Gå til innhold

Arbeidsledig og nyutdannet, hva kan jeg leve av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynner å bli fryktelig bekymret for fremtiden min. Jeg er ferdig utdannet om noen få uker, og jeg har ikke fått tilbud om jobb. Jeg har søkt på 40 stillinger og det er alt fra relevante stillinger til butikkjobber. Jeg får ikke napp og om noen få uker har jeg ingenting å leve av. Jeg sa opp deltidsjobben min for et halvt år siden, da jeg ikke greide å kombinere denne med masteroppgaven. Jeg har ingen sparepenger utover ca. 30 000 kr som mest sannsynlig kommer til å gå til depositum når jeg må flytte fra studenthybelen. Jeg er helt rådvill nå, aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke muligheten til å flytte hjem til foreldrene mine, de bor i utlandet. Jeg har ikke krav på dagpenger. Jeg har søkt på alt som er av stillinger, til og med gått rundt i butikker og restauranter, spurt om de trenger hjelp. Nå aner jeg ikke hvor jeg skal være og hva jeg skal leve av. Mine foreldre har ikke muligheten til å hjelpe meg økonomisk, og det er jo ikke forventet av dem heller. Og jeg bekymrer meg enda mer over når jeg må begynne å betale tilbake studielån, skjønner ikke hvordan jeg skal greie det når jeg ikke har jobb. Har dere råd til hva jeg skal gjøre? Jeg vet ikke hvordan jeg skal livnære meg fremover.

Anonymous poster hash: b9b5a...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta noen av småjobbene på finn? Da får du inn noe ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt må du øke innsatsen.

40 stilligssøknader (inkludert rått og råte) siden januar/februar høres ekstremt lite ut. Så inn på søkemotoren og opp med relevante stillinger landet rundt. Så skriver du for hver og en av dem en søknad, ringer gjerne til dem og er hyggelig og sender inn.

I tillegg kontakter du alt du har av kontakter. Professorene dine. Tidligere arbeidsgiver. Han du møtte på kurs. Nå er tiden til å la verdighet gå litt på båten.