men noen ganger en gang i måneden, ja. Akkurat nå har jeg lilla hår og har vel hatt det i 3-4 uker, regner med jeg farger det i en ny farge om en uke eller to, for jeg begynner å bli lei av lilla.

Anonymous poster hash: d2b90...516

Høres sunt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...