Gå til innhold

Privatisteksamen i sosiologi - lest lite. Møte opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har privatisteksamen i sosiologi i dag. Jeg har karakteren 4 fra før, men ville i utg.punktet forbedre denne. Jeg har lest svært lite, og kan ikke så mye. Men sosiologi er ikke det vanskeligste faget...

Er det vits av meg å møte opp til denne eksamenen? Eller bør jeg bare prøve?

Dersom jeg får en dårligere karakter enn 4, blir denne karakteren stående?



Anonymous poster hash: 49daf...2f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den nye karakteren blir ikke stående dersom du ikke selv ønsker det. Dvs. at du ikke har noe å tape dersom du velger å møte opp.



Anonymous poster hash: 4ec20...8ca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du klarer å gjøre det bedre enn 4 hvis du har lest lite og ikke kan en del fra før av. Sensor forventer ikke bare at du skal kunne reflektere, men også at du bruker fagbegrep og eksempler, og for å få en femmer tror jeg du må ha et ganske godt "fag-vokabulær". Men, som AB over meg sier så kan du velge å beholde den gamle karakteren uansett om du skulle gjøre det dårligere denne gangen, så du kan godt ta eksamen bare for å ha prøvd. Er du heldig får du et tema du kan godt. :)

Anonymous poster hash: 3b293...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville møtt opp, du har ingenting å tape, siden karakteren ikke byttes ut om du får dårlige enn fire. Sosiologi er et "prate-fag", og det er lettere å prate seg til en god karakter enn i andre pugge-fag. Jeg gikk fra stryk til 5 på privatisteksamen i sosiologi, uten å ha lest ekstremt mye :-) Go for it!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Angrer ikke på at jeg møtte opp. Fikk 6. :danse:



Anonymous poster hash: 49daf...2f4
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Angrer ikke på at jeg møtte opp. Fikk 6. :danse:

Anonymous poster hash: 49daf...2f4

Gratulerer! Var det vanskelig? Jeg skal opp til eksamen i sosiologi og sosialantropologi om en uke, og jeg har ikke lest spesielt mye...

Anonymous poster hash: 4ec20...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Var det vanskelig? Jeg skal opp til eksamen i sosiologi og sosialantropologi om en uke, og jeg har ikke lest spesielt mye...

Anonymous poster hash: 4ec20...8ca

Nei, det var ikke spesielt vanskelig. Fikk om familiens funksjon i ulike kulturer. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 49daf...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...