Gå til innhold

Samvittighet til å kaste klær man har fått i gave?


Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

Gjest Lady.In.Heels

Hei. Jeg har en del klær som aldri blir brukt. Enten passer de ikke lengre, eller så har de rett og slett aldri passet meg (stil messig). Sistnevnte har jeg en del av.

Disse klærne som ikke er helt min stil klarer jeg ikke å kaste heller for dette har vært gaver jeg har mottat fra venner og familie. F.eks så har jeg mange topper og gensere som jeg har fått av min kjære mor. Klær hun har kjøpt i utlandet osv.

Hva gjør dere med slike klær? Har dere samvittighet til å kvitte dere med dem? Skal jeg bare lagre dem i en boks i kjelleren?

Jeg tenker at de har jo faktisk gått inn for å kjøpe noe fint til meg..

Endret av Lady.In.Heels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady.In.Heels

Har ingen kvittering til noen av plaggene. Jeg tenkte selvfølgelig å donere dem om jeg skal kvitte meg med dem. Ikke kaste dem i søpla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex er din venn! Bare å gi bort, det er ingen som merker om de ligger i klesskapet ditt og støver eller om noen andre får glede av klærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange veldedige organisasjoner, som svært gjerne tar imot klær. Alt fra Fretex til organisasjoner som jobber med barnehjem i utlandet.

Et annet alternativ er disse kjøp-og-salg-gruppene på Facebook, men jeg tror det er vanskelig å få solgt noe. Mitt inntrykk angående de sidene, er at veldig mange selger slitte, umoderne klær, som de vil ha en urealistisk høy sum for.



Anonymous poster hash: 1ec3f...a40
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pheel

Jeg kaster ikke klær som er helt fint bare fordi jeg ikke bruker det, men legger det i en Fretexboks eller spør familie e.l om de vil ha det. Og det har jeg derimot bedre samvittighet for enn å bare lagre det når jeg vet det aldri vil bli brukt av meg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Gi de bort til Fretex eller andre du vet trenger klær :)

Her hjemme har vi ikke all verden med garderobeplass, og ettersom vi kjøper oss noe nytt i løpet av året, er det alltid også noe som må ut. Da gir vi det bort enten til Fretex eller noen vi vet trenger det/har lyst på det.

Om du har fått det i gave, så er det jo det samme om det ligger nederst i boden eller noen andre bruker det. Hvis du uansett ikke bruker plagget, tenker jeg det er liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff-container



Anonymous poster hash: b6f19...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syr om :) Symaskinen min og bysten er mine kjæreste eiendeler.

Anonymous poster hash: 29335...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre at barnehjemsbarn i Østeuropa får glede av plaggene enn at de ligger og samler støv nederst i skapet. Send dem fra deg med god samvittighet.



Anonymous poster hash: 5aa37...22f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaster, gir det til en venninne om de liker tingen eller gir det til fretex.
Passer alltid på å bruke det 1-2 ganger i besøk hos den jeg har fått det av først da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Jeg bytter eller gir bort gaver jeg ikke bruker. Synes ikke det er frekt, for av og til bommer man litt. Både til seg selv, til andre og hva man får. Så får noen andre glede av det. Synes heller ikke det er frekt om andre gir bort ting de får av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er mulig å bytte, pleier jeg å gjøre det. Ellers ville jeg gitt bort til fretex e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...